Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Tajemná zásilka potravin na váš stůl. Máte chuť objevovat nové chutě?

 
pondělí, 16. února 2015, 18:08

Objevování, inspirace, ale i riziko. Tak by se dal shrnout projekt Brandnooz. Oč se jedná, poodhaluje podtitul projektu „novinky s chutí“.

Funguje to jednoduše: zaregistrujete se na webových stránkách projektu a každý měsíc domů dostáváte krabici s potravinami. Můžete si vybrat, jestli se zavážete na rok, pak měsíčně zaplatíte 199 korun, nebo zvolíte nezávaznou variantu, která vás stojí 222 korun za měsíc a můžete ji kdykoliv vypovědět. Ať už máte kteroukoliv variantu, Brandnooz slibuje, že hodnota produktů v krabici je vždy minimálně 330 korun.

Ze zvědavosti jsem si box objednala k vyzkoušení. S doručením nebyl problém, navíc nehrozí, že by se potraviny poničily, chrání je krabice, která je vystlána dřevitou vlnou.

Zato obsah tohoto boxu byl pro mě mírně rozpačitý. Například čaj s příchutí citronových makronek nebo česnekový knekebrot bych si sama zcela jistě nekoupila a váhala bych i nad mangovým džusem či strouhaným křenem. To vše lednová zásilka obsahovala spolu se sympaticky vyhlížející sójovou omáčkou (doplňovala ji útlá kuchařka receptů, ta se hodí), rajčatovými krekry a kokosovým nápojem zastupujícím mé oblíbené zdravé potraviny.

A o tom to právě je. Ochutnávat a objevovat potraviny, kterých byste si běžně nevšimli nebo byste si je do nákupního košíku nevložili, a třeba tak přišli o něco zajímavého. Proto je projekt vhodný pro všechny, kteří rádi zkouší nové věci, rádi ochutnávají a experimentují v kuchyni. Sto lidí, sto chutí, a tak je vždy překvapením, zda se firma tentokrát trefí do chuti právě vám. V podobném duchu se zpovídají i zákazníci ve webové diskuzi.

Na druhé straně si Brandnooz najde své odpůrce, kteří budou tvrdit opak: proč bychom si pořizovali něco, co vlastně nechceme a nepotřebujeme. I s takovým názorem jsem se ve svém okolí setkala.

Ten, kdo rád o jídle diskutuje, uvítá na webu Brandnooz možnost jednotlivé produkty hodnotit počtem hvězdiček i slovně. Pokud jste tedy některou z potravin zatím ještě nevyzkoušeli, můžete odhadovat, co vás čeká, nebo se tu inspirovat, jak s produktem v kuchyni naložit.

Velkou odezvu má například zmíněný strouhaný křen, uživatelé se shodují, že je řádně ostrý. „Pro mně rozhodně nejlepší produkt v lednovém boxu. Chutná téměř jako čerstvě nastrouhaný křen, krásně pálivý. Všechny skleničkové křeny, co jsem zatím zkusila, chutnaly jako bláto bez chuti, tento je skvělý. Určitě koupím, abych vždy měla jednu skleničku v zásobě,“ píše jedna ze zákaznic. Další se zase svěřuje, že se těší, až ho naservíruje příteli ke koleni nebo ovaru.

Zato kokosový nápoj testovače příliš nenadchl. Neoslovil mě, uvedlo hned několik uživatelů.

Shrnuto, podtrženo: produkt je na českém trhu zajímavým zpestřením, milovníci jídla a pestrosti si přijdou na své, druhý část bude box považovat spíš za zbytečnost.

U sousedů ochutnávání frčí

Projekt Brandnooz v Česku funguje od listopadu 2013, první boxy zájemcům odešly v prosinci. Vznikl přitom ještě o dva roky dříve, a to v Německu. Stojí za ním dvojice dobrých přátel Daniele Fontaniello a Johannes Nielsen, kteří chtěli zužitkovat své dlouholeté zkušenosti v potravinářském průmyslu. Daniele pracoval dlouhá léta na pozici brand manažera firmy Coca-Cola, Johannes ve strategickém poradenství. Motivací příchodu Brandnooz na tuzemskou scénu bylo vyzkoušet fungující zahraniční koncept na českém trhu. Zatímco v Německu má projekt 130 tisíc registrovaných členů, v Česku je to zatím 12 tisíc.

„Naším mottem jsou novinky s chutí, čímž máme na mysli nejen nové chutě, ale především jejich objevování s chutí. Chceme tedy českým spotřebitelům nabízet nejen inspiraci novinkami na trhu, ale také radost z překvapení a společného ochutnávání. Předplatitelé brandnooz boxu zároveň ušetří za potraviny a obdrží je pohodlně až domů s dopravou zdarma. Následně se mohou ke každému produktu vyjádřit, ohodnotit ho, a tak přispět ke zlepšení kvality potravin. Na základě těchto komentářů a dotazníku k jednotlivým produktům totiž pro výrobce vypracujeme rozsáhlý feedback k testování,“ popisuje Romana Janečková za Brandnooz s tím, že při výběru produktů se firma snaží respektovat sezónnost a také vhodnou skladbu a vyvážení produktů tak, aby si na své přišla celá rodina.

 


 

Kam dál?

Němeček dá vládě zprávu o krocích k úsporám a efektivitě

pondělí, 16. února 2015, 11:49

Přístrojová komise na ministerstvu zdravotnictví projednala doposud nákupy 51 přístrojů do nemocnic, z nich 34 schválila a devět...

Kouzelné svahy i pestré výlety. Takové je Gosau

pondělí, 9. února 2015, 09:30

České hory nejsou už druhý rok po sobě k milovníkům lyžování úplně přívětivé. Pokud chcete větší jistotu, že si skutečně užijete...

Protikuřácký zákon patří letos k prioritám resortu zdravotnictví

středa, 4. února 2015, 16:35

Protikuřácký zákon zahrnující i ochranu zdraví před škodlivými účinky alkoholu a nelegálních drog, zákon o neziskových...

Holešovickou tržnici ovládne vůně vytříbené kávy a um špičkových...

pondělí, 26. ledna 2015, 13:39

Kdo je největší fajnšmekr, co se přípravy kávy týče? To poodhalí soutěž Barista roku, která se koná od pátku do neděle v pražské...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

DRBNA HISTORIČKA: Označení P na tramvajích znamenalo Pražské předměstí

V dalším pokračování Drbny historičky se Jan Schinko podíval na Krajinskou ulici. Jejím rodinným stříbrem je podloubí, kolem kterého jezdila tramvaj s označním P. Podle Schinka znamenalo písmeno P Pražské předměstí. Mohlo ale značit i slovo pomalu.

Budějcká Drbna

Desítky kilo masa se salmonelou snědli ve školách i nemocnici. Podle polského ministra problém zveličujeme

Státní veterinární správa dnes uveřejnila místa, kam se dostalo nebezpečné polské maso s obsahem salmonely. Některé maso se podařilo zajistit a bude zlikvidováno, jinde ho ale už zpracovali. Dostalo se tak na talíře dětí v základních školách i pacientů v nemocnici. Podle polského ministra ale Česko celý problém zveličuje.

Brněnská Drbna

Desítky kilogramů polského masa se salmonelou snědli ve školách i nemocnici

Státní veterinární správa dnes uveřejnila místa, kam se dostalo nebezpečné polské maso s obsahem salmonely. Některé maso se podařilo zajistit a bude zlikvidováno, jinde ho ale už zpracovali. Dostalo se tak na talíře dětí v základních školách i pacientů v nemocnici. Podle polského ministra ale Česko celý problém zveličuje.

Liberecká Drbna

Šternberská nemocnice má nová okna. Stála necelých sedm milionů korun

Nová okna ve všech patnácti místnostech oddělení rehabilitace za téměř sedm miliónů korun má nyní Nemocnice Šternberk, člen skupiny AGEL. Nevyhovující a stará okna nahradila nová, od kterých si zaměstnanci slibují nejen bezproblémové větrání a manipulaci s nimi, ale také úsporu energií. V pavilonu léčebných a vyšetřovacích složek, postaveného v roce 1991, zedníci měnili okna necelé dva měsíce.

Olomoucká Drbna

Policisté na Žďársku honili muže ujíždějícího v kradeném autě. Nasazen byl i vrtulník a psi

Na Žďársku dnes policie pronásledovala muže, který ujížděl v autě ukradeném v cizině. Jel po dálnici D1, za Velkým Meziříčím sjel. Na pokyny k zastavení nereagoval. Na jednu z hlídek se snažil najet a narazil do služebního vozidla, zraněn nikdo nebyl. Muž pak auto odstavil a utekl.

Jihlavská Drbna

Desítky kilogramů polského masa se salmonelou snědli ve školách i nemocnici

Státní veterinární správa dnes uveřejnila místa, kam se dostalo nebezpečné polské maso s obsahem salmonely. Některé maso se podařilo zajistit a bude zlikvidováno, jinde ho ale už zpracovali. Dostalo se tak na talíře dětí v základních školách i pacientů v nemocnici. Podle polského ministra ale Česko celý problém zveličuje.

Hradecká Drbna