Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Krvácející auto, klaun i nahý muž tvoří úspěšnou kampaň na pivo B:DARK

 
pátek, 3. dubna 2015, 15:24

Netradiční kampaň na tmavý ležák budějckého piva Budweiser Budvar B:DARK získala cenu Grand Prix v prestižní soutěži Art Directors Club Creative Awards 2015. Kampaň, která se skládá z negativních a pesimistických prvků, vytvořila reklamní agentura Kaspen/Jung von Matt.

„Kampaní na B:DARK chceme připomenout trhu, že tento skvělý produkt stále vyrábíme. A zvolili jsme úmyslně formu, která není v pivní reklamě běžná. Ukazovala, že pivo není jen nápojem pro radostné chvíle s přáteli, ale že může být dobrým společníkem i pro chvíle, kdy si zažíváme drobné každodenní chmury. A to samozřejmě s jistou dávkou humoru. To, spolu s dobrým řemeslným zpracováním, zaujalo většinu porotců,“ uvedl brand manager značky Budweiser Budvar Aleš Eder.

Cílem kampaně B:DARK byl přesný opak toho, o co se snaží všechny obvyklé pivní reklamy. Ukázala, že je v pořádku nemít svůj den. Skládala se z televizního spotu, internetové části, kde lidé dostali šanci ventilovat své chmury, a z reklamních materiálů umístěných přímo v barech a restauracích. Součástí kampaně bylo například i pořádání „Unhappy Hour“ s jedním pivem za cenu dvou, nebo rozdávání kapesníčků k utírání slz mezi hosty.

Ústřední spot B:DARK si můžete prohlédnout na videu.

O kampani povídá Luboš Jahoda z agentury Kaspen/Jung von Matt.

Už samotný vznik myšlenky na kampaň se liší od jiných tvoreb, že?
Nebyla to kampaň, která by prošla úplně na poprvé. Relativně hodně dlouho jsme hledali, o čem by B:Dark měl být. Motali jsme se kolem racionálních věcí. Například, že tmavý ležák Budvaru nemá přidaný cukr. Moc nám to ale nefungovalo, dokud jsme se nechytili jedné věci, která nakonec byla celkem jednoduchá. Když přijde člověk do hospody a zasáhla ho nějaká chmura, tak mu zbytek party ze srandy říká: „Haha, tak si dej tmavý na smutek.“ Je to věc, která se běžně používá. Nám stačilo myšlenku využít.

Bádali jste dlouho, než jste přišli na negativní kampaň?
Přesně to nedokážu říct, ale přibližně tři nebo čtyři měsíce.

A co výroba kampaně?
Kampaň vznikala přes rok. První věci byly na veřejnosti po čtyřech nebo pěti měsících. Začalo to plakáty a pak televizním spotem. S nápadem na internet jsme přišli dodatečně. Na kampani jsme pracovali kontinuálně a postupně jsme na to nabalovali další prvky.

Bylo i natáčení negativní?
Natáčení nebylo negativní.

Kampaň je hodně pestrá. Máte použité kresby, černobílé variace, krvácející auto či klauna.
Spot vznikal organicky. Měli jsme vymyšlený jen základní skript, který jsme v průběhu několika měsíců s kreativci ladili. Produkovala to režisérská skupina Wolfberg. Ona přicházela s nápadem ilustračních obrázků. Samotný spot se tvořil asi tři měsíce, protože je to obrovské množství malých záběrů, které jsme dělali. Nebyli jsme limitovaní časem, takže jsme průběžně přemýšleli o všech scénách. Proto z toho vznikl klaun, auto, ze kterého teče krev a další věci.

Co znamená nahý muž na stadionu?
Že jeho tým zrovna prohrál derby. Je to ilustrace prohry, kdy zůstal na stadionu a smutní. To, že je nahý a hází tričkem, je možná navíc, ale vizuálně je to zajímavé.

Prozraďte záběry, které jste nakonec nepoužili.
Myslím, že kampaň nemá nepoužitý záběr.

Co pro vaší agenturu znamená zisk ceny Grand Prix?
Těší nás to, ale není to důvod, proč to děláme. Mnohem důležitější je, když se výsledek vryje do paměti veřejnosti. A splní cíle, které si s klientem vytyčíme - obchodní a marketingové. Kvůli soutěžím tuto práci neděláme, za to nejsme placeni. 

Můžete říct perličku z tvorby?
Asi nejzábavnější část z kampaně byla internetová část, kdy se živě přenášely chmury. Bylo to v rámci internetové microsite, kde lidé mohli napsat své chmury, a moderátor to pak přečetl a přenesl k tomu pivu. V této části jsme to den zkoušeli v agentuře, abychom platformu otestovali, že je plně funkční. Jeden den agentura nedělala nic jiného, jen posílala chmury do pivovaru a čekali jsme na reakce moderátora. 

Napsal: Michal Heřman

Štítky b:dark, pivo, Budvar

 


 

Kam dál?

V laboratoři bylo třeba žít, vzpomíná nejlepší vysokoškolský pedagog

pátek, 6. března 2015, 08:34

Důležité je, aby učitel nezapomněl na doby, kdy byl studentem, co se mu tehdy líbilo, co potřeboval a co postrádal. Zároveň je...

Bohdan Zronek: Dobře víme, s čím zacházíme. Většina pracovníků bydlí...

čtvrtek, 26. února 2015, 10:50

Od začátku roku 2015 vede Jadernou elektrárnu Temelín nový ředitel. Čtyřiačtyřicetiletý Bohdan Zronek zasvětil jaderné energetice...

Podnikatel roku 2014 Jaroslav Horák: Štěstí přeje připraveným

čtvrtek, 19. února 2015, 16:12

Ještě před pár lety byl Albatros menším nakladatelstvím zaměřeným téměř výhradně na dětskou literaturu. Jeho směřování se...

Barista roku: Lidé si musí uvědomit, že káva není jen hořká

pondělí, 2. února 2015, 20:12

Na začátku byly brigády po kavárnách, pak dostal jako dárek baristický kurz a ten v něm probudil vášeň. Dnes je Adam Neubauer...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

Prodal dům, skončil v práci a začal vyrábět gin. Robert Urbánek si tvrdou prací plní svůj sen

Příběh o tom, kterak byl jeden člověk nespokojený s tím, co dělá, a rozhodl se začít od nuly v novém podnikání, může působit jako velké klišé. Když však zjistíte, že hlavním hrdinou tohoto příběhu je padesátiletý chlapík, který opustil práci a prodal dům, víte, že tomuhle hrdinovi prostě budete fandit.

Budějcká Drbna

TIPY NA TÝDEN: Jelen, Poletíme?, Katarzia, Monkey Business, Verona, Anna K., Tatabojs a Festival vánočních dárků

Mám podezření, že tento týden se čeští hudebníci shodli na setkání v Brně, a když už tady budou, tak si alespoň odehrají jeden či dva koncerty. Ale dobře pro nás, čeká nás totiž týden nabitý koncerty. Pokud si chcete odpočinout od koled, problém s tím nebude.

Brněnská Drbna

VIDEO: Miloš Zeman jako Albus Bumbál. Brněnští kouzelníci Orsava a Lovecká vytvořili další geniální video

Příběh Harryho Pottera zná celý svět. Věděli jste však, že mladý Harry zápasil o Kámen mudrců také v Česku? Jeho soupeřem nebyl nikdo jiný než Albus Bumbal, v českém podání s prezidentem Zemanem. Oblíbený brněnský filmař Michal Orsava spojil síly s talentovanou tvůrkyní Michaelou Loveckou a výsledkem je vtipem nadupané dílo, které má potenciál stát se dalším celorepublikovým virálem.

Liberecká Drbna

VIDEO: Miloš Zeman jako Albus Bumbal. Brněnští kouzelníci Orsava a Lovecká vytvořili další geniální video

Příběh Harryho Pottera zná celý svět. Věděli jste však, že mladý Harry zápasil o Kámen mudrců také v Česku? Jeho soupeřem nebyl nikdo jiný než Albus Bumbal, v českém podání s prezidentem Zemanem. Oblíbený brněnský filmař Michal Orsava spojil síly s talentovanou tvůrkyní Michaelou Loveckou a výsledkem je vtipem nadupané dílo, které má potenciál stát se dalším celorepublikovým virálem.

Olomoucká Drbna

VIDEO: Miloš Zeman jako Albus Bumbal. Brněnští kouzelníci Orsava a Lovecká vytvořili další geniální video

Příběh Harryho Pottera zná celý svět. Věděli jste však, že mladý Harry zápasil o Kámen mudrců také v Česku? Jeho soupeřem nebyl nikdo jiný než Albus Bumbal, v českém podání s prezidentem Zemanem. Oblíbený brněnský filmař Michal Orsava spojil síly s talentovanou tvůrkyní Michaelou Loveckou a výsledkem je vtipem nadupané dílo, které má potenciál stát se dalším celorepublikovým virálem.

Jihlavská Drbna

Domácí porážka oplacena. Hradec připravil Pardubicím desátou prohru v řadě

Hokejisté Hradce Králové vyhráli ve východočeském derby na ledě Pardubic 4:1. Dynamo sice po rychlém gólu vedlo, ale Mountfield zápas na začátku třetí třetiny otočil. Pardubice si tak ve 26. kole extraligy připsaly desátou porážku za sebou, druhou pod vedením nového trenéra Ladislava Lubiny a jsou i nadále předposlední.

Hradecká Drbna