Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Krvácející auto, klaun i nahý muž tvoří úspěšnou kampaň na pivo B:DARK

 
pátek, 3. dubna 2015, 15:24

Netradiční kampaň na tmavý ležák budějckého piva Budweiser Budvar B:DARK získala cenu Grand Prix v prestižní soutěži Art Directors Club Creative Awards 2015. Kampaň, která se skládá z negativních a pesimistických prvků, vytvořila reklamní agentura Kaspen/Jung von Matt.

„Kampaní na B:DARK chceme připomenout trhu, že tento skvělý produkt stále vyrábíme. A zvolili jsme úmyslně formu, která není v pivní reklamě běžná. Ukazovala, že pivo není jen nápojem pro radostné chvíle s přáteli, ale že může být dobrým společníkem i pro chvíle, kdy si zažíváme drobné každodenní chmury. A to samozřejmě s jistou dávkou humoru. To, spolu s dobrým řemeslným zpracováním, zaujalo většinu porotců,“ uvedl brand manager značky Budweiser Budvar Aleš Eder.

Cílem kampaně B:DARK byl přesný opak toho, o co se snaží všechny obvyklé pivní reklamy. Ukázala, že je v pořádku nemít svůj den. Skládala se z televizního spotu, internetové části, kde lidé dostali šanci ventilovat své chmury, a z reklamních materiálů umístěných přímo v barech a restauracích. Součástí kampaně bylo například i pořádání „Unhappy Hour“ s jedním pivem za cenu dvou, nebo rozdávání kapesníčků k utírání slz mezi hosty.

Ústřední spot B:DARK si můžete prohlédnout na videu.

O kampani povídá Luboš Jahoda z agentury Kaspen/Jung von Matt.

Už samotný vznik myšlenky na kampaň se liší od jiných tvoreb, že?
Nebyla to kampaň, která by prošla úplně na poprvé. Relativně hodně dlouho jsme hledali, o čem by B:Dark měl být. Motali jsme se kolem racionálních věcí. Například, že tmavý ležák Budvaru nemá přidaný cukr. Moc nám to ale nefungovalo, dokud jsme se nechytili jedné věci, která nakonec byla celkem jednoduchá. Když přijde člověk do hospody a zasáhla ho nějaká chmura, tak mu zbytek party ze srandy říká: „Haha, tak si dej tmavý na smutek.“ Je to věc, která se běžně používá. Nám stačilo myšlenku využít.

Bádali jste dlouho, než jste přišli na negativní kampaň?
Přesně to nedokážu říct, ale přibližně tři nebo čtyři měsíce.

A co výroba kampaně?
Kampaň vznikala přes rok. První věci byly na veřejnosti po čtyřech nebo pěti měsících. Začalo to plakáty a pak televizním spotem. S nápadem na internet jsme přišli dodatečně. Na kampani jsme pracovali kontinuálně a postupně jsme na to nabalovali další prvky.

Bylo i natáčení negativní?
Natáčení nebylo negativní.

Kampaň je hodně pestrá. Máte použité kresby, černobílé variace, krvácející auto či klauna.
Spot vznikal organicky. Měli jsme vymyšlený jen základní skript, který jsme v průběhu několika měsíců s kreativci ladili. Produkovala to režisérská skupina Wolfberg. Ona přicházela s nápadem ilustračních obrázků. Samotný spot se tvořil asi tři měsíce, protože je to obrovské množství malých záběrů, které jsme dělali. Nebyli jsme limitovaní časem, takže jsme průběžně přemýšleli o všech scénách. Proto z toho vznikl klaun, auto, ze kterého teče krev a další věci.

Co znamená nahý muž na stadionu?
Že jeho tým zrovna prohrál derby. Je to ilustrace prohry, kdy zůstal na stadionu a smutní. To, že je nahý a hází tričkem, je možná navíc, ale vizuálně je to zajímavé.

Prozraďte záběry, které jste nakonec nepoužili.
Myslím, že kampaň nemá nepoužitý záběr.

Co pro vaší agenturu znamená zisk ceny Grand Prix?
Těší nás to, ale není to důvod, proč to děláme. Mnohem důležitější je, když se výsledek vryje do paměti veřejnosti. A splní cíle, které si s klientem vytyčíme - obchodní a marketingové. Kvůli soutěžím tuto práci neděláme, za to nejsme placeni. 

Můžete říct perličku z tvorby?
Asi nejzábavnější část z kampaně byla internetová část, kdy se živě přenášely chmury. Bylo to v rámci internetové microsite, kde lidé mohli napsat své chmury, a moderátor to pak přečetl a přenesl k tomu pivu. V této části jsme to den zkoušeli v agentuře, abychom platformu otestovali, že je plně funkční. Jeden den agentura nedělala nic jiného, jen posílala chmury do pivovaru a čekali jsme na reakce moderátora. 

Napsal: Michal Heřman

Štítky b:dark, pivo, Budvar

 


 

Kam dál?

V laboratoři bylo třeba žít, vzpomíná nejlepší vysokoškolský pedagog

pátek, 6. března 2015, 08:34

Důležité je, aby učitel nezapomněl na doby, kdy byl studentem, co se mu tehdy líbilo, co potřeboval a co postrádal. Zároveň je...

Bohdan Zronek: Dobře víme, s čím zacházíme. Většina pracovníků bydlí...

čtvrtek, 26. února 2015, 10:50

Od začátku roku 2015 vede Jadernou elektrárnu Temelín nový ředitel. Čtyřiačtyřicetiletý Bohdan Zronek zasvětil jaderné energetice...

Podnikatel roku 2014 Jaroslav Horák: Štěstí přeje připraveným

čtvrtek, 19. února 2015, 16:12

Ještě před pár lety byl Albatros menším nakladatelstvím zaměřeným téměř výhradně na dětskou literaturu. Jeho směřování se...

Barista roku: Lidé si musí uvědomit, že káva není jen hořká

pondělí, 2. února 2015, 20:12

Na začátku byly brigády po kavárnách, pak dostal jako dárek baristický kurz a ten v něm probudil vášeň. Dnes je Adam Neubauer...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

Proti Liškám si Motor připsal druhou výhru v přípravě

Ve druhém přípravném domácím utkání si Motor poradil s německým Lausitzer Fuechse, když zvítězil 4:2. O výhru se nejvíce zasadil Jan Kloz, když vstřelil první i druhou branku svého týmu. Poté na něho navázali i Lukáš Endál a Martin Novák. Odveta s německými Liškami se hraje v neděli na ledě soupeře.

Budějcká Drbna

Na Brněnsku se začala točit kriminálka Hlava Medúzy. Hlavní roli ztvární Jitka Čvančarová

Osmidílný kriminální seriál Hlava Medúzy dnes natáčel režisér Filip Renč u rybníku Balaton u Sokolnic na Brněnsku. Jednotlivé epizodické příběhy vyšetřuje čtveřice kriminalistů v čele s cílevědomou Karin v podání Jitky Čvančarové.

Brněnská Drbna

FOTO: Během pár minut dvě nehody necelé dva kilometry od sebe

Hned ke dvěma nehodám došlo ve středu na silnici číslo 270 nedaleko Doks. Na tom by ještě nebylo nic tak zvláštního, na úseku kolem Břehyňského rybníku se jezdí rychle. Jenže tyhle nehody se staly během pěti minut a jen necelé dva kilometry od sebe.

Liberecká Drbna

Zloděj vlezl oknem do restaurace, ze které si odnesl mobily i cigarety

V noci z pondělí na úterý vnikl oknem do restaurace v Penčicích neznámý zloděj. Místo prohledal a ze zásuvek za barem ukradl mobil a 180 korun v mincích.

Olomoucká Drbna

Policisté hledají zloděje, který se v noci pokusil vloupat v Telči do auta

Škoda v přibližné výši tři tisíce korun vznikla majiteli auta, do kterého se pokusil vloupat zatím neznámý zloděj. Událost se stala v Telči na ulici Komenského v noci z neděle 18. srpna.

Jihlavská Drbna

Trenér Martinec: Vážíme si toho, že jsme Lize mistrů

Hokejová liga mistrů se blíží a Hradec se na soutěž pilně připravuje. Zatímco v předchozích letech jí Východočeši nebrali příliš vážně, v posledních dvou letech už je situace jiná. Mountfield chce v konkurenci evropských týmů konečně uspět.

Hradecká Drbna