Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

dTest: Reklamace po telefonu skrývá rizika

 
středa, 13. srpna 2014, 09:37

Reklamovat služby operátora či chybné vyúčtování po telefonu je rychlé a pohodlné. Není to však nejvhodnější způsob řešení problematické situace. Pokud operátor reklamaci nevyřídí, budete těžko prokazovat, že jste reklamaci uplatnili v zákonem stanovené lhůtě, nebo že vám byly sděleny chybné informace.

„Na naši poradenskou linku se často obracejí spotřebitelé s tím, že operátor nevyřídil telefonickou reklamaci nesprávného vyúčtování či služeb. Nebo že jim byly sděleny špatné či neúplné informace. Nemáte-li záznam hovoru, budete se později jen těžko domáhat svých práv,“ upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Pan Pavel se například řídil ujištěním pracovníka zákaznické linky, že za nesjednanou službu nemusí platit, nadále mu však chodilo měsíční vyúčtování a operátor se domáhal plnění. Pan Pavel si nepořídil zvukový záznam hovoru, ve kterém byla reklamace řešena, a neměl tudíž v ruce žádný důkaz. Operátor mu odmítl vydat nahrávku hovoru s odůvodněním, že hovor posoudil jeho zaměstnanec a nahrávku předloží k posouzení pouze Českému telekomunikačnímu úřadu v případném správním řízení. Pan Pavel při představě sporu posléze raději ustoupil.

S telefonickou reklamací je spojen i další problém: budete obtížně prokazovat, že vůbec a kdy jste reklamaci uplatnili. Podle zákona o elektronických komunikacích máte na reklamaci vyúčtování lhůtu dva měsíce ode dne dodání vyúčtování. Lhůta pro reklamaci vadně poskytnuté služby je stejně dlouhá, ale počíná běžet ode dne poskytnutí služby. Pokud reklamaci neuplatníte včas, ztrácíte na ni nárok. „Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby uplatňovali reklamaci písemně. Mohou tak později obsah reklamace a datum jejího uplatnění prokázat,“ říká Lukáš Zelený.

Operátor je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho měsíce ode dne doručení reklamace. V případě, že je pro vyřízení reklamace nutné věc projednat se zahraničním provozovatelem, prodlužuje se lhůta o další měsíc.

Nevyhoví-li operátor reklamaci, můžete podat námitku u Českého telekomunikačního úřadu. Máte na to jeden měsíc a za správní řízení zaplatíte poplatek 100 Kč. Pečlivě však zvažte, jaké důkazy máte k dispozici. Český telekomunikační úřad totiž přizná úspěšnému účastníku řízení náhradu nákladů, kterými jsou zejména náklady na právní zastoupení, hotové výdaje účastníků a jejich zástupců, včetně správního poplatku.

Zdroj: dTest

 


 

Kam dál?

Poroste konečně česká ekonomika? MF i ČNB věří, že ano

úterý, 12. srpna 2014, 20:06

Po jednoprocentním poklesu hrubého domácího produktu v roce 2012 a dalším pádu o 0,9 0 v roce 2013 česká ekonomika letos konečně...

Glosa dne: Ruská ekonomika pod tlakem sankcí

úterý, 12. srpna 2014, 10:40

Zatímco ukrajinské jednotky dobývají zpět území obsazená pro-ruskými separatisty, ruská ekonomika pomalu pociťuje efekty sankcí....

GLOSA: Je pražský primátor Tomáš Hudeček jako James Bond, nebo spíše...

pátek, 8. srpna 2014, 13:32

Čtvrteční rozhovor s pražským primátorem Tomášem Hudečkem, publikovaný u mě na webu, nabídl přesně takové odpovědi, jaké...

dTest: Braňte se pokutám od operátorů, i když podnikáte

čtvrtek, 7. srpna 2014, 18:54

Zákon o elektronických komunikacích umožňuje všem zákazníkům, tedy i podnikatelům, vypovídat smlouvy na dobu určitou. Operátoři...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

Na vlastní kůži: Zlatou stezkou po Čechách. Více než sto kilometrů v nohách a krásná příroda jako bonus

Když se řekne dovolená, většina z nás si pravděpodobně představí relax u vody, dlouhé hodiny nic nedělaní a odpočinku. Já se ale vydala na aktivní dovolenou. Presstrip Zlatá stezka mě utvrdil v tom, že krásu nemusíme hledat daleko. Občas čeká jen za hranicemi našeho města, regionu nebo kraje.

Budějcká Drbna

Problémy urovnány. Stavba koncertního sálu v Brně by mohla začít příští rok v létě

Stavba Janáčkova kulturního centra v Brně by mohla začít v létě příštího roku. Novinářům to dnes řekla brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS). Město má dohodu o narovnání sporu s ateliérem M1 architekti, se kterým hrozil městu soud. Ateliér vyhrál v roce 2004 architektonickou soutěž na koncertní sál. Město ale ještě za minulého vedení svěřilo dopracování projektu mezinárodnímu týmu kolem Poláka Tomáše Koniora, který loni představil pozměněnou koncepci. Ateliér M1 proto podal na město žalobu.

Brněnská Drbna

Opilá žena s kočárkem vrávorala po Zákupech. Sociálka jí devítiměsíční dítě odebrala

O odebrání devítiměsíčního dítěte a jeho převozu do nemocnice rozhodla v Zákupech před několika dny sociální pracovnice. Přivolala ji policie, neboť se o dítě jeho rodiče nebyli schopni postarat. Policisté jeho matce naměřili v dechu přes tři promile alkoholu a otci 1,85 promile.

Liberecká Drbna

Za posledních padesát let se v CHKO Jeseníky změnila fauna i flora

Proměna fauny i flory poznamenala Jeseníky během uplynulých 50 let, od doby, kdy byly prohlášeny za chráněnou krajinnou oblast (CHKO).

Olomoucká Drbna

Neděle ve znamení alkoholu za volantem: V Jihlavě hned dva hříšníci, jeden navíc neměl řidičák

Během uplynulé neděle byli v Jihlavě odhaleni dva opilí řidiči. U obou dvou na alkoholtesteru svítila hodnota přes dvě promile alkoholu v dechu.

Jihlavská Drbna

VIDEO: Rtyní se při sobotní bouřce prohnalo gustnádo. Zachytil ho amatérský meteorolog

Silná bouřka, která se v sobotu večer prohnala hradeckým krajem, přinesla i málo vídaný jev. Rtyní v Podkrkonoší se prohnalo takzvané gustnádo. Natočil ho amatérský meteorolog Jan Šolín, který video zveřejnil na Youtube.

Hradecká Drbna