čtvrtek 21. listopadu 2019 Albert

Realita dnešního světa. Značka Burberry spálila výrobky za téměř miliardu, než aby je zlevnila

Britský výrobce luxusního módního zboží Burberry loni zlikvidoval neprodané oblečení, doplňky a parfémy za 830 milionů korun. Aby zachoval exkluzivitu značky, nechal zboží raději spálit, než by je zlevnil. Firma k tomu uvedla, že spalování se provádí ekologicky šetrným způsobem a že výsledná energie se ukládá. Jejich počin i tak vyvolal velkou vlnu nevole ve světě i v České republice.

Společnost proslulá především svými šátky a kabáty s typickým vzorem béžovo-červeno-černé kostky se nechová jinak než ostatní módní domy, které dávají přednost pálení před možností, že by zboží mohlo být rozkradeno či znehodnoceno prodejem za nižší cenu. Hodnota loni spálených výrobků značky Burberry byla o šest procent vyšší než v předchozím finančním roce.

„Kdyby neprodané oblečení věnovali na charitu nebo dali k recyklaci bojí se toho, že by zboží někdo ukradl a prodal na černém trhu. Značku by to pak devalvovalo. Vedení Berberry se nechalo slyšet, že likvidace byla ekologická, spálením vznikla energie, teplo, světlo… Tak aspoň, že tak, to se mi vážně ulevilo. Škoda jen, že ty produkty nevznikly mávnutím kouzelného proutku. Škoda všech těch zdrojů, v době, kdy spotřebováváme 1,7 plateny ročně,“ vyjádřila se na sociálních sítích česká spisovatelka a bojovnice za udržitelný a zodpovědný životní styl Veronika Hubková. „Škoda, že vyrábíme pro skládku. Je to výsledek masové produkce,“ doplnila autorka knížky Příběh skříně.

Firma obchodovaná na londýnské burze a zahrnutá do hlavního indexu FTSE 100 sdělila, že loňský rok byl neobvyklý. Kvůli prodeji licence na své parfémy a kosmetiku americkému koncernu Coty musela zničit právě především velké množství starších voňavek.

Firma vykázala v minulém finančním roce do 31. března pětiprocentní růst zisku na 413 milionů liber (12 miliard korun). Odbyt zůstal téměř beze změny na 2,7 miliardy liber (78,3 miliardy korun).

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky Burbbery, oblečení, parfémy, ekonomika, luxusní výrobky

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.