Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

KOMENTÁŘ: Veřejná doprava v Praze – Tondové Blaníkové u koryta, nebo chytré a funkční řešení?

 
pondělí, 23. ledna 2017, 09:57

Veřejná doprava je klíčová pro rozvoj českých měst. Nejpalčivější je tento systém v Praze, kde statisíce lidí každý den nasedají do aut a tráví hodiny v zácpách, protože veřejná doprava jim pohříchu nenabízí adekvátní komfort dopravní obslužnosti. Magistrát problém přiznává a slibuje nápravu. Fajn. Ale plánování konceptu moderní veřejné dopravy by mělo být v rukou skutečných odborníků, nikoliv samozvaných odborníků s pochybnou historií z projektu Opencard.

Indicie naznačují, že právě tohle se děje a že se kolem nepochybně lukrativního projektu pohybují staří známí šíbři. Jednu z klíčových úloh v nově vznikající pracovní skupině má hrát konzultant Martin Procházka – nejedná se samozřejmě o olympijského vítěze z hokejového Nagana, ale o manažera přímo spjatého s neúspěšným projektem Opencard nebo rozpačitém rozvoji karetních projektů v dalších českých městech.

Byla by velká chyba, kdyby nástup užitečných technologií vedení Prahy zneužilo pro předražené projekty. Obyvatelé a návštěvníci Prahy mají na veřejnou dopravu v aglomeraci ty nejvyšší nároky. Intenzivní propojení hlavního města a Středočeského kraje, zejména ranní a odpolední špička, totiž vytváří vysoké požadavky na funkční dopravní obslužnost – jen pokud budou příměstské autobusy a vlaky dobře fungovat ve spolupráci s městskou hromadnou dopravou, nebudou statisíce lidí každé ráno odemykat auta a vydávat se na cestu do práce po poddimenzovaných, přecpaných silnicích.

Koncept integrované regionální dopravy v Praze by měl využívat nejmodernější technologie a díky nim snižovat náklady na využívání veřejné dopravy, nejen ty finanční! Použít autobus nebo vlak musí být stejně snadné, jako vzít klíčky od auta a nastartovat – potřebuji někam jet, vidím autobus, nastoupím, zaplatím pohodlně bezkontaktně kartou nebo mobilem. Nestarám se o tarify, pásma, shánění papírových lístků od nepříjemných trafikantek nebo netrávím hodiny ve frontě na oficiální dopravní kartu vydávanou v úřední hodiny na přepážce magistrátu. Neřeším jazykovou bariéru při studiu cenových předpisů psaných miniaturním písmem. Prostě nastoupím a jedu.

Změna dopravy potřebuje změnu myšlení. Z tunelu jménem Opencard v podobě drahé a hloupé plastové kartičky neuděláte zázrak tím, že založíte honosně znějící pracovní skupinu a přebarvíte kartu nazeleno se silným politickým PíáRkem v zádech. Dočkáme se moderní veřejné dopravy v Praze?

Napsal Lukáš Dvořák | Foto DPP – Petr Hejna
 


 

Kam dál?

KOMENTÁŘ: Převáží model černé pleti nad akční nabídkou Lidlu? Ale...

středa, 4. ledna 2017, 20:35

„Co mám říct svému malému klukovi, který se rozbrečel... bál se bubáka. Když mu vysvětlujeme ‚neboj se, na obrázku je...

Do roku 2017 hodně zdraví, spokojenosti a šťastnou ruku u voleb!

pondělí, 2. ledna 2017, 19:49

Rok 2016 to má za sebou. Co jste měli letos v plánu a nestihli doteď, již zřejmě „spadlo“ do úkolníčku v diáři s rokem 2017....

KOMENTÁŘ: Poloprázdný prezident připil poloplnou sklenicí

pondělí, 26. prosince 2016, 19:35

Miloš Zeman se ve svém vánočním projevu zabýval věcmi, které se povedly, ale i problémy, které ho velice trápí. Jedno je však...

GLOSA: Nezakouřenou bundu nechci měnit za svobodu

středa, 14. prosince 2016, 10:46

Poslanecký návrh o zákazu kouření v restauracích a na dalších místech sice ještě neprošel senátem, ale už nyní rezonuje v českých...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

FOTO, VIDEO: Kočka, pes i kráva, mají svoje práva! Volali lidé v rámci pochodu za práva zvířat

V Praze se včera sešli milovníci a ochránci zvířat ze všech koutů České republiky. Uskutečnil se zde historicky první ročník The Official Animal Right March , tedy pochodu za práva zvířat, kterého se zúčastnily stovky lidí.

Budějcká Drbna

Hudba za každého počasí! Na posledním City Pikniku vystoupí Mirai a Xindl X

Na poslední letošní hudební piknik Hitrádia City Brno přijedou tentokrát kapela Mirai a Xindl X. Poslední City Piknik letošního roku proběhne v parku na Slovanském náměstí ve středu 21. srpna a vstupné bude jako vždy zdarma.

Brněnská Drbna

Modernizace teplárenské sítě se v Liberci protáhne, o zajištění tepla se ale lidé bát nemusí

Kvůli změnám v projektu se protáhne plánovaná modernizace teplárenské sítě. Skončí tak zhruba o tři týdny déle. Protáhnou se tak i uzavírky.

Liberecká Drbna

První školní den zpříjemní dětem zábavná akce S úsměvem do školy

Dá se říct, že se v Přerově už stalo tradicí přivítat nový školní rok akcí S úsměvem do školy. Ta se v prostoru pod loděnicí koná už čtvrtým rokem a je příslibem mnoha zážitků.

Olomoucká Drbna

Poprvé bez bodu. Vysočina prohrála na hřišti Varnsdorfu 2:1 a klesla na druhou příčku

Vysočina v pátém kole nového ligového ročníku utrpěla první porážku. A příliš nepřekvapí, že se tak stalo na neoblíbeném stadiónu FK Varnsdorf. Po porážce 2:1 klesli Jihlavané na druhou příčku, na první Pardubice ztrácí bod.

Jihlavská Drbna

Město plánuje stavbu za 120 miliónů. Stavět se má už příští rok

V Hradci Králové se chystá jedna z největších investicí v posledních letech. Příštíí rok by mohla být zahájena stavba nového zázemí odlehčovací služby v Honkově ulici za zhruba 120 milionů korun. Budova by měla být hotová a v provozu v roce 2021.

Hradecká Drbna