sobota 13. srpna 2022 Alena

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Podpořte imunitu zdravým spánkem

PR článek

Imunitu lze podporovat mnoha způsoby, mezi které patří i kvalita spánku. Společně se zdravým stravováním, pitným režimem, sportováním, otužováním a zdravým spánkem, lze obranyschopnost organismu výrazně zvýšit.

Spánková hygiena zahrnuje i správnou volbu potravin, čerstvý vzduch, pitný režim, pravidelný pohyb. Mimo to velmi záleží také na kvalitě ložního prádla a vašem pyžamu. Je jedno, zda je vaše noční košile s potiskem nebo bez něj, prim hraje bezpochyby materiál a dobře zvolená velikost. Vedle změny životního stylu a úpravy jídelníčku jsou to tedy ještě – komfort, pocit, čerstvý vzduch.

Chtějte se líbit sami sobě

V prvé řadě jde o pocit. Pocit spokojenosti sám se sebou. Pokud nevěříte, udělejte si malý test. Oblékněte si něco, co se vám moc nelíbí. Ať už je to barva, vzor nebo vás něčím jiným dané oblečení irituje. Nebudete v tom chtít vyjít ven. Možná si řeknete, ale na doma je to ještě fajn. Zjistíte, že ani doma se necítíte ve své kůži a budete se vyhýbat pohledu do zrcadla. Oblečení, které volíme pro spánek, je tedy důležité. A nejen z pohledu, zda se nám líbí či nikoli. Saténové pyžamo či saténová noční košile přinese úplně jiný pocit než kalhotky, tričko a ponožky. Dalším kritériem je pohodlí.

Pohodlné pyžamo a kvalitní spánek

Jak vybrat pyžamo a jak vybrat noční košili? Ideálně podle toho, že vás zaujme vzhledem. Vedle toho si pak uvědomíte, zda dáváte přednost kalhotovému pyžamu nebo jste spíše pro noční košile. Líbí se vám barevná noční košile, nebo je vaší prioritou pohodlná noční košile?

Podle ročního období také volíte, zda jde o dámské či pánské pyžamo dlouhé nebo krátké. Jakmile víte, který typ pyžama je pro vás nejlepší, zaměříte se na velikost. Pyžamo sice má být pohodlné, ale ne velké. Přebytek materiálu se může různě kroutit, krčit a vás to bude během spánku rušit. Při výběru materiálu mějte na paměti, že ačkoliv je bavlna zárukou kvality a prodyšnosti, není vhodná pro ty, kteří se v noci často potí, naopak, měli by sáhnout raději po flanelu. Pokud máte rádi hypoalergenní materiály, bambus je to pravé pro vás. A jestliže jste zimomřiví, pomohou i teplé ponožky a spodní prádlo na spaní.

Ložní prádlo

Pohodlná noční košile či pánské pyžamo je tedy jedním z důležitých aspektů, které ovlivní váš spánek. To platí pro muže i ženy. Nemalou roli zde hraje i ložní prádlo. Možná už se vám někdy stalo, že se přikrývka různě krčila, kroutila, chladila vás, škrábala nebo deka vylézala z otvoru pro povlékání. Také ložní prádlo vybírejte jak podle materiálu, tak správné velikosti pro vaší deku a polštáře, včetně kvalitního zhotovení.

Vyvětraná místnost

Poslední naší radou je, abyste vždy před spaním pořádně vyvětrali místnost. Čerstvý vzduch je důležitější, než byste si pomysleli. V přetopené místnosti se vám dobře spát nebude. Možná usnete, ale budete se budit. Doporučená teplota je mezi 16 - 18 °C. Pouze pro seniory a malé děti může být teplota o něco málo vyšší. Nevyvětraná ložnice znamená přebytek oxidu uhličitého, který může mít za následek nespavost, únavu, podrážděnost, bolesti hlavy. Pokud budete mít na sobě hřejivé a přitom prodyšné bavlněné pyžamo, podpoříte tím zdravý spánek a nemusíte mít obavu, že by vám byla zima ani při těch 16 °C.

Ohodnoť článek

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.