Počasí dnes27 °C, zítra23 °C
Úterý 30. dubna 2024  |  Svátek má Blahoslav
Bez reklam

Sledovanost televizí byla loni nejvyšší za 24 let měření

Televizní sledovanost byla loni nejvyšší za 24 let peoplemetrového měření. Lidé starší 15 let strávili před obrazovkou průměrně tři hodiny a 59 minut, což je nárůst o 43 minut. Výrazně se zvýšila také odložená sledovanost. Vývoj ovlivnila mimo jiné pandemie koronaviru, lidé trávili více času doma.

Vláda loni zavedla protiepidemická opatření poprvé v březnu. Průměrná sledovanost televize v tomto měsíci dosáhla čtyř hodin a 38 minut. V únoru i v dubnu to bylo shodně o půl hodiny méně. S příchodem teplého letního počasí a rozvolňování opatření pak sledovanost klesala až na červencové tři hodiny a devět minut. Poté se zase začala postupně zvyšovat a v prosinci vystoupala na rekordních čtyři hodiny a 47 minut.

Konec roku je podle ATO tradičně spojených s pestřejší nabídkou televizních pořadů i vánočních premiér. "Dalo by se říct, že v mnohých rodinách patří společné sledování pohádek i filmů mezi vánoční rituály. Loňský prosinec nás přesto překvapil vysokou hodnotou," uvedla analytička ATO Hana Havlíčková. V meziročním srovnání se v prosinci průměrná sledovanost zvýšila zhruba o půl hodiny.

Trend nárůstu proti období, kdy v Česku ještě koronavirová opatření neplatila, pokračoval i letos v lednu. Lidé v prvním měsíci letošního roku sledovali televizi průměrně čtyři hodiny a 45 minut. Proti loňskému lednu je to o 41 minut více.

Roste zároveň obliba odložené sledovanosti, kdy si divák sám zvolí čas, ve kterém se na pořad podívá. V prosinci se diváci takto dívali na televizi téměř 34 minut, o rok dříve to bylo necelých 18 minut. Letos v lednu byly hodnoty podobné a odložená sledovanost se v meziročním srovnání zhruba zdvojnásobila. "Růst odložené sledovanosti se stává trendem poslední doby. Nárůst hodnot je zcela jistě ovlivněn i větším množstvím času stráveným doma vlivem pandemie, nicméně věříme, že divák si vytvoří návyk, který nahraje televizi v jejím budoucím soupeření s internetem," sdělila jednatelka ATO Vlasta Roškotová.

ATO vytváří průzkum sledovanosti ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere. Účastní se ho 1900 domácností, což odpovídá 4450 lidem.

Hodnocení článku je 20 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky ČR, média, koronavirus, televize, sledovanost, 2020, pandemie covidu-19, Česko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

František Mlejnek

Statistika sledovanosti není totéž co statistika spokojenosti. Navíc nevím, zda píplmetr měří i nestandardní kanály. U mě 1. CS Film, 2. Film Europe Plus, 3. Film Europe, 4. ČT Sport, 5. ČT2, 6. RTVS 2, 7. Sport 1+2, pak hodně daleko ČT1 a už vůbec ne kanály Barrandov, Prima a Nova (s výjimkou kopané na NovaSport). Ovšem nejstarší generace hodně sleduje Šlágr - a statistiku může zkreslovat i televizor puštěný jako kulisa.

Neděle, 7. února 2021, 18:29Odpovědět

Jiří Rybička

Zajímalo by mne jak se ta sledovanost technicky provádí,jaká je míra její pravděpodobnosti.

Neděle, 7. února 2021, 11:58Odpovědět

Sledovanost televizí byla loni nejvyšší za 24 let měření  |  Domácí  |  Drbna.cz

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.