Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Etický byznys funguje. Respekt a úcta je základ, říká spoluzakladatelka Family Bakery

 
středa, 11. července 2018, 12:31

Slyšeli jste už o Family Bakery? Již z názvu je patrné, že se jedná o rodinnou firmu. Pod tímto sympatickým názvem rozjela svůj start-up rodina Fišerů z Polep u Litoměřic, která se snaží prorazit se svými cukrářskými výrobky. Svým přístupem k podnikání zaujali řadu velkých společností, ze kterých se záhy stali klienti. O těžkých začátcích i radostech spojených s podnikáním promluvila zakladatelka společnosti Jana Fišerová.

Co je ve zkratce Family Bakery? Kdo se na tomto start-upu podílí?
Jsme poctivá moderní rodinná cukrářská výrobna. Firmu jsem založila já, společně s maminkou, bráškou a jeho slečnou. Znamená to, že jsme firma, kde se díky spojením dvou generací snoubí inovace s tradicí. Maminka, babyboomer, do firmy vnáší smysl pro tvrdou práci, na kterou byla celý život zvyklá, a my, mileniálové a Havlovy děti, si chceme užívat svobodu a flexibilitu. Ve firmě máme tedy motto „work hard, play hard.“

Jsme a děláme etický byznys. K našim dodavatelům i zákazníkům se chováme slušně, s úctou a respektem. Záleží nám na životním prostředí, a proto se například snažíme eliminovat plasty z výroby, prodeje a distribuce. Používáme biodegradovatelné sáčky na zdobení a kompostovatelné pytle do koše. Navázali jsme dokonce spolupráci s VOŠ obalové techniky ve Štětí, abychom společně s jejich studenty vyvinuli “environmentally friendly“ obaly na cupcakes.

Vybíráte s ohledem na přírodu také suroviny?
Snažíme se udržet naši uhlíkovou stopu na co nejnižší úrovni a proto využíváme lokální dodavatele. Mouku odebíráme z Litoměřických mlýnů, mléko z rodinné farmy v Brňanech a ovoce od místních farmářů, jako je jahodárna Brozany. Jedlý papír, který používáme k tisku firemního loga či fotografií na dorty a cupcakes, neobsahuje palmový olej. Je vyroben z bramborového škrobu a vody. Nic víc, nic míň. Záleží nám na kvalitě života zvířat, která nám poskytují ingredience. Proto např. nepodporujeme chov nosnic v klecích, ale k výrobě používáme vejce v kvalitě bio nebo z volného výběhu. Je ohromná škoda, že tento typ vajec není zatím běžně k dostání ve větší míře. Rádi tedy uslyšíme od etických chovatelů nosných slepic a producentů CZ1 a CZ0 vajec, kteří mají zájem o dlouhodobou spolupráci.

Jak pracujete jako firma s místní komunitou?
Do společnosti a komunity vracíme nejen obchodem, ale i filantropií. Navázali jsme spolupráci s Kočičím domovem Sluníčko v Dobříni u Roudnice nad Labem, pro který jsme navrhli limitovanou edici ‘sluníčkových’ cupcakes s logem útulku. Předem domluvené množství pak prodáváme společně s našimi běžnými produkty tj. cupcakes, cheesecakes a cakepops na farmářských trzích a dalších outdoorových akcí, kterých se účastníme, a jejich prodejní cena jde přímo Sluníčku do kasičky. Navíc jsme navázali spolupráci se začínající Kočičí kavárnou Catfé Kočičárna v Liberci, která ve spolupráci s Šancí zviřatům bude umisťovat bezprizorní kočičky a které budeme exkluzivně dodávat zákusky a dorty na míru.


Vít Fišer se svou přítelkyní Denisou Dresslerovou.

Jak vůbec tahle myšlenka vznikla?
Nápad podnikat v cukrářství přišel vlastně od maminky. V 90. letech se to téměř povedlo. Změna v osobní situaci měla ale za následek, že cukrárnu nikdy neotevřela. O 20 let později jsem chtěla mamince splnit sen a dotáhnout původní záměr do konce. Byznyz plán jsem samozřejmě přizpůsobila dnešní době. Možnosti komunikace, prodeje, distribuce, výroby – to vše se podstatně změnilo a možností, jak prorazit na trhu, přibylo. Jako vysokoškolská profesorka ekonomie a strategického managementu ve Velké Británii jsem měla příležitost pracovat se start-upy a malými podnikateli. Byli pro mě obrovskou inspirací, a proto jsem se rozhodla uplatnit maminky dlouholeté zkušenosti cukrářky a svoje znalosti a dovenosti v oblasti obchodu a podnikání v praxi. Tak se zrodil plán, který přivedl maminku zpět ke “ztracenému“ řemeslu a zároveň umožnil prostor pro seberealizaci celé rodině.

Vzpomeneš si ještě na vaše začátky?
V podstatě jsme na začátku stále. Záleží jak v podnikání definuješ začátek. Začalo to, když se zrodil nápad? Když jsem vypracovala byznys plán? Když jsme pro sebe našli jméno? Když jsem založila eseróčko? Když jsme prodali první cupcake nebo když jsme vyplatili první mzdy? To všechno se dělo a děje. Měsice trvalo zpracovat byznys plán a provést průzkum trhu. Další měsíce trvalo najít vhodnou nemovitost tak, aby splňovala naše požadavky rodinného sídla  a sídla rodinné firmy. Zpracovat projekt rekonstrukce, získat stavební povolení, sehnat řemeslníky – další měsíce práce. Získání kapitálu, samotná rekonstrukce, kolaudace a schválení všemi zainteresovanými orgány státní správy trvalo další rok. Začátky jsou komplikované, náročné finančně, fyzicky i psychicky, ale pokud celá firma věří, že to, za čím jdeme, má smysl, a že tvrdá práce se vyplatí, dá se to vydržet. Neznám podnikatele, který by řekl ‘začátky byly jednoduché, zakázky a peníze se hromadily samy a vše bylo bez problémů’. Naopak každý, kdo někdy podnikal ví, že od bankrotu je mnohdy dělily hodiny, že se nic nestane samo od sebe a že za vším stojí tvrdá práce a obětavost. Výsledek ale pak stojí za to a já věřím, že to bude i náš případ.  

Zkus ve zkratce popsat, co nabízíte?
Specializujeme se hlavně na výrobu dortů, cupcakes a cheesecakes. Neustále ale rozšiřujeme naše portfolio, testujeme nové receptury a vyvíjíme nové produkty. Náš poslední úspěch slavíme například s dortovými lízátky cakepops, která jsou ohromně populární mezi dětmi i mezi dospělými. Dokážeme připravit originální dorty dle přání zákazníka – pracujeme s airbrushem, jedlým tiskem, modelujeme z marcipánu. Chcete dort s panenkou nebo snad traktor? Dort ‘naháč’ nebo s fotkou pohádkové princezny či s firmením logem? Žádný problém. A mohou být dokonce bez lepku či bez cukru. Našimi signature produkty jsou ale cheesecakes a cupcakes, kterése skvěle hodí do cukráren a kaváren, na firemní akce nebo na rodinné oslavy či svatební hostiny

Chápu dobře, že se zaměřujete spíše na velkoodběratele? Vím, že jste slavili řadu podnikatelských úspěchů, můžeš některé vypíchnout?
Je pravdou, že naše zbrusu nové výrobní prostory nám plně umožnují pracovat na velkých zakázkách, kdy jsme schopni dodat i několik tisíc cupcakes a cheesecakes najednou, což je zajímavé právě pro velké firmy, PR agentury a cateringové a event managementové společnosti. Náš obchodní model je ale postaven na kombinaci výroby pro B2B a B2C sektor. Dorty a zákusky tedy vyrábíme jak pro firemní klienty, tak pro koncové zákazníky. Abychom se více otevřeli koncovým zákazníkům, chceme rozjet první cupcake e-shop v České republice. S tímto plánem jsme se umístili na třetím místě v Ústeckém kraji v souteži začínajících podnikatelů Rozjezdy společnosti T-Mobile.  


Jana Fišerová.

Pokud by chtěl někdo ochutnat vaše výrobky, co by pro to měl udělat? Jsou dostání v některé z kaváren?
Firemní klienti nás mohou kontaktovat přes email, mobil, LinkedIn nebo poptávkový formulář na naší webové stránce. Koncoví zákazníci nás mohou navíc kontaktovat přes Facebook nebo osobně na farmářských trzích v Roudnici nad Labem a Praze na Kubánském náměstí. Za nedlouho budou naši fanoušci moci ochutnat naše produkty v jediných kočičích kavárnách v Ústí nad Labem a Liberci. Fotky a recenze najdou naši potenciální zákazníci na našich účtech na Facebooku a Instagramu.

Můžeš prozradit něco z vašeho know-how? Něco, čím se odlišujete od ostatních?
Inovace při výrobním procesu je jedním z faktorů, které nás odlišují. To, že vyrábíme produkt, který je na českém trhu ojedinělý, s sebou sice nese jednoznačnou konkurenční výhodu na trhu, ale být první a jediný má i své nevýhody. Formy na naše cheesecakes jsme museli koupit v Británii, protože nikde jinde v Evropě, natož v česku, nebyly k dostání. Abychom zefektivnili výrobní proces, nechali jsme si ve spolupráci se strojaři a obráběči navrhnout a vyrobit prototyp instrumentu, který nám pomůže cheesecakes dostat z formy všechny najednou. Abychom ještě vylepšili a sjednotili vzhled našich výrobků, nechali jsme si na míru vytvořit nástavce na formy a tlačítka na sušenkový základ cheesecaků. Ve výčtu bych mohla pokračovat dál a dál. Inovace je totiž základem úspěšného podnikání a my se tohoto poznatku držíme a neustále přicházíme s novými způsoby, jakymi zefektivnit výrobu, aniž by to mělo vliv na naše hodnoty a kvalitu našich výrobků. Pocitvou ruční práci tedy doplňujeme moderními technologiemi a výrobními postupy.

Jedním z dalších příkladů toho, jak se Family Bakery odlišuje od ostatních je naše specializace na jedlý tisk, jenž mimo jiné využíváme k tomu, abychom pomohli ostatním firmám zviditelnit jejich značku. Dokážeme totiž natisknout firmení logo na cupcakes, které se pak dají skvěle využít na akcích pro zaměstnance, promo eventech pro zákazníky, při jednání s důležitými klienty, na oslavách uvedení produktů na trh, apod.  Po několika zklamáních dodavateli jsme se rozhodli integrovat tuto část do našeho interního výrobního procesu. Sami si tedy zpracováváme design, máme vlastní tiskárnu s jedlým inkoustem, a sami si stříháme jedlý papír, jenž pak glukózovým syrupem lepíme na cupcake toppers, které vyrábíme z marcipánu.

Jak složité je se s něčím podobným na trhu prosadit?
Pro cukrářské výrobny je vstup na trh celkem komplikovaný, a to hlavně kvůli legislativě. Jsem ale ráda, že tato legislativa existuje, protože chrání spotřebitele a v podstatě i výrobce. Spotřebitelé tak navíc vidí, kdo své podnikání myslí vážně a kdo do toho jde s dlouhodobým záměrem. Když totiž podnikatel projde celým procesem vybavování a schvalování cukrářské výrobny, je celkem jasné, že to myslí vážně.

Být trend-setter též není jednoduché. Musíš umět cizí jazyk, nejlépe angličtinu, protože recepty nejsou ještě přeložené do češtiny, musíš najít a objednat formy a košíčky v zahraničí, protože na českém trhu nejsou, a když jsou, tak nesplňují požadavky kvality a ceny. Spoustu věcí si musíš udělat sám, potože buď na trhu vůbec neexistují, nebo nemáš v blízkosti spolehlivého dodavatele. Jakmile tohle vydržíš a ustojíš, musíš pak investovat energii do prodeje a získávání zakázek. Na to potřebuješ povědomí o obchodu, zákaznické spokojenosti a trendech na trhu, musiš mít IT dovednosti a umět využít sociální sítě k rozvoji vztahu se svými zákazníky. Podnikání v tomto oboru s těmito produkty tedy není pro každého, a právě proto jsme rádi, že se nám na tento trh podařilo dostat a prosadit se na něm.

Co plánujete v nejbližších měsících?

Plánujeme expandovat na celý český trh. Navázali jsme spolupráci se start-upem FOODmat, který plánuje ve spolupráci s DaysMenu poskytovat naše cupcakes a cheesecakes studentům na vysokoškolských kolejích jako doplněk plnohodnotných mražených jídel vydávaných 24 hodin denně z jídelních automatů. Je to pro nás skvělá příležitost jak spolupracovat s kolegy z Pardubic, kteří se se svým nápadem též umístili na třetím místě regionálního kola v T-Mobile Rozjezdech. Ve spolupráci s VOŠ obalové techniky, Fakultou Umění a Designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně a Inovačního Centra Ústeckého Kraje plánujeme navrhnout ochranný obal na cupcakes tak, abychom mohli naše cupcakes transportovat jako balík běžnými přepravci po celé republice a tak otevřít možnost si naše cupcakes objednat prakticky odkudkoli. Chystáme se tedy začít vyjednávat s dopravci na českém trhu, kteří by tuto výzvu chtěli absolvovat s námi.

Uvítáme spolupráci s hotely a hotelovými řetězci, které by se chtěly odlišit od konkurence. Pro ty jsme připravili nabídku způsobu jak zviditelnit jejich značku a předčít zákaznická očekávání, čímž mohou zvýšit zákaznickou spokojenost a tedy pravděpodobnost doporučení jejich hotelu. Jsme tu pro kavárny a cukrárny bez vlastní výroby (a další stravovací zařízení), které se chtějí odlišit od konkurence a nabízet svým zákazníkům originální a kvalitní zákusky. Rádi zpracujeme individuální cenovou nabídku na firemní akce či rodinné oslavy, na které zákusky a dorty přivezeme naším chladicím vozem. 

 


 

Kam dál?

Jednotné obaly cigaret? Neefektivní regulace, která omezuje svobodu...

neděle, 1. července 2018, 11:00

Tabákový průmysl zažívá těžké časy. Zdravotnické organizace stále častěji prosazují regulace, které mají spotřebitele odradit od...

Mít Zemana na Frekvenci 1 je čest, ale útočit na novináře by neměl,...

pondělí, 25. června 2018, 08:53

„Zásadně ovlivnil podobu českého mediálního světa“. I tato slova zazněla v okamžiku, když letos v dubnu prezident mediální...

Proč nenabídl úřad trenýrky k odprodeji také veřejnosti? Nejednalo se...

pondělí, 25. června 2018, 08:40

Pálení trenýrek prezidentem Milošem Zemanem vzbudilo vášně mezi širokou veřejností. Redakci Drbny ale zaujalo, jak nestandardně...

Prezidentský kandidát Vratislav Kulhánek představil knihu Cestou na...

sobota, 23. června 2018, 10:23

Vratislav Kulhánek, kterého má většina z nás spojeného se světem automobilů a českým hokejem, v pátek pokřtil svoji knihu „Cestou...

 

Komentáře

Dokončení registrace

Souhlas se zpracováním osobních údajů

dle čl. 6 odst. 1 písm. a) a čl. 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/EC (dále jen „GDPR“)

tímto svobodně a dobrovolně uděluje Souhlas JAKOŽTO uživatel se zpracováním osobních údajů (dále jen „Souhlas“)

společnosti TRIMA NEWS, s.r.o., IČ: 26081890, DIČ: CZ26081890, se sídlem L. B. Schneidera 3, 370 01 České Budějovice, zapsaná v oddílu C vložce 12829 obchodního rejstříku vedeného Krajským soudem v Českých Budějovicích, kontaktní e-mail: info@trimanews.cz. (dále jen „Společnost“)

jak je specifikováno níže v tomto dokumentu.

I. Které osobní údaje, proč a jak o Vás zpracováváme?

Souhlasím, aby Společnost zpracovávala tyto osobní údaje (dále jen „Osobní údaje“):

  • jméno, příjmení, uživatelské jméno, email, přičemž tyto údaje jsou povinné, dále pohlaví, přičemž tento údaj není povinný

Vaše Osobní údaje budeme zpracovávat pro tyto účely:

  • služby poskytovatele zpravodajských webových stránek spočívající zejména v zasílání denního přehledu zpráv a dalších novinek či aktuálních informací, možnosti informování uživatelů o probíhajících slevových akcí obchodních partnerů a dalších obchodních sdělení, které mohou být zasílány v rámci denního přehledu (pouze v případě odběru denního přehledu).
  • Umožnění psaní uživatelských blogů či komentářů.

Výše uvedené účely, tvoří funkční celek a bez jejich provázanosti a udělení souhlasu pro všechny z nich, nelze naše služby poskytovat.

Vaše Osobní údaje budeme zpracovávat na základě tohoto Souhlasu.

Udělení tohoto souhlasu je naším smluvním požadavkem a je jím podmíněno uzavření smluvního vztahu mezi Společností a Vámi.

II. Komu Vaše Osobní údaje poskytneme?

Vaše Osobní údaje pro nás v rámci zvyšování kvality našich služeb a zajišťování některých činností budou zpracovávat zpracovatelé, kteří nám poskytují

  • osoby poskytující Společnosti serverové, webové, cloudové nebo IT služby, či které jsou jeho obchodními partnery.

S ohledem na měnící se osoby poskytovatelů některých služeb není možné uvést všechny tyto zpracovatele Osobních údajů jmenovitě. Aktuální seznam konkrétních příjemců Osobních údajů (nejsou-li uvedeni výše) můžete nalézt na adrese našeho sídla.

Vaše Osobní údaje bychom také rádi předávali našim obchodním partnerům, všichni však sídlí na území Evropské Unie, takže všechna Vaše práva, vyplývající z nařízení GDPR, máte zaručena, neboť se na ně toto nařízení vztáhne taktéž. Svůj souhlas s takovým předáváním můžete vyjádřit zaškrtnutím níže uvedené kategorie příjemců, bez Vašeho souhlasu je předávat nebudeme.

K předávání Osobních údajů do třetích zemí, tj. zemí mimo Evropskou Unii a Evropský hospodářský prostor, nedochází.

III. Kde nás můžete kontaktovat?

Kdykoliv nás můžete kontaktovat na adrese sídla Společnosti uvedené výše nebo na e‑mailové adrese: info@trimanews.cz.

Veškerá svá práva ve smyslu GDPR můžete uplatnit u Společnosti buďto písemnou formou doporučeným dopisem, zaslaným na adresu jejího sídla, či elektronickou formou na e-mailové adrese info@trimanews.cz.

Na výše uvedené kontaktní adresy se můžete obrátit v případě jakýchkoliv Vašich podnětů ke zlepšení našich služeb, v případě stížností na kvalitu našich služeb či v případě uplatnění Vašich práv.

Veškerá Vaše práva, stejně jako další podrobnosti o tom, jakým způsobem zpracováváme Vaše osobní údaje, naleznete v dokumentu Zásady ochrany osobních údajů, umístěném na našich internetových stránkách na adrese http://trimanews.cz/ochrana_osobnich_udaju.html.

IV. Dohlíží na činnosti zpracování Osobních údajů nějaký úřad?

Ano, naše Společnost podléhá dozorové činnosti Úřadu pro ochranu osobních údajů, který svou činnost může koordinovat s jinými národními úřady v dalších členských státech Evropské Unie. Pokud nabydete dojmu, že jakékoliv naše zpracování činíme v rozporu se zákonem, máte právo podat stížnost proti zpracování Vašich Osobních údajů u Úřadu na ochranu osobních údajů na adrese: www.uoou.cz.

V. Jak dlouho budeme Vaše Osobní údaje zpracovávat?

Tento Souhlas udělujete na dobu trvání poskytování služeb mezi Vámi a námi a dále po dobu 5 (slovy: pěti) let od ukončení poskytování služeb.

VI. Můžu souhlas odvolat?

Souhlas můžete kdykoliv odvolat, tudíž tak lze učinit i před skončením výše uvedených skutečností (či výše uvedené doby). Souhlas můžete odvolat prostřednictvím e-mailové zprávy zaslané na kontaktní e-mailovou adresu uvedenou výše.

Odvoláním Souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházející ze Souhlasu, který jste udělil před jeho odvoláním. Po skončení platnosti Souhlasu v souladu s tímto článkem Vaše Osobní údaje smažeme, pokud pro jejich další zpracování nebude existovat jiný zákonný důvod.

Bez Vašeho souhlasu nelze založit účet.
 
 

O čem píšou další Drbny

Musel jsem se otáčet a shánět zboží, kde se dalo, říká majitel drogerie na Lidické třídě

Drogerie na Lidické třídě je jedna z mála prodejen, kde seženete téměř vše, na co si vzpomenete. Funguje už neuvěřitelných 53 let. Její majitel Miroslav Česal trávil v počátcích soukromého podnikání prací i dvanáct hodin denně. Teď stojí v čele prodejny jeho děti, sám ale říká, že chuť do práce ho neopouští.

Budějcká Drbna

Namol opilý cizinec vyměňoval v noci na jedné z nejrušnějších silnic v Brně prasklou pneumatiku

Vyměňovat pneumatiku na jedné z nejrušnějších silnic v Brně není příliš bezpečné ani za denního světla, natož uprostřed noci a v mlze. Brněnští strážníci vyjížděli v noci na neděli do Hradecké ulice. Našli zde namol opilého cizince, jak se snaží vyměnit zničené kolo na svém autě.

Brněnská Drbna
Aktualizováno před 2 hodinami

PÁTRÁNÍ: V lesích nad Hejnicemi pátrají po seniorovi. Může mu jít o život

Od sobotního večera se pohřešuje sedmdesátiletý muž z Hejnic. Podle posledních informací by se měl pohybovat v lesích nad Hejnicemi, nejspíš kolem Viničné cesty. Senior nemá léky a může být ohrožen na životě.

Liberecká Drbna
Aktualizováno před 19 minutami

AKTUÁLNĚ: Chodec, kterého dnes srazilo osobní auto, zemřel

Na silnici mezi Prostějovem a Určicemi se dnes před půl osmou večer stala vážná nehoda. Auto zde srazilo chodce, který je svým zraněním podlehl. Policie na dané silnici řídí dopravu kyvadlově jedním jízdním pruhem. Na místě kromě policie zasahovali také záchranáři.

Olomoucká Drbna

Drogerii na Romana Havelky navštívil zloděj. Vzal skoro 80 kartáčků, pronesl je pod oblečením

Poměrně neobvyklou krádež nyní řeší jihlavští policisté. Zatím neznámý zloděj ukradl v drogerii na ulici Romana Havelky v Jihlavě téměř 80 zubních kartáčků značky Curaprox.

Jihlavská Drbna

SLEDUJEME: Mountfield se v extralize drží na hranici osmičky, spekuluje se proto o příchodu Vladimíra Růžičky!

Zatímco v Lize mistrů hradečtí hokejisté oslavili v posledním týdnu premiérový postup do vyřazovací části, tak v domácí soutěži to v prvních kolech tak příjemné rozhodně není. Svěřenci hlavního kouče Tomáše Martince se před nedělním zápasem drželi na hranici osmičky, tedy mimo vody přímého postupu do play off. A právě nedělní duel zřejmě rozhodne o pozici momentálního hlavního kouče!

Hradecká Drbna