Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Krvácející auto, klaun i nahý muž tvoří úspěšnou kampaň na pivo B:DARK

 
pátek, 3. dubna 2015, 15:24

Netradiční kampaň na tmavý ležák budějckého piva Budweiser Budvar B:DARK získala cenu Grand Prix v prestižní soutěži Art Directors Club Creative Awards 2015. Kampaň, která se skládá z negativních a pesimistických prvků, vytvořila reklamní agentura Kaspen/Jung von Matt.

„Kampaní na B:DARK chceme připomenout trhu, že tento skvělý produkt stále vyrábíme. A zvolili jsme úmyslně formu, která není v pivní reklamě běžná. Ukazovala, že pivo není jen nápojem pro radostné chvíle s přáteli, ale že může být dobrým společníkem i pro chvíle, kdy si zažíváme drobné každodenní chmury. A to samozřejmě s jistou dávkou humoru. To, spolu s dobrým řemeslným zpracováním, zaujalo většinu porotců,“ uvedl brand manager značky Budweiser Budvar Aleš Eder.

Cílem kampaně B:DARK byl přesný opak toho, o co se snaží všechny obvyklé pivní reklamy. Ukázala, že je v pořádku nemít svůj den. Skládala se z televizního spotu, internetové části, kde lidé dostali šanci ventilovat své chmury, a z reklamních materiálů umístěných přímo v barech a restauracích. Součástí kampaně bylo například i pořádání „Unhappy Hour“ s jedním pivem za cenu dvou, nebo rozdávání kapesníčků k utírání slz mezi hosty.

Ústřední spot B:DARK si můžete prohlédnout na videu.

O kampani povídá Luboš Jahoda z agentury Kaspen/Jung von Matt.

Už samotný vznik myšlenky na kampaň se liší od jiných tvoreb, že?
Nebyla to kampaň, která by prošla úplně na poprvé. Relativně hodně dlouho jsme hledali, o čem by B:Dark měl být. Motali jsme se kolem racionálních věcí. Například, že tmavý ležák Budvaru nemá přidaný cukr. Moc nám to ale nefungovalo, dokud jsme se nechytili jedné věci, která nakonec byla celkem jednoduchá. Když přijde člověk do hospody a zasáhla ho nějaká chmura, tak mu zbytek party ze srandy říká: „Haha, tak si dej tmavý na smutek.“ Je to věc, která se běžně používá. Nám stačilo myšlenku využít.

Bádali jste dlouho, než jste přišli na negativní kampaň?
Přesně to nedokážu říct, ale přibližně tři nebo čtyři měsíce.

A co výroba kampaně?
Kampaň vznikala přes rok. První věci byly na veřejnosti po čtyřech nebo pěti měsících. Začalo to plakáty a pak televizním spotem. S nápadem na internet jsme přišli dodatečně. Na kampani jsme pracovali kontinuálně a postupně jsme na to nabalovali další prvky.

Bylo i natáčení negativní?
Natáčení nebylo negativní.

Kampaň je hodně pestrá. Máte použité kresby, černobílé variace, krvácející auto či klauna.
Spot vznikal organicky. Měli jsme vymyšlený jen základní skript, který jsme v průběhu několika měsíců s kreativci ladili. Produkovala to režisérská skupina Wolfberg. Ona přicházela s nápadem ilustračních obrázků. Samotný spot se tvořil asi tři měsíce, protože je to obrovské množství malých záběrů, které jsme dělali. Nebyli jsme limitovaní časem, takže jsme průběžně přemýšleli o všech scénách. Proto z toho vznikl klaun, auto, ze kterého teče krev a další věci.

Co znamená nahý muž na stadionu?
Že jeho tým zrovna prohrál derby. Je to ilustrace prohry, kdy zůstal na stadionu a smutní. To, že je nahý a hází tričkem, je možná navíc, ale vizuálně je to zajímavé.

Prozraďte záběry, které jste nakonec nepoužili.
Myslím, že kampaň nemá nepoužitý záběr.

Co pro vaší agenturu znamená zisk ceny Grand Prix?
Těší nás to, ale není to důvod, proč to děláme. Mnohem důležitější je, když se výsledek vryje do paměti veřejnosti. A splní cíle, které si s klientem vytyčíme - obchodní a marketingové. Kvůli soutěžím tuto práci neděláme, za to nejsme placeni. 

Můžete říct perličku z tvorby?
Asi nejzábavnější část z kampaně byla internetová část, kdy se živě přenášely chmury. Bylo to v rámci internetové microsite, kde lidé mohli napsat své chmury, a moderátor to pak přečetl a přenesl k tomu pivu. V této části jsme to den zkoušeli v agentuře, abychom platformu otestovali, že je plně funkční. Jeden den agentura nedělala nic jiného, jen posílala chmury do pivovaru a čekali jsme na reakce moderátora. 

Napsal: Michal Heřman

Štítky b:dark, pivo, Budvar

 


 

Kam dál?

V laboratoři bylo třeba žít, vzpomíná nejlepší vysokoškolský pedagog

pátek, 6. března 2015, 08:34

Důležité je, aby učitel nezapomněl na doby, kdy byl studentem, co se mu tehdy líbilo, co potřeboval a co postrádal. Zároveň je...

Bohdan Zronek: Dobře víme, s čím zacházíme. Většina pracovníků bydlí...

čtvrtek, 26. února 2015, 10:50

Od začátku roku 2015 vede Jadernou elektrárnu Temelín nový ředitel. Čtyřiačtyřicetiletý Bohdan Zronek zasvětil jaderné energetice...

Podnikatel roku 2014 Jaroslav Horák: Štěstí přeje připraveným

čtvrtek, 19. února 2015, 16:12

Ještě před pár lety byl Albatros menším nakladatelstvím zaměřeným téměř výhradně na dětskou literaturu. Jeho směřování se...

Barista roku: Lidé si musí uvědomit, že káva není jen hořká

pondělí, 2. února 2015, 20:12

Na začátku byly brigády po kavárnách, pak dostal jako dárek baristický kurz a ten v něm probudil vášeň. Dnes je Adam Neubauer...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

Motor nakonec udržel náskok a bude bojovat o druhé místo

Tuhý boj čekal České Budějovice na ledě ostravské Poruby, jelikož Jihočeši museli získat plný počet bodů, aby ještě mohli hrát o druhé místo v úterním zápas. Úkol to však byl nelehký, protože vzájemné zápasy v této sezóně měla lepší Poruba. Každopádně Motor začal utkání velmi dobře a na začátku druhé periody vedl o tři branky. Ostrava sice ještě zdramatizovala utkání, když se dostala na dostřel jedné branky. To však bylo od ní vše a Jihočeši si připsali všechny body za výhru.

Budějcká Drbna

POČASÍ NA NEDĚLI: Přes den se může hezky vyjasnit

Na konec týdne nás čeká oblačno až zataženo, zpočátku místy i polojasno. Večer a v noci ubývání oblačnosti.

Brněnská Drbna

Boj o playoff. Florbalisté potřebují z posledního zápasu bod, jinak musí čekat na zaváhání Bohemians

Až poslední kolo základní části florbalové superligy rozhodne o tom, zda si liberečtí florbalisté zahrají playoff. Pro klub by šlo o historický úspěch, k jistotě ale potřebuje získat bod z nedělního utkání s Mladou Boleslaví. Jinak musí čekat na zaváhání pražských Bohemians.

Liberecká Drbna

Podle deníku The Guardian patří olomoucký hostel Long Story Short k nejlepším na světě

Ve čtvrtek zveřejnil britský deník The Guardian žebříček deseti nejlepších nových hostelů ve světě, přičemž hlavním kritériem byl design prostředí.

Olomoucká Drbna

Ekonomickou situaci Česku hodnotí kladně nejvíce lidí za 20 let

Současnou ekonomickou situaci ČR hodnotí kladně 52 procent Čechů. Je to nejvyšší podíl od roku 1999, kdy Centrum pro výzkum veřejného mínění (CVVM) začalo tuto statistiku zjišťovat. Zhoršilo se ale očekávání ekonomického vývoje v tomto roce. Svou životní úroveň pak považuje za dobrou 53 procent lidí, což je zhruba stejně jako loni na podzim. Vyplývá to z lednového průzkumu CVVM.

Jihlavská Drbna

Jogurtové nápoje? Cukr vede nad ovocem

Praktická jogurtová svačina, na kterou nepotřebujete lžičku. To je asi hlavní výhoda kysaných nápojů oproti klasickým jogurtům. Pokud by byly k dostání neslazené, patřily by jogurtové nápoje k vítaným složkám jídelníčku. Ovocné jogurtové nápoje z nabídky běžných obchodů však obsahují velké množství cukru i přídatné látky. S ovocem většina z nich příliš nepočítá – tvoří jen jednotky procent obsahu.

Hradecká Drbna