Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

KOMENTÁŘ: Veřejná doprava v Praze – Tondové Blaníkové u koryta, nebo chytré a funkční řešení?

 
pondělí, 23. ledna 2017, 09:57

Veřejná doprava je klíčová pro rozvoj českých měst. Nejpalčivější je tento systém v Praze, kde statisíce lidí každý den nasedají do aut a tráví hodiny v zácpách, protože veřejná doprava jim pohříchu nenabízí adekvátní komfort dopravní obslužnosti. Magistrát problém přiznává a slibuje nápravu. Fajn. Ale plánování konceptu moderní veřejné dopravy by mělo být v rukou skutečných odborníků, nikoliv samozvaných odborníků s pochybnou historií z projektu Opencard.

Indicie naznačují, že právě tohle se děje a že se kolem nepochybně lukrativního projektu pohybují staří známí šíbři. Jednu z klíčových úloh v nově vznikající pracovní skupině má hrát konzultant Martin Procházka – nejedná se samozřejmě o olympijského vítěze z hokejového Nagana, ale o manažera přímo spjatého s neúspěšným projektem Opencard nebo rozpačitém rozvoji karetních projektů v dalších českých městech.

Byla by velká chyba, kdyby nástup užitečných technologií vedení Prahy zneužilo pro předražené projekty. Obyvatelé a návštěvníci Prahy mají na veřejnou dopravu v aglomeraci ty nejvyšší nároky. Intenzivní propojení hlavního města a Středočeského kraje, zejména ranní a odpolední špička, totiž vytváří vysoké požadavky na funkční dopravní obslužnost – jen pokud budou příměstské autobusy a vlaky dobře fungovat ve spolupráci s městskou hromadnou dopravou, nebudou statisíce lidí každé ráno odemykat auta a vydávat se na cestu do práce po poddimenzovaných, přecpaných silnicích.

Koncept integrované regionální dopravy v Praze by měl využívat nejmodernější technologie a díky nim snižovat náklady na využívání veřejné dopravy, nejen ty finanční! Použít autobus nebo vlak musí být stejně snadné, jako vzít klíčky od auta a nastartovat – potřebuji někam jet, vidím autobus, nastoupím, zaplatím pohodlně bezkontaktně kartou nebo mobilem. Nestarám se o tarify, pásma, shánění papírových lístků od nepříjemných trafikantek nebo netrávím hodiny ve frontě na oficiální dopravní kartu vydávanou v úřední hodiny na přepážce magistrátu. Neřeším jazykovou bariéru při studiu cenových předpisů psaných miniaturním písmem. Prostě nastoupím a jedu.

Změna dopravy potřebuje změnu myšlení. Z tunelu jménem Opencard v podobě drahé a hloupé plastové kartičky neuděláte zázrak tím, že založíte honosně znějící pracovní skupinu a přebarvíte kartu nazeleno se silným politickým PíáRkem v zádech. Dočkáme se moderní veřejné dopravy v Praze?

Napsal Lukáš Dvořák | Foto DPP – Petr Hejna

Kam dál?

KOMENTÁŘ: Převáží model černé pleti nad akční nabídkou Lidlu? Ale...

středa, 4. ledna 2017, 20:35

„Co mám říct svému malému klukovi, který se rozbrečel... bál se bubáka. Když mu vysvětlujeme ‚neboj se, na obrázku je...

Do roku 2017 hodně zdraví, spokojenosti a šťastnou ruku u voleb!

pondělí, 2. ledna 2017, 19:49

Rok 2016 to má za sebou. Co jste měli letos v plánu a nestihli doteď, již zřejmě „spadlo“ do úkolníčku v diáři s rokem 2017....

KOMENTÁŘ: Poloprázdný prezident připil poloplnou sklenicí

pondělí, 26. prosince 2016, 19:35

Miloš Zeman se ve svém vánočním projevu zabýval věcmi, které se povedly, ale i problémy, které ho velice trápí. Jedno je však...

GLOSA: Nezakouřenou bundu nechci měnit za svobodu

středa, 14. prosince 2016, 10:46

Poslanecký návrh o zákazu kouření v restauracích a na dalších místech sice ještě neprošel senátem, ale už nyní rezonuje v českých...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Lidl se po drsné reportáži České televize...

  • Pomalejší na Vltavě byli už jen couvající...

  • Ministr spravedlnosti Pelikán se vzdal...

  • Licencování řidičů taxi: Figurant vyzkoušel...

 
 

O čem píšou další Drbny

České Budějovice objektivem Milana Bindera a perem Martina Maršíka: Chcete se setkat s králem?

Je večer, stmívá se a po břehu ztichlých suchovrbenských rybníků se pohybují tři dospělé postavy a několik dětí. V rukou mají baterky a prohlížejí kmeny mohutných dubů. Hledají krále evropských brouků, hledají královský majestát hmyzí říše, hledají roháče obecného. Je to výjimečný tvor. Je ztělesněním síly, mohutnosti, důstojnosti. Žádný jiný ze 7000 druhů brouků, kteří žijí na území České republiky, mu nemůže konkurovat. Je jiný, je to prostě král. Opusťme ale nyní „hledače“ a nahlédněme krátce do života jeho výsosti.

Budějcká Drbna

Náměstkyně hejtmana Taťána Malá se má stát novou ministryní spravedlnosti. Krajské funkce se vzdá

Poslankyně Taťána Malá (ANO) se v případě jmenování ministryní spravedlnosti vzdá funkce náměstkyně hejtmana Jihomoravského kraje. Jako svého nástupce by navrhla stranického kolegu, radního Petra Hýblera. Funkci krajské předsedkyně hnutí by si zatím ponechala stejně jako mandát krajské zastupitelky. Malá má v příští menšinové vládě ANO s ČSSD podporované komunisty nahradit ministra spravedlnosti Roberta Pelikána (ANO).

Brněnská Drbna

FILMOVÉ PREMIÉRY: Zažijte velký návrat dinosaurů. Jurský svět se znovu probouzí

Na filmová plátna se znovu vrací nebezpeční dinosauři, kterým bude hrozit kromě lidské existence i běsnící sopka. Druhá novinka bude z naprosto odlišného soudku. Na scénu nastoupí neodolatelná krasavice a bude božská.

Liberecká Drbna

OLOMOUCKÝ ZÁPESNÍK #18: Návštěva ve škole

Blíží se konec školního roku, děcka mají známky uzavřeny, takže učitelé vymýšlejí, co všechno by mohly děcka ve škole dělat, aby se ten zbývající týden nenudily a aby měly nějakej program do té doby, než se jim bude moct oficiálně dát vysvědčení. Nastal tudíž čas chození se školou do kina, ježdění na výlety a dělání akcí jako třeba „Den zvířátek“ anebo „Den s knihou.“ Den s knihou uspořádala i ZŠ Zeyerova v Olomouci.

Olomoucká Drbna

Na jihlavské Okružní ulici boural motorkář. Zřejmě se lekl auta před sebou a nedobrzdil

Jihlavští policisté vyjížděli ve čtvrtek 21. června patnáct minut před patnáctou hodinou na Okružní ulici k dopravní nehodě motorkáře. Se zraněním skončil v jihlavské nemocnici.

Jihlavská Drbna

Před devadesáti lety začal provoz první visuté lanovky v ČR na Černou horu

Letos uplyne 90 let od zahájení provozu první visuté lanovky v českých zemích vedoucí z Janských Lázní na Černou horu. Její provoz byl ukončen roku 1980, když ji nahradila v jiné trase nová. Současná osmimístná kabinová lanovka, která je v provozu od roku 2006, je v pořadí třetí osobní lanovou dráhou z lázeňského města na Černou horu, řekl krajinný ekolog a vydavatel časopisu Veselý výlet Pavel Klimeš.

Hradecká Drbna