Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Evropský parlament: Zaveďme propagandu o EU na školách

 
pondělí, 18. dubna 2016, 09:14

Evropský parlament – člověk se skutečně nestačí divit. V úterý 12. dubna 2016 byl na půdě této neobyčejné instituce ve Štrasburku mimo jiné schválen text, jehož cílem je podnítit ve vzdělávacích systémech členských států myšlenku „euroobčanství“ jakožto základní nosný kamen budoucí evropské společnosti. Zalapat po dechu. Znovu si promnout oči. Nechápavě zakroutit hlavou. A znovu si přečíst předcházející větu. Všechno marné. Bohužel, čtete správně.

To ze situační zprávy „Learning EU at school“ vzešel tento bohulibý záměr. Evropský parlament schválil, že:

  • je třeba porozumět a prosazovat oddanost základním hodnotám Evropské unie,
  • Unie ovlivňuje každodenní život svých občanů, a proto by měla být viditelnější a lépe začleněná do výukových materiálů a mimoškolní zájmové činnosti,
  • díky unijnímu rozměru v oblasti vzdělávání by žáci neměli získávat jenom znalosti a rozvíjet svůj smysl pro sounáležitost a dovednosti evropského občanství, ale měli by se také zapojit do kritické diskuse o EU, mimo jiné učením se o základních hodnotách EU vycházejících z dodržování zásad právního státu a lidských práv,
  • je třeba zdůraznit význam a potenciál evropského přístupu k výuce historie,
  • je nutné, aby Dům evropských dějin vypracoval speciálně pro studenty a jejich učitele na všech stupních vzdělávání zvláštní programy, nástroje a činnosti, ve snaze o vytvoření přesvědčivého vyprávění o evropské integraci a jejích základních hodnotách,
  • ve státech, které jsou nebo budou součástí EU, musí být neprodleně modernizována a posílena výchova k občanství a občanská výchova týkající se EU tak, aby si žáci osvojili příslušné znalosti, hodnoty, dovednosti a schopnosti odpovídající jejich věku,
  • a tak dále, a tak dále.

O správnou výuku by se měli starat speciálně kvalifikovaní učitelé, kteří by pro tento účel měli obdržet formální uznání kvalifikace správně učit o Evropské unii – bude se jim říkat „Euroučitelé“.  Ti do výuky zahrnou unijní rozměr a posílí evropský přístup k výuce jednotlivých předmětů, žáci pod jejich vedením budou rozvíjet dovednosti evropského občanství a Evropská unie bude více rezonovat ve výukových materiálech i v mimoškolní zájmové činnosti… Stručně a jasně, další generaci zřejmě čeká život v orwellovském ráji.

Ptáte se, proč se tohle všechno děje? Protože „pro opětovné získání své legitimity musí Evropská unie zabránit rozpadu svých demokratických struktur a znovu navázat kontakt se svými občany“. Hlavní úlohou vzdělávání je totiž dle Evropského parlamentu „formovat plně uvědomělé občany“, jelikož:

  • v průzkumu veřejného mínění Eurobarometr z roku 2014 celkem 44 % občanů Evropské unie uvedlo, že mají nedostatečné povědomí o tom, jak EU funguje, a 52 % Evropanů je přesvědčeno, že jejich hlas nemá v EU žádnou váhu,
  • k posledním volbám do Evropského parlamentu se dostavilo pouze 42,61 % občanů EU a pouze 27,8 % osob ve věku 18–24 let, což představuje nejnižší volební účast od roku 1979,
  • chabé znalosti o EU a nedostatečné chápání jejího konkrétního přínosu mohou přiživovat dojem demokratického deficitu a vést k šíření euroskepticismu v členských státech a kandidátských zemích,
  • vzhledem k tomu, že jedním z důvodů, proč se zabývat demokratickým deficitem, je potřeba vyřešit zvětšující se propast mezi hlasem evropských občanů a orgány EU,
  • větší informovanost o přínosech evropských politik, jako je volný pohyb osob a služeb v Unii a programy mobility v rámci EU, může pomoci vytvořit pocit sounáležitosti s EU a pospolitosti a schopnost přijímání multikulturní a mnohonárodnostní společnosti,
  • jestliže se v některých členských státech témata týkající se EU obecně prolínají různými stupni vzdělávání a různými předměty v rámci povinné školní docházky, primárně tvoří malou část učebních osnov, které daný učitel musí zajistit,
  • a tak dále, a tak dále.

Nemáte dost? Celý text naleznete zde. Dokument, v němž se to hemží pro mě neakceptovatelnými termíny jako výchova k občanství či vybavenost hodnotami, stoprocentně dokládá, že směřování mašinerie Evropské unie je naprosto absurdní. Ovlivňování výchovy dětí prostřednictvím úpravy povinného vzdělávacího systému, do nějž budou z politického rozhodnutí centrálně integrovány prvky lásky k Evropské unii, již ale není legrace. Je to nástroj, za který by se nestyděli nejproklínanější diktáto

Napsal Aleš Rod
 


 

Kam dál?

Brusel spustil oficiální vyšetřování Čapího hnízda

středa, 2. března 2016, 13:24

Evropský úřad proti podvodům (OLAF) zahájil oficiální vyšetřování okolností, za nichž firma Agrofert vicepremiéra Andreje Babiše...

Německý ministr financí snad žertuje: Bude kvůli uprchlíkům speciální...

čtvrtek, 21. ledna 2016, 14:14

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble ukázal, jak zvráceně uvažují politici: Pokud existuje nějaký problém, je třeba jej...

Rozpadu Evropské unie by litovala méně než pětina Čechů

čtvrtek, 17. prosince 2015, 14:37

Méně než pětině Čechů by bylo líto, kdyby se Evropská unie rozpadla. Polovině lidí by taková událost byla jedno a 22 procent...

České ekonomice se daří, nezaměstnanost je druhá nejnižší v EU

čtvrtek, 27. srpna 2015, 15:14

O tom, že se české ekonomice daří, již pravděpodobně víte z předchozích článků o vývoji HDP či růstu indexu důvěry v ekonomický...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

Nerad vzpomínám. Stále žiju současností a budoucností, říká majitel Koh-i-nooru Vlastislav Bříza

Patří mezi nejvlivnější Jihočechy, vybudoval holding Koh-i-noor a stále žije v Budějcích. Tak by se dal ve zkratce představit dvaasedmdesátiletý Vlastislav Bříza. Toho v exkluzivním rozhovoru vyzpovídala redakce Drbny.

Budějcká Drbna

Brno bude příští rok hospodařit s rozpočtem 15, 2 miliardy korun

Zastupitelé Brna dnes schválili rozpočet na rok 2019 s příjmy 13 miliard korun a výdaji 15,2 miliardy korun. Rozdíl z většiny pokryjí dotace z Evropské unie. Rozpočet proto bude vyrovnaný, celkové zdroje včetně příjmů budou také 15,2 miliardy korun. Město počítá s investicemi skoro pět miliard korun. Dluh města se sníží o 310 milionů korun, na konci příštího roku bude kolem 3,5 miliardy korun. Pro rozpočet zvedlo ruku 31 zastupitelů, šest bylo proti, a to čtyři z SPD a dva z ANO, 15 zastupitelů ANO se zdrželo.

Brněnská Drbna

Mladík prchající z ústavu chtěl vykrást večerku, místo toho se poranil

Vykrást večerku v jabloneckých Pasekách se pokusil mladý chlapec. Jenže jeho počínání zaregistroval všímavý soused a okamžitě přivolal policii.

Liberecká Drbna

FOTO: Uničovští strážníci si převzali nové pistole. Jsou od České zbrojovky Uherský Brod

Strážníci Městské policie Uničov si včera na prostějovské střelnici převzali nové pistole CZ P 10 C od České zbrojovky Uherský Brod.

Olomoucká Drbna

SJÍZDNOST: Zvýšený počet nehod. Dopravu na Vysočině komplikují uvízlé kamiony v kopcích

Na Vysočině od rána padá mokrý sníh. Silnice jsou po solení mokré nebo s rozbředlým sněhem, na vozovkách leží ujetá sněhová vrstva posypaná drtí, která může být někde i zledovatělá. Nejvíc zřejmě sněžilo na Jihlavsku, Žďársku a na Havlíčkobrodsku.

Jihlavská Drbna

Královéhradecký kraj za deset let snížil své zadlužení o více než miliardu korun

Královéhradecký kraj je úspěšný ve snižování své zadluženosti. Během uplynulých deseti let se mu podařilo zmenšit dluh ze zhruba půl druhé miliardy korun v letech 2008 až 2009 na 125 milionů na konci roku 2018. Meziročně oproti loňskému roku o 62,5 milionu korun.

Hradecká Drbna