Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Tajemná zásilka potravin na váš stůl. Máte chuť objevovat nové chutě?

 
pondělí, 16. února 2015, 18:08

Objevování, inspirace, ale i riziko. Tak by se dal shrnout projekt Brandnooz. Oč se jedná, poodhaluje podtitul projektu „novinky s chutí“.

Funguje to jednoduše: zaregistrujete se na webových stránkách projektu a každý měsíc domů dostáváte krabici s potravinami. Můžete si vybrat, jestli se zavážete na rok, pak měsíčně zaplatíte 199 korun, nebo zvolíte nezávaznou variantu, která vás stojí 222 korun za měsíc a můžete ji kdykoliv vypovědět. Ať už máte kteroukoliv variantu, Brandnooz slibuje, že hodnota produktů v krabici je vždy minimálně 330 korun.

Ze zvědavosti jsem si box objednala k vyzkoušení. S doručením nebyl problém, navíc nehrozí, že by se potraviny poničily, chrání je krabice, která je vystlána dřevitou vlnou.

Zato obsah tohoto boxu byl pro mě mírně rozpačitý. Například čaj s příchutí citronových makronek nebo česnekový knekebrot bych si sama zcela jistě nekoupila a váhala bych i nad mangovým džusem či strouhaným křenem. To vše lednová zásilka obsahovala spolu se sympaticky vyhlížející sójovou omáčkou (doplňovala ji útlá kuchařka receptů, ta se hodí), rajčatovými krekry a kokosovým nápojem zastupujícím mé oblíbené zdravé potraviny.

A o tom to právě je. Ochutnávat a objevovat potraviny, kterých byste si běžně nevšimli nebo byste si je do nákupního košíku nevložili, a třeba tak přišli o něco zajímavého. Proto je projekt vhodný pro všechny, kteří rádi zkouší nové věci, rádi ochutnávají a experimentují v kuchyni. Sto lidí, sto chutí, a tak je vždy překvapením, zda se firma tentokrát trefí do chuti právě vám. V podobném duchu se zpovídají i zákazníci ve webové diskuzi.

Na druhé straně si Brandnooz najde své odpůrce, kteří budou tvrdit opak: proč bychom si pořizovali něco, co vlastně nechceme a nepotřebujeme. I s takovým názorem jsem se ve svém okolí setkala.

Ten, kdo rád o jídle diskutuje, uvítá na webu Brandnooz možnost jednotlivé produkty hodnotit počtem hvězdiček i slovně. Pokud jste tedy některou z potravin zatím ještě nevyzkoušeli, můžete odhadovat, co vás čeká, nebo se tu inspirovat, jak s produktem v kuchyni naložit.

Velkou odezvu má například zmíněný strouhaný křen, uživatelé se shodují, že je řádně ostrý. „Pro mně rozhodně nejlepší produkt v lednovém boxu. Chutná téměř jako čerstvě nastrouhaný křen, krásně pálivý. Všechny skleničkové křeny, co jsem zatím zkusila, chutnaly jako bláto bez chuti, tento je skvělý. Určitě koupím, abych vždy měla jednu skleničku v zásobě,“ píše jedna ze zákaznic. Další se zase svěřuje, že se těší, až ho naservíruje příteli ke koleni nebo ovaru.

Zato kokosový nápoj testovače příliš nenadchl. Neoslovil mě, uvedlo hned několik uživatelů.

Shrnuto, podtrženo: produkt je na českém trhu zajímavým zpestřením, milovníci jídla a pestrosti si přijdou na své, druhý část bude box považovat spíš za zbytečnost.

U sousedů ochutnávání frčí

Projekt Brandnooz v Česku funguje od listopadu 2013, první boxy zájemcům odešly v prosinci. Vznikl přitom ještě o dva roky dříve, a to v Německu. Stojí za ním dvojice dobrých přátel Daniele Fontaniello a Johannes Nielsen, kteří chtěli zužitkovat své dlouholeté zkušenosti v potravinářském průmyslu. Daniele pracoval dlouhá léta na pozici brand manažera firmy Coca-Cola, Johannes ve strategickém poradenství. Motivací příchodu Brandnooz na tuzemskou scénu bylo vyzkoušet fungující zahraniční koncept na českém trhu. Zatímco v Německu má projekt 130 tisíc registrovaných členů, v Česku je to zatím 12 tisíc.

„Naším mottem jsou novinky s chutí, čímž máme na mysli nejen nové chutě, ale především jejich objevování s chutí. Chceme tedy českým spotřebitelům nabízet nejen inspiraci novinkami na trhu, ale také radost z překvapení a společného ochutnávání. Předplatitelé brandnooz boxu zároveň ušetří za potraviny a obdrží je pohodlně až domů s dopravou zdarma. Následně se mohou ke každému produktu vyjádřit, ohodnotit ho, a tak přispět ke zlepšení kvality potravin. Na základě těchto komentářů a dotazníku k jednotlivým produktům totiž pro výrobce vypracujeme rozsáhlý feedback k testování,“ popisuje Romana Janečková za Brandnooz s tím, že při výběru produktů se firma snaží respektovat sezónnost a také vhodnou skladbu a vyvážení produktů tak, aby si na své přišla celá rodina.

 


 

Kam dál?

Němeček dá vládě zprávu o krocích k úsporám a efektivitě

pondělí, 16. února 2015, 11:49

Přístrojová komise na ministerstvu zdravotnictví projednala doposud nákupy 51 přístrojů do nemocnic, z nich 34 schválila a devět...

Kouzelné svahy i pestré výlety. Takové je Gosau

pondělí, 9. února 2015, 09:30

České hory nejsou už druhý rok po sobě k milovníkům lyžování úplně přívětivé. Pokud chcete větší jistotu, že si skutečně užijete...

Protikuřácký zákon patří letos k prioritám resortu zdravotnictví

středa, 4. února 2015, 16:35

Protikuřácký zákon zahrnující i ochranu zdraví před škodlivými účinky alkoholu a nelegálních drog, zákon o neziskových...

Holešovickou tržnici ovládne vůně vytříbené kávy a um špičkových...

pondělí, 26. ledna 2015, 13:39

Kdo je největší fajnšmekr, co se přípravy kávy týče? To poodhalí soutěž Barista roku, která se koná od pátku do neděle v pražské...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

V Jihočeském kraji přibylo v prvním čtvrtletí 68 obyvatel

V Jihočeském kraji v letošním prvním čtvrtletí přibylo 68 obyvatel, což znamená, že v regionu k 31. březnu žilo 642.201 lidí. O přírůstek se zasloužilo přistěhování. Jinak v kraji více lidí zemřelo, než se narodilo. Údaje zveřejnil Český statistický úřad. Počet obyvatel Česka se v prvním čtvrtletí letošního roku zvýšil zhruba o 3000 na téměř 10,653 milionu lidí. Za přírůstkem je opět hlavně přistěhovalectví z ciziny.

Budějcká Drbna

Návštěvníci brněnské zoo se mohou těšit na korsaky

Návštěvníci brněnské zoo se mohou těšit na korsaky - drobné lišky ze Střední Asie, které zoo pořídila. Do Brna dorazili z německého Heidelbergu. V tiskové zprávě to dnes uvedl mluvčí zahrady Michal Vaňáč.

Brněnská Drbna

RegioJet na lince z Liberce do Prahy končí se stevardy. O tuhle práci není zájem

Cestující na autobusové lince mezi Libercem a Prahou společnosti RegioJet se budou muset obejít beze služeb stevarda či stevardky na palubě autobusu. Firmě se nedaří pozice stevardů obsazovat, uchazečů je málo. Na vybraných vnitrostátních linkách proto nahradí stevarda samoobslužný servis.

Liberecká Drbna

AKTUÁLNĚ: Hasiči zasahují u rozsáhlého požáru. Na Libavé hoří deset hektarů lesa

U rozsáhlého požáru ve vojenském prostoru Libavá zasahují jednotky ve třetím stupni požárního poplachu. Jedná se o opravdu náročný zásah v těžce dostupném terénu, nepřístupném pro dojezd cisteren, uvedl mluvčí hasičů Zdeněk Hošák.

Olomoucká Drbna

Dvaatřicetiletý muž se vloupal do novostavby. Ukradl věci za zhruba dvacet tisíc korun

Nářadí, kabely, spotřebiče a další věci ukradl dvaatřicetiletý muž z novostavby v katastru obce Vícenice. Vloupáním se policisté zabývali od první poloviny dubna, nyní zloděje vypátrali.

Jihlavská Drbna

Silná bouřka lámala stromy a větve. Hasiči vyjížděli k šedesáti událostem

Hasiči v Královéhradeckém kraji v pátek vpodvečer kvůli bouřím se silným větrem zasahovali u více než 60 událostí. Zejména odstraňovali stromy a větve spadlé na silnice. Nejvíce bylo zasaženo Královéhradecko, Náchodsko a Trutnovsko. Při bouřích nebyl nikdo zraněn.

Hradecká Drbna