Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Touha vlastnit auto dnes už není tak silná. Lidé chtějí jen tankovat a jezdit, říká šéf start-upu Driveto Adam Szabó

 
středa, 10. července 2019, 11:24

Jak se v zemi, kde dominují bazary a touha vlastnit, daří operativním leasingům a dalším formám dlouhodobého pronájmu aut? O tom jsme si povídali s Adamem Szabó - šéfem společnosti Driveto, která druhým rokem s pomocí Mitonu mění návyky tisíce řidičů. Ti totiž přicházejí na to, že vlastnění automobilu nemusí být tak výhodné, jak se na první pohled zdá.

Adame, co vám nyní zabírá nejvíce času?
Je to určitě Driveto Klub. Ten nám nyní zabírá nejvíce času, nejvíce lidí i nejvíce operativy, ale zároveň nám to dělá největší radost. Je to služba, která posunula segment operativních leasingů úplně jinam. Operáky jsou fajn, ale nevýhodou je chybějící flexibilita. Tohle se snažíme Driveto Klubem měnit.

Driveto Klub je služba, o které se v posledních měsících hodně mluví. O co jde? Jaký je rozdíl oproti běžnému operativnímu leasingu, který většina našich čtenářů zná.
Je to naše alternativa k operativnímu leasingu. Vychází ze zahraničních trendů, kde je model “subscription” stále více  populární. Auto si vlastně pronajímáte společně s balíkem služeb navíc, díky kterému vám stačí jednoduše jen tankovat a jezdit. Odpadá vám tak spoustu starostí.

Na rozdíl od operativního leasingu naši zákazníci neprocházejí byrokratickým peklem a k vyřízení papírů jim stačí jen občanka, řidičák a do 3 dnů jezdí. To je výhodné například i pro čerstvé firmy, které ještě nemají účetní závěrku.

Součástí měsíčního nájmu v Driveto Klubu je servis, pojištění a pneumatiky. To u operáku není pravidlem. Stejně i to, že auto z Driveto Klubu můžou kdykoliv bezplatně vrátit. U operativního leasingu lidé běžně zaplatí za předčasné vrácení. Je to hrozně svazující.

Myslíte si, že je to cesta, kterou se budou muset ubírat také tradiční leasingové společnosti?
To je zajímavá otázka. Tradiční leasingovky mají trochu jinou cílovku a nedokážu říct, zda to chtějí, nebo nechtějí měnit. Jisté je to, že pro velké korporáty s dlouhou historií a nastavenými procesy bude mnohem složitější něco měnit, než je to u start-upu, kterým jsme my.

V současnosti je trendem elektromobilita. Plánujete rozšíření nabídky také v tomto směru?
Máte pravdu. V tenhle moment máme v nabídce jen jednoho e-Golfa. Povím to takhle, hrozně tomuhle směru fandím, elektromobilita má smysl. Je tam však spousta ale. Ta auta jsou drahá, nemají takové dojezdy a není tak velké pokrytí nabíječkami. Až se ale tohle všechno vyřeší, určitě stoupne o podobné vozy také zájem u našich zákazníků. Zatím nedokážeme lidem nabídnout dobrou cenu, se kterou budou spokojeni a ocení všechny přednosti elektrických aut.

Miton je česká investiční skupina, která byla založena v roce 2000. Do jejího portfolia patří internetové společnosti jako Bonami, Glami, Rohlik.cz, Driveto nebo Biano. Firmu založili čtyři společníci – Tomáš Matějček, Ondřej Raška, Milan Zemánek a Michal Jirák. V roce 2013 se stal pátým partnerem Tomáš Hodboď, který společně s Mitonem v roce 2007 spouštěl srovnávač Heureka.cz. V roce 2015 se šestým partnerem stal Václav Štrupl, který s Mitonem v roce 2013 zakládal Bonami. Za Miton se o Driveto stará David Špinar, který je zároveň i CEO investiční skupiny.

Neuvažujete o zařazení užitkových vozů do vaší nabídky?
Ještě na začátku, když jsme spouštěli web Driveta jako agregátor operativních leasingů, jsme měli v nabídce dodávky. Byla po tom relativně poptávka, ale nechceme to vyloženě tlačit a mít je ve vlastním portfoliu. Důvody jsou jednoduché. Dodávky jsou prostě užitkové vozy, které jsou po krátké době obouchané, neustále se řeší škodné události a ve výsledku při vysokém nájezdu kilometrů nevyjde pronájem úplně levně.

Dokážete specifikovat, jak si představit vašeho průměrného zákazníka?
Je to člověk, který si raději objedná dovážku jídla nebo nákup potravin online, aby si ušetřil čas a starosti. K autu přistupuje jako k “nástroji”, který jej přemístí z bodu A do bodu B a nemusí řešit nic kolem. Nechce řešit skryté závady v autě nebo jeho následný prodej. Nechce zkrátka mít s autem starosti.

Vysokým procentem našich zákazníků jsou firmy. Už jsem zmiňoval výhodu ulehčené byrokracie. Na to slyší hodně. Pronájem auta si dají do nákladů a nemusí nic řešit.

Máte pocit, že Driveto alespoň trochu přidělává „vrásky na čele“ majitelům autobazarů? A nebo máte každý jinou cílovku? Jak říkáte. Bazary mají v současné době jinou cílovou skupinu než my. Pořád je spoustu lidí, kteří chtějí auto vlastnit za co nejmenší částku, a to se ne vždy vyplatí. S mladou generací se to ale mění. Tam touha vlastnit auto není tak silná.

Co plánuje Driveto v nejbližších měsících či letech? Vizí je určitě spousta.
Vizí je samozřejmě spoustu. Neradi děláme hodně věcí naráz a všechno polovičatě. Spíš se zaměříme na jednu nebo dvě věci, a tu vyladíme k dokonalosti. Navíc se stále učíme. Až přijde čas, tak se poohlédneme ven, třeba na Slovensko.

Driveto vzniklo jako start-up. Jaká je podle vás úroveň start-upů v tuzemsku? A jak těžké je prorazit?
Úroveň českých start-upů je u nás podle mě dobrá. Stačí se podívat na projekty, kde figuruje Miton. Plno z těchto firem jsou celosvětově na vysoké úrovni. Prorazit s novou věcí je těžké. Je k tomu zapotřebí hlavně dobrý, promyšlený nápad, který se dá rozvíjet a byznysově validovat. Například jednu dobu mělo plno lidí nápady na mobilní aplikace, které ale neřešily potřeby větší skupiny lidí a snažily si na sebe vydělat mikroplatbami. Oproti tomu u nás vznikají projekty, které usnadňují lidem placení, šetří jejich čas při nakupování nebo jinak pomáhají zlepšovat jejich život v jakémkoli směru. To si myslím, že je skvělé. U start-upu je také zapotřebí oprostit se od toho, že je plněním nějakého snu, ale přistupovat k němu racionálně.

Napsal Michael Daněk | Foto Driveto
 


 

Kam dál?

Nemám kuchařský idol, nechci nikoho kopírovat, říká sedmnáctiletá...

středa, 26. června 2019, 08:00

Když se ostatní učili počítat, Kristína již zkoušela vařit jeden z nejtěžších gastronomických úkonů, který kombinuje spoustu...

V devatenácti se odhodlal k natočení celovečerního filmu. Můj scénář...

úterý, 18. června 2019, 09:17

Je mu pouhých devatenáct let, jeho životním snem je režírování filmů a zatímco většina jeho vrstevníků tráví volný čas sportem...

Fastfoody u nás změní omáčku a propagují to jako zcela nový produkt,...

úterý, 11. června 2019, 12:15

Na jaké jídlo se vyplatí zajít a čemu se raději vyvarovat? Nejen o tom je tvorba uživatele JdemeŽrát, který pravidelně publikuje...

Eurovize? Připomínalo nám to pionýrský tábor, říkají Lake Malawi

středa, 5. června 2019, 09:00

Minulý měsíc přinesl mimo jiné i další ročník Eurovize, kde Česká republika obsadila podruhé v řadě finálovou příčku. Albert...

 
 
 

O čem píšou další Drbny

Musel jsem se otáčet a shánět zboží, kde se dalo, říká majitel drogerie na Lidické třídě

Drogerie na Lidické třídě je jedna z mála prodejen, kde seženete téměř vše, na co si vzpomenete. Funguje už neuvěřitelných 53 let. Její majitel Miroslav Česal trávil v počátcích soukromého podnikání prací i dvanáct hodin denně. Teď stojí v čele prodejny jeho děti, sám ale říká, že chuť do práce ho neopouští.

Budějcká Drbna

TIPY NA TÝDEN: Adam Naas, Fashion days, Jelen a Míša Tučná, Das Filmfest a Virunga

Jak bojujete s podzimním splínem? Základem je dostatek vitamínů, a poté už můžete bez obav protančit na parketu celou noc. Pokud vás už skolila podzimní chřipka, tak filmový večer bude dobrý nápad.

Brněnská Drbna
Aktualizováno před 11 hodinami

PÁTRÁNÍ: V lesích nad Hejnicemi pátrají po seniorovi. Může mu jít o život

Od sobotního večera se pohřešuje sedmdesátiletý muž z Hejnic. Podle posledních informací by se měl pohybovat v lesích nad Hejnicemi, nejspíš kolem Viničné cesty. Senior nemá léky a může být ohrožen na životě.

Liberecká Drbna
Aktualizováno před 8 hodinami

AKTUÁLNĚ: Chodec, kterého dnes srazilo osobní auto, zemřel

Na silnici mezi Prostějovem a Určicemi se dnes před půl osmou večer stala vážná nehoda. Auto zde srazilo chodce, který je svým zraněním podlehl. Policie na dané silnici řídí dopravu kyvadlově jedním jízdním pruhem. Na místě kromě policie zasahovali také záchranáři.

Olomoucká Drbna

Drogerii na Romana Havelky navštívil zloděj. Vzal skoro 80 kartáčků, pronesl je pod oblečením

Poměrně neobvyklou krádež nyní řeší jihlavští policisté. Zatím neznámý zloděj ukradl v drogerii na ulici Romana Havelky v Jihlavě téměř 80 zubních kartáčků značky Curaprox.

Jihlavská Drbna

Zlín pod staronovým koučem Svobodou vyhrál v Hradci Králové

Hokejisté Zlína poprvé pod vedením staronového trenéra Roberta Svobody vyhráli ve 12. kole extraligy na ledě Hradce Králové 6:5 a ukončili sérii tří porážek. Gólem a třemi asistencemi se na tom podílel útočník Antonín Honejsek, tři branky dali hosté v přesilových hrách. Mountfield prohrál doma počtvrté v sezoně a spekuluje se o tom, že by u týmu mohl skončit trenér Tomáš Martinec, kterého by mohl nahradit Vladimír Růžička!

Hradecká Drbna