Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

KOMENTÁŘ: Veřejná doprava v Praze – Tondové Blaníkové u koryta, nebo chytré a funkční řešení?

 
pondělí, 23. ledna 2017, 09:57

Veřejná doprava je klíčová pro rozvoj českých měst. Nejpalčivější je tento systém v Praze, kde statisíce lidí každý den nasedají do aut a tráví hodiny v zácpách, protože veřejná doprava jim pohříchu nenabízí adekvátní komfort dopravní obslužnosti. Magistrát problém přiznává a slibuje nápravu. Fajn. Ale plánování konceptu moderní veřejné dopravy by mělo být v rukou skutečných odborníků, nikoliv samozvaných odborníků s pochybnou historií z projektu Opencard.

Indicie naznačují, že právě tohle se děje a že se kolem nepochybně lukrativního projektu pohybují staří známí šíbři. Jednu z klíčových úloh v nově vznikající pracovní skupině má hrát konzultant Martin Procházka – nejedná se samozřejmě o olympijského vítěze z hokejového Nagana, ale o manažera přímo spjatého s neúspěšným projektem Opencard nebo rozpačitém rozvoji karetních projektů v dalších českých městech.

Byla by velká chyba, kdyby nástup užitečných technologií vedení Prahy zneužilo pro předražené projekty. Obyvatelé a návštěvníci Prahy mají na veřejnou dopravu v aglomeraci ty nejvyšší nároky. Intenzivní propojení hlavního města a Středočeského kraje, zejména ranní a odpolední špička, totiž vytváří vysoké požadavky na funkční dopravní obslužnost – jen pokud budou příměstské autobusy a vlaky dobře fungovat ve spolupráci s městskou hromadnou dopravou, nebudou statisíce lidí každé ráno odemykat auta a vydávat se na cestu do práce po poddimenzovaných, přecpaných silnicích.

Koncept integrované regionální dopravy v Praze by měl využívat nejmodernější technologie a díky nim snižovat náklady na využívání veřejné dopravy, nejen ty finanční! Použít autobus nebo vlak musí být stejně snadné, jako vzít klíčky od auta a nastartovat – potřebuji někam jet, vidím autobus, nastoupím, zaplatím pohodlně bezkontaktně kartou nebo mobilem. Nestarám se o tarify, pásma, shánění papírových lístků od nepříjemných trafikantek nebo netrávím hodiny ve frontě na oficiální dopravní kartu vydávanou v úřední hodiny na přepážce magistrátu. Neřeším jazykovou bariéru při studiu cenových předpisů psaných miniaturním písmem. Prostě nastoupím a jedu.

Změna dopravy potřebuje změnu myšlení. Z tunelu jménem Opencard v podobě drahé a hloupé plastové kartičky neuděláte zázrak tím, že založíte honosně znějící pracovní skupinu a přebarvíte kartu nazeleno se silným politickým PíáRkem v zádech. Dočkáme se moderní veřejné dopravy v Praze?

Napsal Lukáš Dvořák | Foto DPP – Petr Hejna
 


 

Kam dál?

KOMENTÁŘ: Převáží model černé pleti nad akční nabídkou Lidlu? Ale...

středa, 4. ledna 2017, 20:35

„Co mám říct svému malému klukovi, který se rozbrečel... bál se bubáka. Když mu vysvětlujeme ‚neboj se, na obrázku je...

Do roku 2017 hodně zdraví, spokojenosti a šťastnou ruku u voleb!

pondělí, 2. ledna 2017, 19:49

Rok 2016 to má za sebou. Co jste měli letos v plánu a nestihli doteď, již zřejmě „spadlo“ do úkolníčku v diáři s rokem 2017....

KOMENTÁŘ: Poloprázdný prezident připil poloplnou sklenicí

pondělí, 26. prosince 2016, 19:35

Miloš Zeman se ve svém vánočním projevu zabýval věcmi, které se povedly, ale i problémy, které ho velice trápí. Jedno je však...

GLOSA: Nezakouřenou bundu nechci měnit za svobodu

středa, 14. prosince 2016, 10:46

Poslanecký návrh o zákazu kouření v restauracích a na dalších místech sice ještě neprošel senátem, ale už nyní rezonuje v českých...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

Skvělý start vystřelil Motoru tři body a šestou výhru v řadě

Motor jel do Třebíče a v zádech měl pět vítězství v řadě. To Horácké Slavii se v poslední době nedaří a měla na svém kontě jen tři porážky za sebou. České Budějovice potvrdily roli favorita a zvítězily i na ledě velmi neoblíbeného soupeře. Základ ke třem bodů podaly už po dvaceti sedmi vteřinách, kdy vedly o dva góly. Tento náskok se postupně navyšoval a Jihočeši berou tři body po výhře 1:5. Další zápas je čeká na doma ve středu proti Kadani.

Budějcká Drbna

POČASÍ NA ÚTERÝ: Mlhy téměř celý den, místy dokonce mrholení

Na většině území jihomoravského kraje hned z rána mlhy. Někde se udrží i celý den a ojediněle se objeví i mrholení. Nejvyšší teploty až sedmnáct stupňů.

Brněnská Drbna

Silničáři v Libereckém kraji budou v zimě nově solit přes osmdesát kilometrů silnic

Liberecký kraj začne letos v zimě solit dalších bezmála 82 kilometrů krajských silnic. Důvodem je zvýšení bezpečnosti provozu, ale také zajištění veřejné autobusové dopravy. Rozšířil se také počet úseků, kde bude od 1. listopadu povinná zimní výbava. Značkou budou nově osazeny tři silnice třetí třídy v Krkonoších. Zimní výbava tak bude povinná na 17 úsecích.

Liberecká Drbna

VIDEO: Olomoučtí strážníci zachraňovali kotě ze stavební suti

Olomoučtí strážníci ve čtvrtek vyjížděli k opuštěným koťatům, které svědci hlásili v ulici U Rybářských stavů. Jejich matka byla pravděpodobně sražena autem. Jedno z koťat museli strážníci vyhrabat z blízké hromady sutin.

Olomoucká Drbna

Dukla selhala v Kadani, na ledě posledního týmu prohrála 2:1

Velký šok v negativním smyslu slova dnes zažili příznivci hokejové Dukly. Ta v rámci 16. kola podlehla Kadani, suverénně nejhoršímu týmu první ligy, který do dnešního střetnutí ani jednou vyhrál. Jihlavský tým nenavázal na předchozí tři výhry zůstává na osmé příčce tabulky.

Jihlavská Drbna

Rotunda na Baťkově náměstí v Hradci přijde o terasu a schodiště

Modernizace budovy na Baťkově náměstí v centru Hradce Králové skončí letos. Tzv. rotunda přijde o schodiště a terasu na střeše objektu. Vnitřní prostor stavbaři upraví tak, aby se mohla rozšířit trafika, kterou doplní čítárna se zázemím. ČTK to dnes řekl zástupce majitele objektu Jiří Petráček. V rotundě dosud fungovala odděleně trafika, rychlé občerstvení a obchod. Terasa byla nepřístupná.

Hradecká Drbna