neděle 27. listopadu 2022 Xenie

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Čím víc kreativitu škádlíte, tím víc se dere ven, říká architekt a autor zahradních domků pro děti

PR článek

Když Marek před pár lety hledal pro své syny kvalitní zahradní domek, narazil. Nedostatečná nabídka a nízká kvalita dřevěných zahradních přístřešků ho dovedla k založení vlastní firmy. Domky srdcem dnes ročně vyrobí desítky domů s jedinečným designem.

Marek Pavlas přednáší na fakultě architektury a rád pracuje se dřevem. Především je to ale otec, který se snaží udělat pro své tři syny to nejlepší. Při hledání zahradního přístavu, kam by si jeho synové mohli chodit hrát, ale neuspěl. Nabízené produkty byly drahé či nekvalitní. Rozhodl se proto, že si vyrobí svůj vlastní. A tak vznikl vůbec první Domek srdcem – Pirátská kajuta, která dodnes stojí u Pavlasů na zahradě.

Jak uchopit komunikaci fyzického produktu na sociálních sítích radil Markovi v rámci projektu Meta Business Makeovers expert na Facebook a Instagram Tom Havlík ze společnosti Meta. Pětidílná minisérie výukových videí, díky které získaly vybrané české firmy možnost diskutovat marketing svých podniků s experty na tyto platformy, se tak po loňském úspěchu znovu vrací. Epizoda s Markem Pavlasem a jeho firmou Domky srdcem je prvním dílem nové řady.

Marek si založením firmy splnil dětský sen. „Já jsem chtěl být vynálezcem. To dopadlo trošku jinak, ale ta touha po kreativitě zůstává. A já zjišťuju, že čím víc ji škádlíte, tím víc se dere ven,” říká ke kreativnímu procesu výroby.

Marek každý výrobek doplňuje ruční malbou

Přestože se Domky srdcem mohou na první pohled zdát obyčejné, to, co z nich tvoří originály, je jejich ruční malba. Zákazník s jistotou ví, že žádný takový už nikde není. Prémiový je i samotný materiál, ze kterého se domky vyrábí. „Na základ používáme biodesky od českého výrobce. Ty jsou lepené křížem, mají krásný povrch, jsou kvalitní a tvarově stálé. Všechny naše domečky jsou certifikované jak pro dětská hřiště, tak pro veřejné užití,” popisuje Marek Pavlas výrobu domků, které kombinují originalitu s kvalitou.

Sociální sítě, hlavně Instagram, jsou pro jejich marketing stěžejním nástrojem. Stejně důležité jsou ale pro Marka a jeho tým i eventy, kde ukazují své domky naživo – veletrhy, festivaly. „Třeba řada lidí nám řekne: jé, my vás známe z Instagramu, ale teď to konečně vidíme osobně,” komentuje Pavlas jejich důraz na prolnutí sociálních sítí s fyzickou ukázkou. Marek by se díky projektu rád dozvěděl, jak na sociálních sítích oslovit více potenciálních zákazníků a v jakém poměru investovat do reklamy na sociálních sítích. Odpovědi mu poskytl marketingový expert Tom Havlík ze společnosti Meta. 

Facebookový profil Domky srdcem

Velký potenciál skýtají dle Havlíka Reels – krátká Instagramová videa. Je to ideální formát, jak lidem ukázat originální způsob výroby, představit jim příběh dřevěných domků i pracovat s komunitou majitelů jeho domků, a to bez jakékoliv placené propagace. „Nejdůležitější je mít nastavené měření na webu, ukazovat příběhy, snažit se zaujmou a v neposlední řadě používat nové funkce jako např. Reels, Stories a další, které dokáží organicky oslovit velké množství lidí,” shrnul Markovy možnosti Tom Havlík. Cílová skupina zahradních domků, které vyrábí Marek společně s firmou Stavby Kupšík, je poměrně úzká, proto by se měl soustředit především na efektivní cílení instagramové reklamy.

Podívejte se na IG účet Domky srdcem. Další tipy pro malé a střední podnikatele najdete zde. Všechny epizody ze série Meta Business Makeovers najdete  v Centru pro malé podniky

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky kreativita, architekt, Marek Pavlas

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.