Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Nesedí vám vyúčtování? Jak správně reklamovat účet za mobil nebo internet

 
neděle, 12. listopadu 2017, 16:49

Vypadává vám často internet, nefunguje telefon nebo vám nesedí vyúčtování telekomunikačních služeb? To všechno můžete u svého operátora reklamovat. Postupy pro reklamaci se ve světě telekomunikací v mnoha ohledech liší od těch, co známe v případě běžného spotřebního zboží. Jak má tedy reklamace služeb či vyúčtování u operátora vypadat?

V první řadě je potřeba rozlišovat, co je a co není služba elektronických komunikací. Ta podle zákona spočívá v přenosu signálů po sítích elektronických komunikací. „To znamená, že operátor je zodpovědný pouze za to, že se ze svého čísla dovoláte, kam potřebujete, že můžete surfovat po internetu či sledovat televizi a že kvalita přenosu bude odpovídat smluvnímu ujednání,“ vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.

Není služba jako služba

Naproti tomu pokud si koupíte elektronickou jízdenku na tramvaj, není to operátor, kdo vám službu poskytuje, a proto u něj v případě problémů nelze uplatnit reklamaci. Stejně tomu bude při nefunkčnosti stažených aplikací nebo při sjednání úvěru prostřednictvím textové zprávy. Ani pronájem modemu není službou elektronických komunikací a jeho reklamace se bude řídit jinými pravidly.

Reklamovat můžete buď samotnou službu, nebo její vyúčtování. „Podání reklamace operátorovi musíte stihnout v zákonné lhůtě, která činí dva měsíce od doručení reklamovaného vyúčtování nebo od vadného poskytnutí služby. Operátor má pak jeden měsíc na to, aby reklamaci vyřídil. Jde-li ale například o roaming a operátor musí vyúčtování projednat se zahraničním provozovatelem, pak se lhůta pro vyřízení reklamace prodlužuje ještě o jeden měsíc,“ upřesňuje Lukáš Zelený. Reklamaci posílejte vždy doporučeným dopisem s dodejkou, ve kterém popíšete, co přesně operátorovi vytýkáte a jaké žádáte řešení.

Odstranění závady nebo sleva

V případě reklamace vadně poskytnuté služby můžete žádat odstranění závady a přiměřenou slevu z ceny. Operátor vám už ale není povinen nahradit škodu vzniklou tím, že jste nemohli telefon či internet používat. Potřebujete-li internetové připojení k podnikání, myslete vždy na záložní řešení – náhrady ušlého zisku za výpadky internetu se totiž nedočkáte. „Pamatujte také, že uplatnění reklamace nesprávného vyúčtování vás nezbavuje povinnosti za služby zaplatit. Případný rozdíl v ceně vám operátor vrátí do měsíce od vyřízení reklamace,“ dodává Zelený.

Nejste-li spokojeni s rozhodnutím o reklamaci, můžete do jednoho měsíce od doručení rozhodnutí podat námitku Českému telekomunikačnímu úřadu. Za zahájení správního řízení se platí poplatek ve výši 100 korun a je-li to opodstatněné, může úřad rozhodnout, že nemusíte hradit nesprávné vyúčtování, dokud sám ve věci nerozhodne. Neúspěch ve správním řízení se dá řešit podáním rozkladu (tedy v podstatě odvoláním se proti rozhodnutí) a poté ještě žalobou u soudu. „Pokud ale u Českého telekomunikačního úřadu nepochodíte, může vám být uložena povinnost nahradit druhé straně, tedy operátorovi, náklady řízení,“ upozorňuje Zelený na rizika spojená s podáním námitky.

Tisková zpráva
 


 

Kam dál?

DEN VETERÁNŮ: Ceremonie na Vítkově, pieta s kříži v Brně

sobota, 11. listopadu 2017, 19:20

Česko si připomnělo Den válečných veteránů. Na pražském Vítkově udělil ministr obrany Martin Stropnický (ANO) vysoká resortní...

Deset argumentů pro otevřené hranice

čtvrtek, 9. listopadu 2017, 15:05

Diskuse na téma otevřených hranic: Zde je deset argumentů pro otevřené hranice od jednoho z nejuznávanějších ekonomů na světě,...

Pohřeb Karla Štědrého bude 15. listopadu ve Strašnicích

středa, 8. listopadu 2017, 21:23

Poslední rozloučení se zpěvákem, hercem, konferenciérem a scenáristou Karlem Štědrým, který zemřel 7. listopadu ve věku osmdesáti...

Zemřel zpěvák Karel Štědrý. Spoluzakládal Semafor, proslavil se hitem...

úterý, 7. listopadu 2017, 09:26

Ve věku 80 let dnes zemřel zpěvák, herec, konferenciér a scenárista Karel Štědrý. Patřil k hlavním představitelům slavné éry...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Více než čtvrt milionu lidí si musí do konce...

  • Petr Jákl dnes začíná natáčet historický...

  • KOMENTÁŘ: Lesk a bída Kazmova velkolepého...

  • Kariéra zesnulého Vládi Šafránka: Metalové...

Reklama
 
 

O čem píšou další Drbny

Sokolové budou mít za deset měsíců novou tribunu

Tři sta dní. Tak dlouho bude trvat rekonstrukce tribuny na stadionu TJ Sokol v Českých Budějovicích. Více než 56 a půl milionu korun poskládají sokolové z příspěvku od státu, města, ale i kraje. Nová tribuna nabídne lepší zázemí, ale i šatny a toalety.

Budějcká Drbna

V Liberci by měla vzniknout první bezdoplatková zóna

Město chce přijít s novou bezdoplatkovou zónou. Ta první by měla vyřešit problémy ve Františkově. Cela záležitost je ovšem teprve na začátku.

Liberecká Drbna

POČASÍ NA ČTVRTEK: Bude jasno a teploty budou atakovat třicítku

Ve čtvrtek bude jasno až polojasno, ráno ojediněle mlhy. Odpoledne na horách při přechodně zvětšené oblačnosti ojediněle přeháňky. Nejvyšší teploty 26 až 29 °C, na horách 19 až 23 °C. Slabý, během dne přechodně mírný jižní až jihozápadní vítr 2 až 5 m/s. Přejeme pěkný čtvrtek.

Olomoucká Drbna

POČASÍ NA ČTVRTEK: Čeká nás letní den. Modrá obloha a na teploměru osmadvacet stupňů

Dnes si užijeme letního počasí. Obloha bude jasná až polojasná, ráno ojediněle s mlhou.

Jihlavská Drbna

POČASÍ NA ČTVRTEK: Opět bude vedro na padnutí. Teploty atakují třicítku

Ve velmi teplém vzduchu přechází přes střední Evropu k východu mělká brázda nižšího tlaku vzduchu. Zítra bude bude pokračovat příliv velmi teplého vzduchu od jihozápadu kolem tlakové výše nad jihovýchodní Evropou.

Hradecká Drbna