středa 26. února 2020 Dorota

Drbna pohledem do zrcadla

Někdy bývá pohled do zrcadla nepříjemný, jindy se můžeme radovat. Když se v Drbně podíváme do zrcadla a zaměříme se na metriky spojené s návštěvností, můžeme říci, že to chce jen lehce přičísnout, uhladit kostýmek a bude to super.

Stejně jako v předchozích letech jsme se i loni rozšiřovali do dalších měst a krajů výlučně organicky. Když otevíráme pobočku, je čistě naše. Zatím jsme nedělali akvizice, které by znamenali vstup do regionálních médií a jejich přebarvení do našich barev.

Za loňský rok jsme o 87 procent zvýšili počet reálných uživatelů (čtenářů). Konečné číslo za rok 2019 skončilo na hodnotě přesahující 7 miliónů čtenářů. Ti zvýšili také počet návštěv, kterých bylo za loňský rok téměř 24 milionů. Rostl nám také počet zhlédnutých stránek. Naši čtenáři jich zobrazili téměř 39 milionů. To už je slušná porce prostoru pro inzerenty.

Od počátku sociálních věků je Drbna aktivní na sociálních sítích. Při komunikaci se čtenáři využíváme především Facebook. Vím, že je hodně módní dělat stories na Instagramu a nahrávat podcasty pro intimních 1000 posluchačů na díl, ale my stále vnímáme především Facebookovou masu, kterou chceme neustále oslovovat.

Jednou z našich hodnot je vzdělávat čtenáře po stránce mediální gramotnosti a přinášet do mediálního prostoru témata, u kterých považujeme za důležité, aby se objevovala v mediálním prostoru. I přes ekonomickou náročnost některých témat v tom budeme pokračovat i roce 2020. Vnímáme to jako důležitou součást našeho bytí.

Drbnám celkově na českém Facebooku fandí více jak 185 tisíc fanoušků, což nás řádí mezi jedno z nejsilnějších českých vydavatelství. V konkurenci s regionálními médii děláme „socky“ zatím nejlépe. Abychom neusnuli na vavřínech, neustále se vzděláváme a konfrontujeme s novými zjištěními. Věříme, že Facebook svou misi spočívající v podpoře local news myslí vážně a náš vliv na českém Facebooku poroste.

Nejen Facebookem je však živena naše návštěvnost. Starší regionální Drbny o sobě dávají vědět pestrými marketingovými aktivitami a tak není s podivem, že vliv Facebooku na celkových zdrojích návštěvnosti klesá.

V letošním roce máme smělý cíl a to každý měsíc překonávat hranici milionu uživatelů (čtenářů) měsíčně. Otevřeli jsme novou pobočku v Praze, otevřeme pobočku v Karlových Varech a jsou před námi jednání s technologickými giganty, jejichž prostřednictvím budeme distribuovat náš obsah.

Závěrem je nutné podotknout, že Drbnu měříme přes oba nejčastější nástroje. A to tedy prostřednictvím Google Analytics a prostřednictvím Netmonitoru, kde nás také najdete. Při volbě mezi těmito nástroji preferujeme metriky z Google Analytics.

Nejenom proto, že u většiny vydavatelů jsou data z tohoto nástroje zpravidla vyšší než z Netmonitoru, což je vždy příjemnější. Jedním z důvodů proč preferujeme Google Analytics, jsou dle mého soudu přesnější demografická data. Každopádně ať žijí data z obou těchto nástrojů. Internet dává krutá, ale reálná čísla.

Držte nám v tomto roce palce, bude to jízda.

Libor Matoušek
nejvyšší služebník Drbny

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo11 čtenářů

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.