Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

dTest: Reklamace po telefonu skrývá rizika

 
středa, 13. srpna 2014, 09:37

Reklamovat služby operátora či chybné vyúčtování po telefonu je rychlé a pohodlné. Není to však nejvhodnější způsob řešení problematické situace. Pokud operátor reklamaci nevyřídí, budete těžko prokazovat, že jste reklamaci uplatnili v zákonem stanovené lhůtě, nebo že vám byly sděleny chybné informace.

„Na naši poradenskou linku se často obracejí spotřebitelé s tím, že operátor nevyřídil telefonickou reklamaci nesprávného vyúčtování či služeb. Nebo že jim byly sděleny špatné či neúplné informace. Nemáte-li záznam hovoru, budete se později jen těžko domáhat svých práv,“ upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Pan Pavel se například řídil ujištěním pracovníka zákaznické linky, že za nesjednanou službu nemusí platit, nadále mu však chodilo měsíční vyúčtování a operátor se domáhal plnění. Pan Pavel si nepořídil zvukový záznam hovoru, ve kterém byla reklamace řešena, a neměl tudíž v ruce žádný důkaz. Operátor mu odmítl vydat nahrávku hovoru s odůvodněním, že hovor posoudil jeho zaměstnanec a nahrávku předloží k posouzení pouze Českému telekomunikačnímu úřadu v případném správním řízení. Pan Pavel při představě sporu posléze raději ustoupil.

S telefonickou reklamací je spojen i další problém: budete obtížně prokazovat, že vůbec a kdy jste reklamaci uplatnili. Podle zákona o elektronických komunikacích máte na reklamaci vyúčtování lhůtu dva měsíce ode dne dodání vyúčtování. Lhůta pro reklamaci vadně poskytnuté služby je stejně dlouhá, ale počíná běžet ode dne poskytnutí služby. Pokud reklamaci neuplatníte včas, ztrácíte na ni nárok. „Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby uplatňovali reklamaci písemně. Mohou tak později obsah reklamace a datum jejího uplatnění prokázat,“ říká Lukáš Zelený.

Operátor je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho měsíce ode dne doručení reklamace. V případě, že je pro vyřízení reklamace nutné věc projednat se zahraničním provozovatelem, prodlužuje se lhůta o další měsíc.

Nevyhoví-li operátor reklamaci, můžete podat námitku u Českého telekomunikačního úřadu. Máte na to jeden měsíc a za správní řízení zaplatíte poplatek 100 Kč. Pečlivě však zvažte, jaké důkazy máte k dispozici. Český telekomunikační úřad totiž přizná úspěšnému účastníku řízení náhradu nákladů, kterými jsou zejména náklady na právní zastoupení, hotové výdaje účastníků a jejich zástupců, včetně správního poplatku.

Zdroj: dTest

Kam dál?

Poroste konečně česká ekonomika? MF i ČNB věří, že ano

úterý, 12. srpna 2014, 20:06

Po jednoprocentním poklesu hrubého domácího produktu v roce 2012 a dalším pádu o 0,9 0 v roce 2013 česká ekonomika letos konečně...

Glosa dne: Ruská ekonomika pod tlakem sankcí

úterý, 12. srpna 2014, 10:40

Zatímco ukrajinské jednotky dobývají zpět území obsazená pro-ruskými separatisty, ruská ekonomika pomalu pociťuje efekty sankcí....

GLOSA: Je pražský primátor Tomáš Hudeček jako James Bond, nebo spíše...

pátek, 8. srpna 2014, 13:32

Čtvrteční rozhovor s pražským primátorem Tomášem Hudečkem, publikovaný u mě na webu, nabídl přesně takové odpovědi, jaké...

dTest: Braňte se pokutám od operátorů, i když podnikáte

čtvrtek, 7. srpna 2014, 18:54

Zákon o elektronických komunikacích umožňuje všem zákazníkům, tedy i podnikatelům, vypovídat smlouvy na dobu určitou. Operátoři...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Lidl se po drsné reportáži České televize...

  • Pomalejší na Vltavě byli už jen couvající...

  • Policie pátrá po desetileté dívce. V sobotu...

  • Malá chce jako ministryně pomoci zrychlit...

 
 

O čem píšou další Drbny

DRBÁRNA: Před rozjezdem Tří sester jsem prodával desky v metru, vzpomíná Lou Fanánek Hagen

Když si do vyhledávače na Google zadáte slovo „tři“, tak vám mezi prvními odkazy vyjede název kapely „Tři sestry.“ A právě její frontman a zakladatel Lou Fanánek Hagen je hostem dalšího dílu pořadu Drbárna.

Budějcká Drbna

Při nehodě na dálnici D2 u Brna se zranilo šest lidí, z toho tři děti

Zranění šesti lidí si vyžádala dnes odpoledne srážka čtyř aut na druhém kilometru dálnice D2 u Brna. Zranily se i tři děti, všechna zranění jsou lehčí, uvedla mluvčí jihomoravských záchranářů Michaela Bothová.

Brněnská Drbna

Fenku v Kořenově srazilo auto, ležela uprostřed silnice. Hledá se majitel

Na frekventované silnici v Kořenově ve směru na Harrachov byla v neděli kolem patnácté hodiny sražena fenka křížence. Čtyřměsíční zvíře leželo zraněné uprostřed silnice než se ho ujali projíždějící lidé z Liberce. Fena je aktuálně v útulku Dášenka a hledá se její případný majitel.

Liberecká Drbna

K nákupnímu centru na Horním lánu bude zajíždět více autobusů

Více autobusových spojů bude v Olomouci od zářijové změny jízdních řádů zajíždět z městských částí Nedvězí a Slavonín k rozlehlému obchodnímu komplexu Haná na Horním Lánu. Tyto změny se týkají autobusové linky číslo 28, sdělil primátor Antonín Staněk (ČSSD).

Olomoucká Drbna

DRBÁRNA: Před rozjezdem Tří sester jsem prodával desky v metru, vzpomíná Lou Fanánek Hagen

Když si do vyhledavače na Google zadáte slovo „tři“, tak vám mezi prvními odkazy vyjede název kapely „Tři sestry.“ A právě její frontman a zakladatel Lou Fanánek Hagen je hostem dalšího dílu pořadu Drbárna.

Jihlavská Drbna

Před rozjezdem Tří sester jsem prodával desky v metru, vzpomíná Lou Fanánek Hagen

Když si do vyhledavače na Google zadáte slovo „tři“, tak vám mezi prvními odkazy vyjede název kapely „Tři sestry.“ A právě její frontman a zakladatel Lou Fanánek Hagen je hostem dalšího dílu pořadu Drbárna.

Hradecká Drbna