Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Azylové domy po celém Česku podpořila sbírka KiK. Lidé darovali skoro 2 miliony

Azylové domy napříč Českem dlouhodobě upozorňují na tři klíčové problémy, které lidem brání v návratu do běžného života. Jsou to opakované stěhování mezi zařízeními, nedostatek dostupného bydlení a s tím úzce spojený transgenerační přenos chudoby. Tyto jevy často vytvářejí začarovaný kruh, z něhož se klienti, včetně celých rodin s dětmi, jen obtížně dostávají.

„Rodiny přicházejí do azylového domu s nadějí, že se jim podaří znovu postavit na vlastní nohy. Jenže po několika měsících musí odejít, protože kapacita je omezená a v řadě případů se nepodaří najít jiné bydlení. V praxi to znamená, že se stěhují z jednoho zařízení do druhého, děti střídají školy a školky a možnost stabilizovat život se neustále vzdaluje,“ popisuje Martin Šatný, který v Česku a na Slovensku vede společnosti KiK, jež sbírku pro azylové domy zorganizovala a při té příležitosti detailně nahlédla do fungování zařízení napříč republikou.

Situaci zejména komplikují nízká dostupnost městských bytů, nedostatečná nabídka sociálního bydlení a vysoké náklady na pronájem. Kombinace těchto jevů spoluvytváří prostředí, které může vést i k rizikovému chování a kriminalitě, včetně domácího násilí.

Podle aktuálních statistik v posledních letech každoročně narůstá počet oznámených případů i vykázaných osob. „Například v minulém roce bylo zaznamenáno 9 994 incidentů, a za letošních 10 měsíců to již bylo 8 156. V minulém roce bylo vykázáno 1 495 osob, což ukazuje na rostoucí potřebu zajištění bezpečnosti pro oběti násilí. Tento rok je to zatím 1 465 osob, přičemž počet vykázaných osob mladších 18 let se už zvýšil téměř jednou tolik," uvedla Zuzana Pidrmanová, vedoucí odboru prevence Policejního prezidia ČR.

Sbírka pomohla tam, kde chybí i základní věci

Informační sondu do prostředí azylových domů letos uspořádala společnost KiK v rámci předávání výtěžků své zákaznické sbírky. Zapojily se stovky prodejen a tisíce zákazníků, kteří do pokladniček věnovali bezmála 2 miliony korun. Výtěžek z prodejen v jednotlivých krajích podpořil vybraný azylový dům nebo Klokánek přímo v daném regionu.

Díky finančním darům se podařilo pořídit i věci, na které běžné sbírky často nepamatují – dětskou hygienu a kosmetiku, vybavení kuchyní či prádelen nebo základní nábytek. Některá zařízení využila prostředky také na nutné opravy, nákup školních a terapeutických pomůcek nebo zajištění dopravy dětí do školy a školky.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky azylový dům, KiK, Česko

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.