Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Reklamace v kadeřnictví? Lépe jí předcházet

 
neděle, 26. května 2019, 09:40

Nepovedená úprava vlasů je něco, co se řada spotřebitelů a spotřebitelek bojí reklamovat. Zákazník si nemusí nechat líbit to, co mu kadeřník na hlavě napáchal. Nápravu může žádat za křivý sestřih, špatně obarvené vlasy nebo tehdy, když prodloužené vlasy vypadávají. Nespokojenost s výsledkem je třeba oznámit kadeřníkovi co nejdříve.

Přestože nic nepodepisuje, už při dosednutí do kadeřnického křesla a vyslovení své představy uzavírá spotřebitel smlouvu o dílo. Kadeřník je povinen postupovat řádně a v souladu s jeho pokyny. I když kadeřník odpovídá pouze za výsledek v okamžiku dokončení práce, ani její průběh by neměl třeba bolet. Pokud kadeřník nepostupuje řádně s odbornou péčí, kterou lze oprávněně předpokládat u osoby této profese, trpí z právního hlediska výsledek jeho činnosti vadou.

Nejdůležitější je už na začátku zadat co nejpřesněji, jak má účes v konečném výsledku vypadat. Přání „udělejte mi to jako vždycky“ je dosti vágní, protože kadeřník si nemusí pamatovat historii všech svých zákazníků. „Ideální je, když si s sebou do kadeřnictví vezmete na pomoc obrázek či fotografii s vybraným účesem a necháte si vysvětlit, co všechno bude procedura zahrnovat. Může to znít banálně, ale je to nejjednodušší způsob, jak předejít nespokojenosti s výsledným účesem,“ radí vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený.

Kadeřník se musí řídit přáním zákazníka, maximálně ho může upozornit na důsledky pokynu, zvláště na jeho nevhodnost třeba s ohledem na typ vlasů. „Průběžně sledujte, zda kadeřník postupuje podle vašich požadavků. Pokud máte dojem, že se účes pod rukama kadeřníka špatně vyvíjí, dejte to najevo. I uprostřed procesu můžete využít zákonného práva od smlouvy odstoupit, lze-li důvodně očekávat, že výsledek nebude odpovídat zadání či bude trpět nedostatky. Je však vaší povinností zaplatit práce do té doby již vykonané, kupříkladu umytí vlasů,“ doporučuje Lukáš Zelený.

Co udělat ještě před zaplacením? Zkontrolovat, že výsledný účes odpovídá zadaným požadavkům na střih, celkový tvar nebo odstín. Netýká se to jen vadnosti provedených prací, ale především bezvadného střihu či bezchybného melíru, které se neshodují s tím, co jste si přáli a domluvili. Tón obarvených vlasů si můžete překontrolovat na denním světle.

Co když se výsledek od vašich představ liší? Dožadujte se takových úprav a doplnění, aby byla smlouva ze strany kadeřníka naplněna. Dohodnutá odměna mu náleží teprve tehdy, pokud dodrží svoji část smlouvy. Ta je pouze ústní a je tedy obtížné později prokazovat její obsah a následný rozpor výsledku s objednávkou. Dokud tedy vytvořený účes neodsouhlasíte, neplaťte. Když už na placení dojde, nezapomínejte si zažádat o vystavení dokladu o provedených službách a jejich ceně.

Co když vadu odhalíte až doma? Vadami se v případě kadeřnických služeb rozumí například nepřesný, nerovný, nesouměrný sestřih, nevyvážené prostříhání, nerovnoměrné rozvržení barvy, nedostatečné připevnění nových vlasů a jejich vypadávání, neúměrné zatížení vlasů zákazníka při prodlužování. Nejčastější příčinou bývá nedbalé provedení či špatný odhad. Vady provedení, vyjdou-li dodatečně najevo po uhrazení ceny služby, už mohou být pouze předmětem reklamace. V tento okamžik už nelze namítat, že střih či odstín, které jste zhlédli a posvětili zaplacením, nesouhlasí s původní objednávkou.

A jak je to se zárukou? U účesu neplatí známá záruční doba, v níž můžete reklamovat vady. Kadeřník odpovídá pouze za výsledek v okamžiku dokončení práce. Skryté nedostatky, jež jsou nepochybně důsledkem porušení povinnosti kadeřníka postupovat při plnění smlouvy řádně, oznamte, jakmile vyjdou najevo. Záleží na povaze vady, ale primárním nárokem je bezplatná oprava. Nedá-li se vada odstranit, můžete žádat slevu z ceny.

Jak postupovat, když vás kadeřník zraní? Jiná situace nastává, pokud dojde například ke škodě na klientově majetku (zabarvení oděvu) či na zdraví (vypadávání vlasů či nechtěné střihnutí). V takovém případě má zákazník právo na finanční kompenzaci. Pro vyčíslení skutečné škody je nezbytné vše řádně zdokumentovat, případně kontaktovat podle potřeby i lékaře či soudního znalce, z jejichž zprávy může vycházet soud v následujícím sporu.

Tisková zpráva | Foto pixabay.com
 


 

Kam dál?

Dětské rýžové krekry? Chroupání bez starostí

pátek, 17. května 2019, 09:52

Křehké rýžové chlebíčky patří k oblíbeným svačinkám i pro ty nejmenší – některé krekry lze nabídnout už půlročním dětem....

Při pobytu v zahraničí nepodceňujte cestovní pojištění

sobota, 4. května 2019, 10:12

Sluneční paprsky za okny vybízejí k plánování cest a dovolené. V případě zahraniční dovolené není radno podceňovat sjednání...

Začala stavba druhé části obchvatu. Ťok přidal do sbírky poslední...

středa, 17. dubna 2019, 17:18

Obchvat Budějc se dnes dočkal dalšího slavnostního okamžiku. Zahájena byla totiž stavba více než sedmikilometrového úseku z...

DRBNA VAŘÍ: Slaný koláč na spoustu způsobů... to je quiche

neděle, 17. března 2019, 09:29

Snad nejslavnější slaný koláč, původem z Francie, se jmenuje Quiche lorraine, po našem „Lotrinský kyš“. Jedná se o koláč...

 
 
 

O čem píšou další Drbny

BĚHÁME S DEJVEM: Jak začít?

Všude samí běžci, co na tom běhání všichni vidí? Že bych to zkusil/a taky? Rád/s bych, jen nevím jak začít... Tyto otázky si už položilo mnoho lidí. A proto jsme si pro vás připravili běžecký seriál, ve kterém se vám Budějčák David Vaš pokusí na tyto (ale i další) otázky odpovědět. Své si zde najde začínající, ale i pokročilý běžec.

Budějcká Drbna

Provoz českolipské nemocnice bude v sobotu výrazně omezen

V sobotu bude v českolipské nemocnici probíhat výměna vysokonapěťového vypínače v trafostanici. Důvodem je jeho havarijní stav.

Liberecká Drbna

Zloděj vypáčil dveře obchodu a ukradl z něj cigarety a tabák za desítky tisíc korun

V pátek se do obchodu v obci Lipová vloupal neznámý zloděj, který způsobil škodu za 83 tisíc korun.

Olomoucká Drbna

Tříletá Nelinka z Batelova bojuje s nádorovým onemocněním. Zasáhlo to celou její rodinu

Burkittův syndrom. Tuto diagnózu si před více než rokem musela vyslechnout rodina Mackových z Batelova na Jihlavsku. Toto nádorové onemocnění vznikající z lymfatické tkáně postihlo jejich tříletou dceru Nelinku. Za sebou má operaci a také sérii chemoterapií.

Jihlavská Drbna

Náchodská nemocnice má nový ultrazvuk a rentgen. Magnetická rezonance stále chybí

Krajská Oblastní nemocnice Náchod v minulých dnech otevřela nová pracoviště pro rentgen a ultrazvuk. Investice přišla na 18 milionů korun, z nichž část hradila dotace z evropského programu IROP. V opakovaném tendru nyní nemocnice hledá dodavatele magnetické rezonance, hodnota zakázky je asi 51 milionů korun.

Hradecká Drbna