Počasí dnes10 °C, zítra15 °C
Úterý 19. března 2024  |  Svátek má Josef
Bez reklam

Čtete text rubriky Blogy a komentáře. Jedná se názor autora, který se nemusí shodovat s postojem redakce.

dTest vyzval přes 50 společností ke změně komunikace se zákazníky

Pokud chcete po telefonu ohlásit poruchu vodovodu, reklamovat vady zboží nebo vyúčtování elektřiny či plynu, můžete za takový hovor zaplatit desítky i stovky korun. Mnozí podnikatelé totiž používají pro kontakt se zákazníky, včetně nahlášení poruch či pojistné události, zpoplatněné modré a bílé linky. dTest nyní vyzval více jak 50 společností, aby toto změnily.

Banky, pojišťovny, mobilní operátoři, dodavatelé energií, dopravci a další využívají pro kontakt se zákazníky bílé a modré linky, které jsou podle tarifikace konkrétního operátora volajícího zpoplatněny částkou až sedm korun za každou započatou minutu volání.

„Hovor na modrou či bílou linku je nejenom dražší než volání na běžnou linku, ale žádný z operátorů u něho v současné době neumožňuje čerpat volné minuty. Každý zákazník tak za hovor, kterým chce například nahlásit poruchu či pojistnou událost, musí zaplatit ne zcela zanedbatelnou částku,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. A doplňuje: „Takový způsob komunikace se zákazníkem je krajně nevhodný a současně je v rozporu se směrnicí o právech spotřebitelů.“

dTest vyzval více než 50 společností, aby přehodnotily svou politiku komunikace se zákazníky a používaly pro kontakt s klienty běžné telefonní linky nebo bezplatné zelené linky. „Jsme přesvědčeni, že pokud se společnosti rozhodnou změnit svůj přístup, aniž by jim to musel přikazovat zákon, zákazníci to jistě ocení,“ říká Lukáš Zelený.

V minulém měsíci dTest provedl průzkum mezi téměř pěti tisíci respondenty. Z něj jasně vyplývá, že 88 % spotřebitelů považuje používání bílých a modrých linek společnostmi za nepřívětivé vůči klientům. Jako jedno z možných řešení navrhují použití běžných pevných linek k těmto účelům.

Více informací o problematice osmičkových linek v České republice se dozvíte na stránce www.dtest.cz/osmicky. Přehled společností, které dTest vyzval ke změně komunikace se zákazníky, je uveden v příloze této tiskové zprávy.

Zdroj: dTest

Štítky telefonování, barevné linky, DTest, Česko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

dTest vyzval přes 50 společností ke změně komunikace se zákazníky  |  Blogy a komentáře  |  Drbna.cz

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.