Počasí dnes27 °C, zítra23 °C
Úterý 30. dubna 2024  |  Svátek má Blahoslav
Bez reklam

Burbbery končí s pálením neprodaného oblečení

Britský výrobce luxusního módního zboží Burberry loni zlikvidoval neprodané oblečení, doplňky a parfémy za 830 milionů korun. Aby zachoval exkluzivitu značky, nechal zboží raději spálit, než by je zlevnil. Jejich počin vyvolal velkou vlnu nevole ve světě i v České republice. Firma nyní oznámila, že s pálením zboží končí.

Začátkem září firma uvedla, že pro její dlouhodobý úspěch je důležité, aby byla více sociálně a environmentálně zodpovědná. Již nyní znovu používá, opravuje, daruje nebo recykluje neprodané zboží a v tomto úsilí chce dál pokračovat.

Společnost proslulá především svými šátky a kabáty s typickým vzorem béžovo-červeno-černé kostky se nechová jinak než ostatní módní domy, které dávají přednost pálení před možností, že by zboží mohlo být rozkradeno či znehodnoceno prodejem za nižší cenu. Hodnota loni spálených výrobků značky Burberry byla o šest procent vyšší než v předchozím finančním roce.  

„Kdyby neprodané oblečení věnovali na charitu nebo dali k recyklaci bojí se toho, že by zboží někdo ukradl a prodal na černém trhu. Značku by to pak devalvovalo. Vedení Burberry se nechalo slyšet, že likvidace byla ekologická, spálením vznikla energie, teplo, světlo… Tak aspoň, že tak, to se mi vážně ulevilo. Škoda jen, že ty produkty nevznikly mávnutím kouzelného proutku. Škoda všech těch zdrojů, v době, kdy spotřebováváme 1,7 planety ročně,“ vyjádřila se už dříve na sociálních sítích česká spisovatelka a bojovnice za udržitelný a zodpovědný životní styl Veronika Hubková. „Škoda, že vyrábíme pro skládku. Je to výsledek masové produkce,“ doplnila autorka knížky Příběh skříně.

Firma obchodovaná na londýnské burze a zahrnutá do hlavního indexu FTSE 100 sdělila, že loňský rok byl neobvyklý. Kvůli prodeji licence na své parfémy a kosmetiku americkému koncernu Coty musela zničit právě především velké množství starších voňavek.

Firma vykázala v minulém finančním roce do 31. března pětiprocentní růst zisku na 413 milionů liber (12 miliard korun). Odbyt zůstal téměř beze změny na 2,7 miliardy liber (78,3 miliardy korun). 

Foto pixabay.com

Štítky Burbbery, oblečení, parfémy, ekonomika, luxusní výrobky, komentář, Burberry, Česko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Burbbery končí s pálením neprodaného oblečení  |  Domácí  |  Drbna.cz

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.