Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekDnes, 08:52
Pivovary Staropramen se i letos zařadily mezi nejlépe hodnocené firmy v hlavní kategorii nezávislého ratingu TOP Odpovědná firma, který už 22 let pořádá aliance Byznys pro společnost. Meziročně si polepšily o 2,2 procent a odnesly si také speciální individuální ocenění za zásluhy v dlouhodobém prosazování principů udržitelnosti v podnikání.
Výsledky 22. ročníku byly oficiálně oznámeny na galavečeru TOP Odpovědná firma 2025, který se konal 4. prosince 2025 v prostorách České národní banky v Praze. Letošní ročník se nesl v duchu tématu „Udržitelnost generací“, jež propojuje zelenou transformaci s věkovou rozmanitostí a mezigenerační spoluprací. Do hodnocení se zapojilo 60 firem, které představily téměř 140 projektů a strategií posuzovaných odbornou porotou složenou z bezmála 70 odborníků a odbornic.
Pivovary Staropramen si v meziročním hodnocení polepšily o 2,2 procent na celkových 92,9 procent a obsazením 13. místa tak dále upevnily svou pozici mezi českými firmami kladoucími důraz na udržitelnost a odpovědné podnikání. Společnost zároveň obdržela certifikát Advanced, určený firmám se skóre přesahujícím 90 procent. Porota hodnotila celkem 112 kritérií v pěti oblastech: strategie, odpovědné HR, dodavatelský řetězec, životní prostředí a podpora okolí.

Porota letos udělila také speciální ocenění manažerce komunikace a firemních záležitostí Pivovarů Staropramen Aleně Váchové. Cenu aliance Byznys pro společnost získávají osobnosti, které dlouhodobě prosazují principy odpovědného a udržitelného podnikání. Alena Váchová se této oblasti ve společnosti věnuje již více než patnáct let. „Umístění v hlavní kategorii TOP Odpovědná velká firma 2025 vnímáme jako potvrzení správně nastavené strategie i každodenní práce v oblasti udržitelnosti. Každý rok se snažíme posouvat naše standardy dál a těší nás, že naše úsilí přináší konkrétní výsledky,“ uvádí HR ředitelka Pivovarů Staropramen Lenka Adamcová.
Lokální strategie společnosti Pivovary Staropramen vychází z principů udržitelného podnikání stanovených v souladu se 17 cíli udržitelného rozvoje OSN. Ve své dlouhodobé strategii se firma soustředí na dvě klíčové oblasti - Lidé a Planeta. Pilíř Lidé se zaměřuje na vytváření bezpečného a férového pracovního prostředí, podporu zaměstnanců i místních komunit a na odpovědnou konzumaci alkoholu. Druhý pilíř, Planeta, se soustředí především na snižování dopadů činnosti společnosti na životní prostředí v celém dodavatelském řetězci.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám