Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Potraviny dostávají druhou šanci a lidé v nouzi více jídla

Jídlo má končit na talířích. Obchodníci řeší, jak na to. Například Albert nově prodává až tři druhy pečiva ze surovin, které dostávají druhou šanci. Dále mu pomáhají moderní technologie, systém slev či znalosti nákupních zvyklostí. Díky tomu tvoří neprodané jídlo jen procento z celkového objemu. I to málo chtějí zachránit, ideálně darovat lidem v nouzi. Letos pomoc navýší na 4 000 tun.

Díky food upcyclingu v Albertu proměňují potraviny, které by už neprodali, v nové produkty. Před pár lety začali péct banánový chlebíček z přezrálých banánů. Letos představili ovocné koláče z přezrálého ovoce a pizza snack, kde využívají odkrojky uzenin. „Jenom loni jsme prodali 120 000 kusů banánového chlebíčku a společně se zákazníky tak zachránili 10 tun ovoce. V rámci celého food upcycling programu v oddělení pečiva dostanou druhou šanci desítky tun surovin,“ vysvětlil Jiří Mareček z obchodů Albert.

Co v obchodech Albert neprodají, to chtějí ideálně darovat. Loni takto směřovalo do potravinových bank přes 3 850 tun jídla, čímž se obchodník stal již počtvrté v řadě jejich největším firemním dárcem. Letos cílí na 4 000 tun. „Naplňovat tyto mety se nám daří díky skvělé spolupráci s potravinovými bankami, práci našich kolegů i novým iniciativám, jakou je projekt večerního darování. Jenom vloni jsme v tomto zrychleném módu předali potřebným 350 tun čerstvých potravin z 92 obchodů,“ doplnil Jiří Mareček. V navyšování darů pomáhá také 13 chladících dodávek, které Albert potravinovým bankám daroval.

Podpora zdraví či komunit

Neplýtvání potravinami, ale také snižování uhlíkové stopy či podpora zdraví a lokálních komunit. Albert na konci září představil už čtvrtý ESG report, ve kterém komplexně informuje o svém odpovědném přístupu k podnikání.

V minulém roce například opět rozšířil nabídku zdravých produktů vlastních značek na více než 1 500 položek. Zároveň pokračoval růst jejich prodejů. „Naopak jsme snížili vlastní emise o téměř 60 % oproti roku 2018 v rámci takzvaného Scope 1 a 2. Aktivní jsme i v oblasti Scope 3 emisí – spolupracujeme s dodavateli a chceme se dál posouvat k závazku kompletní uhlíkové neutrality do roku 2050,“ vyjmenoval Jiří Mareček.

U obalových materiálů se Albert zaměřuje zejména na plasty a zlepšuje balení výrobků vlastních značek. Report najdete na webu www.albert.cz/udrzitelnost.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky jídlo, obchod, Albert Česká republika

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.