Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Krvácející auto, klaun i nahý muž tvoří úspěšnou kampaň na pivo B:DARK

 
pátek, 3. dubna 2015, 15:24

Netradiční kampaň na tmavý ležák budějckého piva Budweiser Budvar B:DARK získala cenu Grand Prix v prestižní soutěži Art Directors Club Creative Awards 2015. Kampaň, která se skládá z negativních a pesimistických prvků, vytvořila reklamní agentura Kaspen/Jung von Matt.

„Kampaní na B:DARK chceme připomenout trhu, že tento skvělý produkt stále vyrábíme. A zvolili jsme úmyslně formu, která není v pivní reklamě běžná. Ukazovala, že pivo není jen nápojem pro radostné chvíle s přáteli, ale že může být dobrým společníkem i pro chvíle, kdy si zažíváme drobné každodenní chmury. A to samozřejmě s jistou dávkou humoru. To, spolu s dobrým řemeslným zpracováním, zaujalo většinu porotců,“ uvedl brand manager značky Budweiser Budvar Aleš Eder.

Cílem kampaně B:DARK byl přesný opak toho, o co se snaží všechny obvyklé pivní reklamy. Ukázala, že je v pořádku nemít svůj den. Skládala se z televizního spotu, internetové části, kde lidé dostali šanci ventilovat své chmury, a z reklamních materiálů umístěných přímo v barech a restauracích. Součástí kampaně bylo například i pořádání „Unhappy Hour“ s jedním pivem za cenu dvou, nebo rozdávání kapesníčků k utírání slz mezi hosty.

Ústřední spot B:DARK si můžete prohlédnout na videu.

O kampani povídá Luboš Jahoda z agentury Kaspen/Jung von Matt.

Už samotný vznik myšlenky na kampaň se liší od jiných tvoreb, že?
Nebyla to kampaň, která by prošla úplně na poprvé. Relativně hodně dlouho jsme hledali, o čem by B:Dark měl být. Motali jsme se kolem racionálních věcí. Například, že tmavý ležák Budvaru nemá přidaný cukr. Moc nám to ale nefungovalo, dokud jsme se nechytili jedné věci, která nakonec byla celkem jednoduchá. Když přijde člověk do hospody a zasáhla ho nějaká chmura, tak mu zbytek party ze srandy říká: „Haha, tak si dej tmavý na smutek.“ Je to věc, která se běžně používá. Nám stačilo myšlenku využít.

Bádali jste dlouho, než jste přišli na negativní kampaň?
Přesně to nedokážu říct, ale přibližně tři nebo čtyři měsíce.

A co výroba kampaně?
Kampaň vznikala přes rok. První věci byly na veřejnosti po čtyřech nebo pěti měsících. Začalo to plakáty a pak televizním spotem. S nápadem na internet jsme přišli dodatečně. Na kampani jsme pracovali kontinuálně a postupně jsme na to nabalovali další prvky.

Bylo i natáčení negativní?
Natáčení nebylo negativní.

Kampaň je hodně pestrá. Máte použité kresby, černobílé variace, krvácející auto či klauna.
Spot vznikal organicky. Měli jsme vymyšlený jen základní skript, který jsme v průběhu několika měsíců s kreativci ladili. Produkovala to režisérská skupina Wolfberg. Ona přicházela s nápadem ilustračních obrázků. Samotný spot se tvořil asi tři měsíce, protože je to obrovské množství malých záběrů, které jsme dělali. Nebyli jsme limitovaní časem, takže jsme průběžně přemýšleli o všech scénách. Proto z toho vznikl klaun, auto, ze kterého teče krev a další věci.

Co znamená nahý muž na stadionu?
Že jeho tým zrovna prohrál derby. Je to ilustrace prohry, kdy zůstal na stadionu a smutní. To, že je nahý a hází tričkem, je možná navíc, ale vizuálně je to zajímavé.

Prozraďte záběry, které jste nakonec nepoužili.
Myslím, že kampaň nemá nepoužitý záběr.

Co pro vaší agenturu znamená zisk ceny Grand Prix?
Těší nás to, ale není to důvod, proč to děláme. Mnohem důležitější je, když se výsledek vryje do paměti veřejnosti. A splní cíle, které si s klientem vytyčíme - obchodní a marketingové. Kvůli soutěžím tuto práci neděláme, za to nejsme placeni. 

Můžete říct perličku z tvorby?
Asi nejzábavnější část z kampaně byla internetová část, kdy se živě přenášely chmury. Bylo to v rámci internetové microsite, kde lidé mohli napsat své chmury, a moderátor to pak přečetl a přenesl k tomu pivu. V této části jsme to den zkoušeli v agentuře, abychom platformu otestovali, že je plně funkční. Jeden den agentura nedělala nic jiného, jen posílala chmury do pivovaru a čekali jsme na reakce moderátora. 

Napsal: Michal Heřman

Štítky b:dark, pivo, Budvar

 


 

Kam dál?

V laboratoři bylo třeba žít, vzpomíná nejlepší vysokoškolský pedagog

pátek, 6. března 2015, 08:34

Důležité je, aby učitel nezapomněl na doby, kdy byl studentem, co se mu tehdy líbilo, co potřeboval a co postrádal. Zároveň je...

Bohdan Zronek: Dobře víme, s čím zacházíme. Většina pracovníků bydlí...

čtvrtek, 26. února 2015, 10:50

Od začátku roku 2015 vede Jadernou elektrárnu Temelín nový ředitel. Čtyřiačtyřicetiletý Bohdan Zronek zasvětil jaderné energetice...

Podnikatel roku 2014 Jaroslav Horák: Štěstí přeje připraveným

čtvrtek, 19. února 2015, 16:12

Ještě před pár lety byl Albatros menším nakladatelstvím zaměřeným téměř výhradně na dětskou literaturu. Jeho směřování se...

Barista roku: Lidé si musí uvědomit, že káva není jen hořká

pondělí, 2. února 2015, 20:12

Na začátku byly brigády po kavárnách, pak dostal jako dárek baristický kurz a ten v něm probudil vášeň. Dnes je Adam Neubauer...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

Kriminalisté vyšetřují na Prachaticku násilné úmrtí mladého muže

Jihočeští kriminalisté řeší od včerejšího večera násilné úmrtí třiatřicetiletého muže, ke kterému došlo jen pár kilometrů od Volar na Prachaticku. K úmrtí muže mělo podle policie dojít po hádce se čtyřicetiletým mužem.

Budějcká Drbna

POČASÍ NA PÁTEK: Slunce a večerní bouřka. Čeká nás další den podobný létu

Ačkoli nám kalendář hlásí konec dubna, počasí se jeví spíše na červen. Přes den jasná obloha, večer se dočkáme i přeháněk i bouřky.

Brněnská Drbna

Opilý řidič už z benzínky neodjel. V autě usnul

Téměř dvě promile alkoholu nadýchal řidič, na kterého natrefila hlídka českolipských strážníků u benzínové stanice Shell. Viděli ho, jak silně nejistým krokem kráčí k autu, a tak se ho vydali zkontrolovat.

Liberecká Drbna

Jarní Flora je tady. Kde parkovat a na co si dát pozor?

Až do neděle 28. dubna se na Výstavišti Flora Olomouc koná mezinárodní květinová výstava a zahradnický veletrh Flora Olomouc 2019 s podtitulem „Strom života“. Městská policie varuje, že u výstaviště bude opět zvýšený počet vozidel. V rámci zachování bezpečnosti a plynulosti silničního provozu je nutné, aby řidiči respektovali dopravní značení, pokyny strážníků a pořadatelů.

Olomoucká Drbna

Setkání rektorů v Jihlavě: Vysoké školy získají na opravy kolejí a menz 2,5 miliard od státu

Ministerstvo školství vyčlenilo na opravy kolejí a menz vysokých škol 2,5 miliardy korun. Podle ministra Roberta Plagy (ANO) je to poprvé, kdy je část peněz určená vysokým školám vyčleněná přímo na opravy ubytovacího a stravovacího zařízení. V programu je do roku 2027 vyčleněno 2,7 miliardy korun. Už teď jsou vypsány dvě výzvy za 1,5 miliardy korun, řekl Plaga při včerejším zasedání České konference rektorů (ČKR) v Jihlavě.

Jihlavská Drbna

Hradecké basketbalisty čeká baráž o udržení. Hlavně být kompletní, přeje si Peterka

Basketbalisté hradeckých Královských Sokolů ještě zdaleka nemají po sezoně. Při premiérovém ročníku mezi nejlepšími českými basketbalovými týmy se jim totiž nepodařilo ani přes velkou snahu a záblesky nadějí udržet soutěž už při bojích mezi soupeři v Kooperativa Národní basketbalové lize. Hradecké borce tak nakonec bude čekat barážové rozhodnutí, zatím však ještě zcela jistě nevědí, v jakém stylu se bude navíc až o druhém květnovém víkendu hrát. „Myslím si, že by bylo lepší, kdyby ty pravidla byly dané dopředu,“ mrzí Ondřeje Peterku, jednoho z nejlepších Čechů v hradeckém týmu trenéra a svého otce Luboše Peterky.

Hradecká Drbna