Počasí dnes22 °C, zítra19 °C
Sobota 4. května 2024  |  Svátek má Květoslav
Bez reklam

Ťok byl podle opozice neúspěšný, odborníci vidí i pozitiva

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) byl podle opozice neúspěšný a nezvládal svůj resort, po jeho odchodu se uleví řidičům. Lidovci dávají část viny za problémy v dopravě i premiérovi Andreji Babišovi (ANO) kvůli tomu, že Ťoka dlouho ve funkci držel. Ťok serveru novinky.cz řekl, že se rozhodl ve vládě skončit a dohodl se na tom i s Babišem. Babiš bude ve středu o personálních změnách v kabinetu jednat s prezidentem Milošem Zemanem. Odborníci Ťokovi vyčítají pomalou výstavbu silnic a dálnic, chválí naopak stabilizace resortu.

"Ministr Ťok byl nejdéle sloužícím ministrem dopravy. Ale neúspěšným. Jeho setrvání ve funkci po tak dlouhou dobu lze těžko rozumně vysvětlit. Otázka také je, co vlastně řídil. Kauza kolem Kapsche ukazuje, že o dopravě jednali úplně jiní lidé z ANO," uvedl na twitteru předseda ODS Petr Fiala. Poukázal přitom na kauzu kolem mýtného systému, kdy bez vědomí Ťoka jednal místopředseda ANO Jaroslav Faltýnek s provozovatelem systému firmou Kapsch a Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

"Problémy s tendrem na mýto, soustavné kolapsy D1, stav na železnici a dalo by se pokračovat. KDU-ČSL na to opakovaně upozorňovala. Je logické, že ministr, který nezvládá řídit resort, končí. Ale odpovědnost padá i na hlavu Andreje Babiše a jeho personální politiku," napsal na twitteru předseda lidovců Marek Výborný.

"Dan Ťok končí a už dlouhodobě prý chtěl z Babišovy vlády pryč. Asi se mu nemůže nikdo divit. Uleví se jeho svědomí i všem řidičům D1," uvedl na sociální síti předseda TOP 09 Jiří Pospíšil.

"Pan premiér prozřel. Dobrá zpráva pro všechny, kteří jezdí na D1, ale zdaleka ne jen pro ně," napsal k oznámenému Ťokovu konci předseda STAN Petr Gazdík. Doufá, že s novým ministrem přijdou i činy.

Odborníci Ťokovi vyčítají pomalou výstavbu, chválí stabilizaci 

Ministr Ťok nedokázal urychlit výstavbu silnic a dálnic a nepodařilo se mu rychle odstranit reklamní billboardy od dálnic. Jeho úspěchem naopak byla soutěž na provozovatele mýtného systému a stabilizace resortu dopravy. Vyplývá to z komentářů odborníků.

"V práci Daniela Ťoka coby ministra dopravy vidíme negativa i dílčí pozitiva. Infrastruktura se buduje velmi pomalu, za dobu jeho působení se v celé republice otevřelo jen 61 kilometrů dálnic a ty ostatní se neustále odsouvaly. Stejně tak negativně hodnotíme problémy kolem veřejné soutěže na mýtný systém. Pozitivně ale vnímáme, že se ministerstvu dopravy opakovaně podařilo zajistit dostatek financí na rekonstrukce silnic nižších tříd nebo celkovou stabilitu resortu," uvedl prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák.

Stabilita, kterou ministr znamenal, umožnila podle tajemníka sdružení dopravců Česmad Bohemia Vojtěch Hromíře potřebné legislativní změny, které při častém střídání ministrů nebyly možné. Projevilo se to podle něho i ve zklidnění situace ve společnosti Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a přinese to i viditelnější výsledky ve výstavbě infrastruktury.

"Podařilo se mu realizovat soutěž na mýto, byť v rozsahu zpoplatnění, s nímž nesouhlasíme. Oceňuji jeho aktivní působení v mezinárodním prostředí, zejména při jednání o tzv. Balíčku mobility. Ministerstvo dopravy je velmi komplikovaný resort, musíte vědět hodně o stavařině, o provozu, o financování, máte tři hlavní dopravní módy. Není snadné se v tom jak zorientovat, tak to řídit. Skoro každý občan, novinář nebo politik je i řidič a umí tvrdě kritizovat, tomu uměl ministr čelit," podotkl Hromíř.

Výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu (SAP) Zdeněk Petzl řekl, že během Ťokova působení se řešila pro automobilový sektor velmi významná evropská regulace - emisí CO2 z nákladních vozidel či nařízení o obecné bezpečnosti, kde ČR zastávala vyváženou pozici. "Pozitivním krokem také bylo schválení programu podpory budování dobíjecí infrastruktury či v poslední době vypsání studie příležitosti realizace národního testovacího polygonu pro autonomní řízení," dodal Petzl.

Autoři | Foto Facebook.com/DanTok

Štítky ANO, Dan Ťok, Andrej Babiš, ANO 2011, silnice, stavba, dálnice, KDU-ČSL, Miloš Zeman, Kapsch, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže

Ťok byl podle opozice neúspěšný, odborníci vidí i pozitiva  |  Domácí  |  Drbna.cz

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.