Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

dTest: Reklamace po telefonu skrývá rizika

 
středa, 13. srpna 2014, 09:37

Reklamovat služby operátora či chybné vyúčtování po telefonu je rychlé a pohodlné. Není to však nejvhodnější způsob řešení problematické situace. Pokud operátor reklamaci nevyřídí, budete těžko prokazovat, že jste reklamaci uplatnili v zákonem stanovené lhůtě, nebo že vám byly sděleny chybné informace.

„Na naši poradenskou linku se často obracejí spotřebitelé s tím, že operátor nevyřídil telefonickou reklamaci nesprávného vyúčtování či služeb. Nebo že jim byly sděleny špatné či neúplné informace. Nemáte-li záznam hovoru, budete se později jen těžko domáhat svých práv,“ upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Pan Pavel se například řídil ujištěním pracovníka zákaznické linky, že za nesjednanou službu nemusí platit, nadále mu však chodilo měsíční vyúčtování a operátor se domáhal plnění. Pan Pavel si nepořídil zvukový záznam hovoru, ve kterém byla reklamace řešena, a neměl tudíž v ruce žádný důkaz. Operátor mu odmítl vydat nahrávku hovoru s odůvodněním, že hovor posoudil jeho zaměstnanec a nahrávku předloží k posouzení pouze Českému telekomunikačnímu úřadu v případném správním řízení. Pan Pavel při představě sporu posléze raději ustoupil.

S telefonickou reklamací je spojen i další problém: budete obtížně prokazovat, že vůbec a kdy jste reklamaci uplatnili. Podle zákona o elektronických komunikacích máte na reklamaci vyúčtování lhůtu dva měsíce ode dne dodání vyúčtování. Lhůta pro reklamaci vadně poskytnuté služby je stejně dlouhá, ale počíná běžet ode dne poskytnutí služby. Pokud reklamaci neuplatníte včas, ztrácíte na ni nárok. „Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby uplatňovali reklamaci písemně. Mohou tak později obsah reklamace a datum jejího uplatnění prokázat,“ říká Lukáš Zelený.

Operátor je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho měsíce ode dne doručení reklamace. V případě, že je pro vyřízení reklamace nutné věc projednat se zahraničním provozovatelem, prodlužuje se lhůta o další měsíc.

Nevyhoví-li operátor reklamaci, můžete podat námitku u Českého telekomunikačního úřadu. Máte na to jeden měsíc a za správní řízení zaplatíte poplatek 100 Kč. Pečlivě však zvažte, jaké důkazy máte k dispozici. Český telekomunikační úřad totiž přizná úspěšnému účastníku řízení náhradu nákladů, kterými jsou zejména náklady na právní zastoupení, hotové výdaje účastníků a jejich zástupců, včetně správního poplatku.

Zdroj: dTest

 


 

Kam dál?

Poroste konečně česká ekonomika? MF i ČNB věří, že ano

úterý, 12. srpna 2014, 20:06

Po jednoprocentním poklesu hrubého domácího produktu v roce 2012 a dalším pádu o 0,9 0 v roce 2013 česká ekonomika letos konečně...

Glosa dne: Ruská ekonomika pod tlakem sankcí

úterý, 12. srpna 2014, 10:40

Zatímco ukrajinské jednotky dobývají zpět území obsazená pro-ruskými separatisty, ruská ekonomika pomalu pociťuje efekty sankcí....

GLOSA: Je pražský primátor Tomáš Hudeček jako James Bond, nebo spíše...

pátek, 8. srpna 2014, 13:32

Čtvrteční rozhovor s pražským primátorem Tomášem Hudečkem, publikovaný u mě na webu, nabídl přesně takové odpovědi, jaké...

dTest: Braňte se pokutám od operátorů, i když podnikáte

čtvrtek, 7. srpna 2014, 18:54

Zákon o elektronických komunikacích umožňuje všem zákazníkům, tedy i podnikatelům, vypovídat smlouvy na dobu určitou. Operátoři...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

Musel jsem se otáčet a shánět zboží, kde se dalo, říká majitel drogerie na Lidické třídě

Drogerie na Lidické třídě je jedna z mála prodejen, kde seženete téměř vše, na co si vzpomenete. Funguje už neuvěřitelných 53 let. Její majitel Miroslav Česal trávil v počátcích soukromého podnikání prací i dvanáct hodin denně. Teď stojí v čele prodejny jeho děti, sám ale říká, že chuť do práce ho neopouští.

Budějcká Drbna

POČASÍ NA PONDĚLÍ: Jasná obloha a teploty okolo dvacítky

Z rána jasno nebo skoro jasno. Místy oblačnost a mlha. Nejvyšší odpolední teploty až dvaadvacet stupňů.

Brněnská Drbna

Severočeská vodárenská postaví v Příšovicích novou čističku

Severočeská vodárenská společnost (SVS) postaví v Příšovicích novou čistírnu odpadních vod. Ta současná, která je v provozu od roku 1985, je ve špatném technickém stavu a potřebám nestačí. Práce na nové čistírně by měly začít tento týden. Dodavatelem čistírny je společnost VHS stavby, projekt za 43 milionů korun by měl být hotový v listopadu příštího roku.

Liberecká Drbna

POČASÍ NA PONDĚLÍ: Teploty překročí dvacítku a bude jasno nebo polojasno

V pondělí během dne nás čeká jasno až polojasno. Ráno ojediněle mlhy nebo nízká oblačnost. Nejvyšší teploty se dostanou na 18 až 21 stupňů Celsia, na horách na 14 až 18. Foukat bude slabý proměnlivý vítr do čtyř metrů za sekundu.

Olomoucká Drbna

POČASÍ NA PONDĚLÍ: Obloha bude jasná až polojasná. Zahřejí nás příjemné teploty

První pracovní den nového týdne bude nejdříve ve znamení větší oblačnosti, ta se bude během dne rozpouštět na jasno až polojasno. Později večer a v noci se místy opět budou tvořit mlhy.

Jihlavská Drbna

Zlín pod staronovým koučem Svobodou vyhrál v Hradci Králové

Hokejisté Zlína poprvé pod vedením staronového trenéra Roberta Svobody vyhráli ve 12. kole extraligy na ledě Hradce Králové 6:5 a ukončili sérii tří porážek. Gólem a třemi asistencemi se na tom podílel útočník Antonín Honejsek, tři branky dali hosté v přesilových hrách. Mountfield prohrál doma počtvrté v sezoně a spekuluje se o tom, že by u týmu mohl skončit trenér Tomáš Martinec, kterého by mohl nahradit Vladimír Růžička!

Hradecká Drbna