čtvrtek 20. února 2020 Oldřich

Provozovatelé restaurací na letišti diskriminovali cizince

Většina obchodů a restaurací, které kontrolovala Česká obchodní inspekce na pražském letišti v Ruzyni, diskriminovala zákazníky mluvící jiným jazykem než česky a neinformovala spotřebitele o ceně výrobků. Vedle toho ani u jednoho ze šesti kontrolovaných prodejních automatů v odletových halách terminálů 1 a 2 inspektoři nezjistili žádné porušení zákona. Novinářům to dnes sdělil mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Inspektoři se při kontrole provozoven na terminálech 1 a 2 zaměřili na poctivost prodeje a dodržování ostatních povinností plynoucích ze zákona o ochraně spotřebitele. Jejich porušení odhalili u pěti ze sedmi kontrolovaných prodejen a restaurací.

Kontroly mimo jiné zjistily, že v uvedených provozovnách bylo cizincům při placení za jídlo a pití automaticky přiúčtováno 53 korun, zatímco Čechům účtovány nebyly. Zaměstnanci restaurací navíc hostům mluvícím cizím jazykem při objednávce jídla nenabízeli a neprodávali vodu za výhodnější cenu, česky mluvícím byla k objednanému menu nabídnuta o 19 korun levnější voda.

Další zjištění kontrolorů se týkala ceny výrobků. Podle inspektorů nebyli zákazníci v provozovnách informováni o konečné ceně výrobků, u kterých byla sleva uvedena v procentech, a o měrné ceně balených potravinářských výrobků, aby se spotřebitel mohl s ohledem na výhodnost ceny srovnatelného produktu rozhodnout, zda ho koupí.

Za zjištěné chyby čeká provozovatele pokuta, o jejichž výši se bude rozhodovat ve správním řízení.

Autoři | Foto ČOI

Štítky ČR, trh, restaurace, letectví, kontrola, ČOI, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.