Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Zelení v Brně navrhují místo železnice stavbu podzemní šaliny

 
pondělí, 23. července 2018, 16:14

Více než půl roku trvají jednání zástupců města Brna a Jihomoravského kraje s ministerstvem dopravy o možné výstavbě železničního diametru. Jediným výsledkem je zatím zamítavé stanovisko ministra dopravy Dana Ťoka (ANO), který v minulých týdnech předložil vládě návrh nového nádraží bez slibované podmínky vybudování podzemní železnice. Brněnští Zelení přišli s novým návrhem řešení - místo železničního tramvajový diametr.

Navrhovaný kratší, zhruba tříkilometrový úsek mezi ulicemi Nádražní a Šumavská by podle Zlených vyšel výrazně levněji  než 16 kilometrů dlouhá trasa s 6,6 kilometru dlouhými železničními tunely. „Tramvajový diametr je v souladu s územním plánem a úsek mezi Nádražní a Šumavskou by mohl být postaven do deseti let. Jeho přípravu bude mít navíc plně v rukou město Brno,“ prohlásil náměstek primátora pro rozvoj Martin Ander, 

Kapacita šalin nestačí, nové spoje však přidat nelze, říkají Zelení

Kapacita tramvajové dopravy v centru nedostačuje, ale přidat další tramvajové spoje není podle Zelených prakticky možné, protože by to přineslo kolaps některých křižovatek na malém městském okruhu. Ani v rámci dopravního uzlu na ulici Nádražní již nelze přidat na povrchu žádná další nástupiště.

„Za této situace si město nemůže dovolit dále jen vyčkávat na výsledek jednání se státem o železničním diametru. Řešení navrhované Zelenými je oproti tomu proveditelné relativně rychle," uvádí strana v tiskové zprávě.

Podzemní šalina by zvládla trasu Komárov - Šumavská za šest minut

Podle návrhu Zelených by mohly tramvaje od Komárova a jižního centra během 6 minut se zastávkami ve 4 stanicích projet podzemním úsekem dráhy až k výškovým budovám na Šumavské. Odtud by pokračovaly do Králova Pole, Žabovřesk a Bystrce. Diametr by tak výrazně zrychlil cestování centrem města a propojil vytížené dopravní uzly na Nádražní, České, Konečného náměstí a Šumavské, kde se plánuje výstavba kapacitního záchytného parkoviště P+R.

Právě napojení rychlé tramvaje na velkokapacitní záchytné parkoviště P+R je klíčové pro to, abychom řidičům mohli nabídnout seriózní a plnohodnotnou alternativu dopravy do centra města. Ulevíme tak ulicím od každodenních kolon. Dnes kvůli přetížené MHD není tato nabídka dostatečně atraktivní,“ dodala kandidátka na primátorku města Brna za Zelené Jasna Flamiková.

Napsal(a) Martin Šeda | Foto ASB portal
 


 

Kam dál?

Sazka nevyplatila 11 lidem výhry, peníze slíbila uhradit

pondělí, 23. července 2018, 08:23

Loterijní společnost Sazka nevyplatila 11 lidem výhry z losování Sportky, které se konalo v pátek 13. července. Výherci měli...

Přejezd ve Studénce bude bezpečnější. Auta už nebudou křižovat...

neděle, 22. července 2018, 17:20

Nebezpečné křížení železniční trati a silnice ve Studénce, které bylo v roce 2015 svědkem tragické události, bude brzy...

Ředitel středočeské záchranné služby Houdek rezignoval

pátek, 20. července 2018, 13:52

Ředitel středočeské záchranné služby Martin Houdek rezignoval. Důvodem je druhá větev korupční kauzy bývalého hejtmana za ČSSD...

FOTO: Česká sklárna odhalila letošní trofeje Tour de France, vzhledem...

pátek, 20. července 2018, 10:01

Již osm let zdvihají vítězové cyklistického závodu nad hlavu trofeje, které pochází z lindavské sklárny Lasvit Ajetoglass. Jako v...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

Českobudějovičtí nasázeli pět branek a mají tři body!

Motoru se po delší době podařilo skórovat v úvodu utkání. Svěřenci Václava Prospala pak příznivý stav udrželi až do konce základní hrací doby, přičemž v průběhu zápasu ho navýšili až na 5:1. Jihočeši tak soupeři v Budvar aréně dali více jak čtyři branky téměř po měsíci.

Budějcká Drbna

Drbna v minulém roce čelila několika obviněním

Stává se to v každé profesi. Novinařinu nevyjímaje a tak i já jsem byla v loňském roce obviněna z několika přečinů proti čtenářům a fanouškům, kteří mě sledují od počátku věků. Pokud mi však dáte pár minut svého drahocenného času, tak bych se k těm obviněním ráda vyjádřila.

Brněnská Drbna

Návštěvu nemocnice vám zpříjemní nové výstavy

Na obrazy místního malíře i náhled do historie láká jablonecká nemocnice. Na chodbě v blízkosti hlavního vchodu si mohou návštěvníci prohlédnout dvě zbrusu nové výstavy.

Liberecká Drbna

V prostorách Maltézské pomoci v Olomouci se bude konat kurz o fake news

V pátek 25. ledna od 14:00 se v prostorách učebny Maltézské učebny v Olomouci na adrese Wurmova 7 bude konat diskuze o falešných či nepravdivých zprávách. Akce je určena hlavně pro seniory.

Olomoucká Drbna

Drbna v minulém roce čelila několika obviněním

Stává se to v každé profesi. Novinařinu nevyjímaje a tak i já jsem byla v loňském roce obviněna z několika přečinů proti čtenářům a fanouškům, kteří mě sledují od počátku věků. Pokud mi však dáte pár minut svého drahocenného času, tak bych se k těm obviněním ráda vyjádřila.

Jihlavská Drbna

KRNAP rozeslal obcím návrh nové zonace, sjezdovek se netýká

Správa Krkonošského národního parku (KRNAP) už poskytla městům, obcím a dalším subjektům v Radě KRNAP návrh nové zonace, který potvrdilo ministerstvo. V národních parcích vrcholí po 18 měsících příprava a schvalování nových zón ochrany přírody, jak to vyplývá z novely zákona o ochraně přírody a krajiny z roku 2017. ČTK to dnes řekli zástupci Správy KRNAP a ministerstva životního prostředí (MŽP). Někteří starostové a zástupci lyžařských areálů v Krkonoších se obávají toho, že by to mohlo mít negativní vliv na turistický ruch. Vedení KRNAP ale uvedlo, že nová zonace, která bude platit 15 let, nynější sjezdovky neovlivní.

Hradecká Drbna