Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekDnes, 09:35
Úspěšná soutěž Výčepní 2025 pořádaná společností Pivovary Staropramen má za sebou druhý ročník. Každá certifikovaná provozovna napříč Českem mohla nominovat jednoho svého nejlepšího výčepního. Z desítek uchazečů se do finále probojovalo 18 nejtalentovanějších. O svém umu odbornou porotu nejvíce přesvědčil Štěpán Velký z Ostravy.
Projekt propojuje program Certifikace kvality čepovaného piva s hledáním nejšikovnějších rukou, které dovedou načepovat pivo té nejvyšší kvality. Soutěž je součástí programu Certifikace kvality čepovaného piva Pivovarů Staropramen, který oceňuje restaurace, hospody a bary splňující náročné standardy. Od svého spuštění se těší stále většímu zájmu. „Druhý ročník soutěže potvrzuje, že certifikované provozovny sdílejí náš závazek a dbají na to, aby zákazníci vždy dostali nejlépe načepované pivo. Vidíme nadšení ze strany výčepních i hostů a jsme rádi, že můžeme tento projekt rozvíjet dál. Letošní účastíci předčili naše očekávání,“ komentuje druhý ročník soutěže Michaela Kučerová, Customer Marketing On Trade Manažerka společnosti Pivovary Staropramen.
Každá certifikovaná provozovna mohla do soutěže nominovat jednoho svého nejlepšího výčepního. Ti v první fázi zaslali videa dokumentující svůj um, následně je na provozovnách navštívili obchodní sládci Pivovarů Staropramen, aby osobně prověřili jejich kvality. Do finálového klání, které se uskutečnilo 13. října v pražském Mánesu, postoupilo 18 nejlepších výčepních z celého Česka. „Úroveň letošních přihlášek je ještě vyšší než loni. Je vidět, že výčepní se na soutěž připravovali a berou ji vážně. Výběr finalistů byl pro porotu opravdu velká výzva,“ popisuje letošní ročník Vojtěch Slivoň, obchodní sládek Pivovarů Staropramen a člen odborné poroty.
V těžké konkurenci nakonec nejlepší pivo načepoval a titul Výčepní roku si odnesl Štěpán Velký, který loni skončil těsně na druhém místě. „Celé finále jsem si maximálně užil. Nejtěžší pro mě bylo mluvit do mikrofonu a k čepování se ještě prezentovat, ale stálo to za to. Mám ohromnou radost, protože konkurence byla velká a obstát v ní náročné,“ popisuje první pocity po vyhlášení výsledků Štěpán Velký, výčepní z Hasičárny Blesk v Ostravě.
Kromě titulu a putovní trofeje si vítěz domů odnesl také poukaz na 30 000 Kč na Amazing Places, poukaz na PR podporu podniku v hodnotě 30 000 Kč a zásobu piva. Poukazy na Amazing Places a PR podporu v menší hodnotě získali i jeho kolegové na stupních vítězů. Součástí slavnostního finálového dne bylo také stand-up vystoupení Nastyho na téma piva a hudební vsuvky DJ Akvamena. Celou akci uváděli moderátoři Evropy 2 Ondřej Urban a Petr Říbal, kteří se postarali i o zábavu po skončení oficiální soutěže jako profesionální DJs. Po celý den byl hostům k dispozici 360° fotokoutek a fotografie na památku z retro Instaxu.
Hodnotící kritéria byla letos stejně přísná jako vloni. „Dokonalé pivo začíná už před samotným čepováním – důležitá je příprava čistého, chlazeného a mokrého skla. Během čepování pak sledujeme celou sérii detailů: od úvodního odčepu, přes čepování pod pěnou, až po finální hutnou pěnu bez bublin, a dokonce i styl servírování. Každý detail má svůj význam,“ vysvětluje Vojtěch Slivoň.
Spolu s ním o vítězi rozhodoval manažer výroby a sládek pivovaru Staropramen Jan Řehůřek, obchodní sládci Pivovarů Staropramen Rudolf Schaffer, Marek Hrdlička a Michal Meduna. Soutěžící předvedli své dovednosti ve třech základních stylech čepování – hladinka, šnyt, mlíko. Hladinka vyžaduje nejprve vytvoření pěnového polštáře a následné dočepování piva pod něj, což zajišťuje maximální svěžest a říz. Šnyt pak musí respektovat tradiční poměr 2:3:1 – dva díly piva, tři díly pěny a jeden díl volného prostoru ve sklenici. Mlíko je půllitr plný husté pěny.
Soutěž Výčepní 2025 vychází z úspěšného programu Certifikace kvality čepovaného piva, který funguje od roku 2023. Od té doby certifikát získalo již 72 provozoven a další průběžně přibývají. Certifikované provozovny musejí splňovat přísné standardy – od perfektně udržovaných rozvodů až po hluboké znalosti personálu o podávaném pivu a principech správného čepování. Personál absolvuje specializované školení a pravidelně obhajuje splnění všech kritérií. „Pro hosty je certifikát jasným signálem, že dostanou pivo v té nejlepší možné kvalitě. Pro provozovny je to závazek, ale zároveň i ocenění jejich profesionality,“ uzavírá Vojtěch Slivoň.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám