Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Spadlá lávka v Praze: Co jiného by tak ještě volič mohl po politicích chtít?

 
středa, 6. prosince 2017, 18:17

Daňový poplatník alias volič je v České republice poměrně skromný. Je zvyklý si vzít dovolenou na čekání ve frontě na úřadu, aby si zařídil něco, co mu diktuje stát. Bláhově se usmívá u předvolebních slibů politiků, o nichž tuší, že nebudou nikdy naplněny, ale rád to alespoň poslouchá. Tráví stovky hodin ročně v kolonách na silniční a dálniční síti, která nebude nikdy dokončena. Mění proražené pneumatiky a zničené tlumiče od děr ve vozovce. Vstřebává další a další nařízení, které musí splnit on, jeho zaměstnavatel nebo obchodník, u kterého nekupuje potraviny.

Má radost, když se mu podaří najít místo na parkování poblíž bydliště, těší se na dovolenou v Chorvatsku, platí daně jako mourovatý, ale uvědomuje si, že se tady nežije zas tak úplně blbě. Poslušně mlčí, maximálně polohlasem prohodí nějaký ten vtípek. Na státní správu nemůže mít nižší nároky!

A do toho si jen tak spadne v hlavním městě lávka, o které všichni souhlasně tvrdí, že je úplně v pohodě. 

A zde začíná problém, který zdaleka nekončí u jedné nepříjemné události, při které nedošlo k většímu počtu zranění jen shodou okolností (nevlídné počasí). Jde o to, že mnoho infrastrukturních staveb nejen v hlavním městě značně přesluhuje, vždyť mnohé z těchto staveb  byly postaveny hluboko ve 20. století, a kvůli chybějícím investicím bude jejich dávno překročená životnost v následující dekádě dosahovat kritických hodnot. Jde o mosty, lávky, silnice, panelová sídliště a jejich servisní stavby jako garáže, výměníky tepla, atd

Po spadnutí lávky volali čelní představitelé pražského magistrátu v čele s primátorkou po tom, aby “padaly hlavy“. Tím samozřejmě politici nemysleli sami sebe. Dočasně byl odvolán šéf mostařů Jan Zemánek z Technické správy komunikací, který měl správu těchto staveb na starosti. To však není systémové řešení, které by nás poplatníky nějak zásadně uklidnilo. Jak máme věřit, že to stát dokáže uřídit? Jak máme vědět, že se situace nebude opakovat? Má někdo kontrolu státních a městských staveb vůbec pod skutečnou kontrolou?

My daňoví poplatníci nechceme moc. My chceme jen to, aby fungovaly věci, které si stát vzal pod svoji kuratelu a o kterých tvrdí, že je dokáže spravovat lépe než soukromý sektor. Odpůrci liberálního (libertariánského) přístupu k ekonomice zastáncům často vytýkají, že jejich pohled na věc vyléčí jedna otázka: „Who would build the roads? Tedy: Kdo by jinak stavěl silnice když ne stát?“ Stejné stavební firmy, řekl bych. A horší než teď by to rozhodně nebylo.

Napsal Aleš Rod | Foto HZS hlavního města Prahy

Štítky Praha, Troja, lávka, pád,

 


 

Kam dál?

KOMENTÁŘ: Důkaz špatné regulace? Města chtějí stavět sociální byty

středa, 30. srpna 2017, 11:43

Města v České republice se chystají konkurovat developerům, když plánují výstavbu tisícovek bytů za miliardy korun. Nemovitostí...

KOMENTÁŘ: 21. srpen 1968: Den, kdy se všechno po... kazilo

pondělí, 21. srpna 2017, 13:08

Srpen 1968 je jednou z nejhorších událostí našich dějin. Invaze sovětského svazu (říkejme ji třeba návštěva spřátelených vojsk)...

GLOSA: Příští stanice? Volební sliby

čtvrtek, 17. srpna 2017, 08:00

Tak nás čeká opět jedno z nejzajímavějších období. Nemluvím o letních prázdninách, žních, babím (ani Babišově) létě, ale o...

KOMENTÁŘ: Podivná obsese politiků. Proč se pořád snaží zviditelnit na...

pátek, 11. srpna 2017, 14:19

Ještě předtím, než okurkovou sezonu nekompromisně ukončila žádost policie o vydání poslanců Babiše a Faltýnka k trestnímu...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

Správa železniční dopravní cesty postaví v Písku novou zastávku, bude blíž centru

Správa železniční dopravní cesty začne ve druhé polovině roku stavět novou vlakovou zastávku Písek jih, která lidem zkrátí cestu do centra města. Náklady budou necelých 21 milionů korun. Zastávka by měla být hotová v říjnu. Kvůli pracím bude na trati nepřetržitá výluka od 10. do 25. září.

Budějcká Drbna

Choval se jako opičák. Na Hodonínsku policisté odchytili recidivistu, který skákal po autech

Kradl, ničil veřejný prostor a skákal po autech. Čtyřicetiletému výtržníkovi, který už je pro místní policisty známá firma, hrozí až tři roky za mřížemi.

Brněnská Drbna

Nicholas Winton byl velmi skromný, říká o něm jedna z jeho „dcer“ Zuzana Marešová

Asi není nutné připomínat neskutečný čin Nicholase Wintona, muže, který zachránil 669 židovských dětí před smrtí v koncentračních táborech. Česká mincovna nyní nechala vytvořit zlatý dukát s vyobrazením právě tohoto hrdiny.

Liberecká Drbna

Prostějov získal třetí místo v celostátní soutěži recyklace elektrospotřebičů

Ve čtvrtek 16. května se v sále Staré radnice v Havlíčkově Brodě konalo vyhlášení soutěže „Hejbni s elektrem pro lepší život“. Prostějov se umístil na bronzové příčce a vyhrál tak odměnu 25 tisíc korun.

Olomoucká Drbna

Jihlavský výběr malé kopané poprvé na jaře zaváhal, po porážce od Plzně je v Superlize čtvrtý

Jihlavský výběr malé kopané utrpěl první jarní porážku v Superlize, pozici mírného favorita nepotvrdil ve čtvrtečním zápase v Plzni, kde nakonec prohráli poměrem 6:4. Prohrou si Jihlava zkomplikovala cestu za třetím místem v Superlize, z nynější čtvrté pozice ztrácí na třetí Prahu čtyři body.

Jihlavská Drbna

Nové sídlo ČSOB v Hradci Králové má být hotové do dvou let

Vedle kongresového centra Aldis v Hradci Králové se připravuje stavební jáma, nad níž vznikne budova nové regionální centrály Československé obchodní banky (ČSOB). Práce začaly v prosinci, hotovo by mělo být na přelomu příštího a přespříštího roku. Zprovoznění centrály je naplánované na první pololetí roku 2021. Projekt na půdorysu stokrát sto metrů slibuje stavbu šetrnou k životnímu prostředí.

Hradecká Drbna