Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Budějovický Budvar změnil design u všech obalů

 
čtvrtek, 22. května 2014, 23:52

V těchto dnech začal Budějovický Budvar dodávat na český trh i na export pivo ve zcela nových obalech. Hlavními cíli redesignu bylo sladění vzhledu obalů s hodnotami značky, lepší identifikace výrobků spotřebitelem, snížení počtu variant etiket a zvýšení výkonu stáčíren lahví.

Design obalů výrobků patří mezi nejdůležitější prvky, které tvoří image značky. Podle designu i technického provedení spotřebitelé nejen rozpoznávají značku od konkurence, ale zároveň k ní přiřazují určité hodnoty.

Stávající etikety pro značku Budweiser Budvar se používaly od roku 2005. Zejména po zásadní změně komunikace značky v roce 2010 však starý design obalů postupně přestával plnit svou funkci a nevyhovoval ani požadavkům trhu.

Pivovar proto přistoupil k modernizaci všech obalů. Jedná se další logický krok v procesu celkové změny komunikace značky Budweiser Budvar: v nedávné době byla v rámci toho provedena například i obměna nápojového skla nebo výměna plastových přepravek.

Cíle redesignu

„Hlavním cílem projektu redesignu obalů pro značku Budweiser Budvar bylo sladění vizuální podoby obalů s  hodnotami naší značky, jako jsou originalita, odvaha, vymezení proti masovému vkusu, úspěch v zahraničí a další,“ říká Marek Honetschläger, manažer pro inovace z Budějovického Budvaru.

Dalším cílem bylo grafické sjednocení všech typů obalů do druhových řad a tím dosažení lepší identifikace všech druhů výrobků spotřebitelem. „Nový obalový design značky Budweiser Budvar zachovává klíčové prvky, jako jsou tvar láhve, barevnost skloviny, logo a primární barevné kódování, přitom se ale posouvá k modernějšímu tvarosloví a větší designové čistotě,“ vysvětluje.

V rámci projektu došlo i ke snížení počtu variant etiket pro téměř 70 exportních zemí. To mimo jiné znamená úsporu nákladů a také zvýšení výkonu stáčíren lahví - zkrátí se totiž prostoje linek při změnách etiket pro zákazníky v různých zemích.

„Při tvorbě nového designu jsme se snažili vymanit z poněkud unavených a předvídatelných schémat pivního designu, které bohužel ještě často vidíme okolo nás. Novými obaly tak značka Budweiser Budvar říká další ze svých NE,” uzavírá Marek Honetschläger.

Projekt by zahájen v roce 2010. O jeho důležitosti svědčí i to, že v prvním kole výběrového řízení bylo osloveno devět potenciální dodavatelů, včetně několika zahraničních. Vítězem tendru se stalo slovenské designérské studio 3H Creative.

Nové etikety

Základním obalovým prvkem je etiketa, a její řešení se následně promítá do všech ostatních typů obalů. Tvar dělicí čáry umístěné zhruba v jedné třetině výšky etikety výrazným způsobem podtrhuje dynamiku značky a zároveň svou konkrétní barevností definuje druh piva.

Tradiční prvky používané i v minulosti - ‚Rytíři‘ a městský znak - jemně odkazují na místo původu piva a tradici značky. Novým prvkem na etiketě je pak nový název pro každý druh piva, takzvaný subname (například B:ORIGINAL).

Každý druh piva má navíc i svou vlastní dominantní barvu pro ještě lepší orientaci spotřebitelů v rámci portfolia. Nová etiketa vykazuje podle marketingového výzkumu výrazně lepší vnímání hodnot značky mezi spotřebiteli, než dosavadní varianta.

Nové názvosloví produktů Budweiser Budvar

Každý výrobek značky Budweiser Budvar stále poznáte na první pohled podle barvy a tvaru láhve. Do názvů jednotlivých produktů z portfolia značky bylo ale nutné vnést srozumitelnější řád. Názvosloví produktů proto bylo upraveno tak, aby se spotřebitelé mohli na první pohled jednoduše zorientovat.

Nové názvy produktů začínají vždy písmenem B: - symbolem, který jasně identifikuje příslušnost ke značce Budweiser Budvar a je zárukou hodnot, na kterých značka stojí:

- používání pouze těch nejlepších surovin
- nezkracovaní doby ležení
- výroba jen v Českých Budějovicích
- odmítnutí prodeje svého jména

Za písmenem ‚B‘ pak následuje jméno konkrétního druhu piva (subname), které výstižně odráží jeho charakter. Jména produktů byla vybrána tak, aby byla srozumitelná jak zákazníkům v České republice, tak i zahraničním turistům a spotřebitelům ve více než 60 zemích, do kterých pivovar své pivo exportuje.

Toto nové označení má značný potenciál pro lepší odlišení piv z rodiny Budweiser Budvar od konkurence. Původní názvy produktů však stále zůstávají součástí etiket jako doplňkový element.

  • B:ORIGINAL - označuje originální světlý ležák Budweiser Budvar, dominantní barva zlatá
  • B:DARK - odkazuje na barvu tmavého ležáku Budweiser Budvar, dominantní barva černá
  • B:CLASSIC - bude názvem pro oblíbené světlé výčepní pivo Budweiser Budvar, dominantní barva stříbrná
  • B:FREE - označuje nealkoholické pivo Budweiser Budvar, dominantní barva zelená
  • B:STRONG - vystihuje plnou silnou chuť speciálního piva Bud, dominantní barva bronzová doplněná tmavě červenou
  • B:SPECIAL - používá se pro ‚kroužkovaný ležák‘ s obsahem živých kvasinek

Napsal Petr Samec
Tisková zpráva

 


 

Kam dál?

Světlý ležák Pardál Echt získal bronz ve světové soutěži

čtvrtek, 22. května 2014, 23:49

Pivovar Budějovický Budvar získal bronz v celosvětové soutěži World Beer Cup® 2014, která hodnotí piva z celého světa, oceňuje...

Na trh jde nový cider. Ostružinový Somersby Blackberry

čtvrtek, 22. května 2014, 23:35

Budějovický Budvar uvádí na trh již třetí variantu cideru Somersby, tentokrát s příchutí ostružiny. Objem prodeje prémiové dánské...

 

Komentáře

Dokončení registrace

Souhlas se zpracováním osobních údajů

dle čl. 6 odst. 1 písm. a) a čl. 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/EC (dále jen „GDPR“)

tímto svobodně a dobrovolně uděluje Souhlas JAKOŽTO uživatel se zpracováním osobních údajů (dále jen „Souhlas“)

společnosti TRIMA NEWS, s.r.o., IČ: 26081890, DIČ: CZ26081890, se sídlem L. B. Schneidera 3, 370 01 České Budějovice, zapsaná v oddílu C vložce 12829 obchodního rejstříku vedeného Krajským soudem v Českých Budějovicích, kontaktní e-mail: info@trimanews.cz. (dále jen „Společnost“)

jak je specifikováno níže v tomto dokumentu.

I. Které osobní údaje, proč a jak o Vás zpracováváme?

Souhlasím, aby Společnost zpracovávala tyto osobní údaje (dále jen „Osobní údaje“):

  • jméno, příjmení, uživatelské jméno, email, přičemž tyto údaje jsou povinné, dále pohlaví, přičemž tento údaj není povinný

Vaše Osobní údaje budeme zpracovávat pro tyto účely:

  • služby poskytovatele zpravodajských webových stránek spočívající zejména v zasílání denního přehledu zpráv a dalších novinek či aktuálních informací, možnosti informování uživatelů o probíhajících slevových akcí obchodních partnerů a dalších obchodních sdělení, které mohou být zasílány v rámci denního přehledu (pouze v případě odběru denního přehledu).
  • Umožnění psaní uživatelských blogů či komentářů.

Výše uvedené účely, tvoří funkční celek a bez jejich provázanosti a udělení souhlasu pro všechny z nich, nelze naše služby poskytovat.

Vaše Osobní údaje budeme zpracovávat na základě tohoto Souhlasu.

Udělení tohoto souhlasu je naším smluvním požadavkem a je jím podmíněno uzavření smluvního vztahu mezi Společností a Vámi.

II. Komu Vaše Osobní údaje poskytneme?

Vaše Osobní údaje pro nás v rámci zvyšování kvality našich služeb a zajišťování některých činností budou zpracovávat zpracovatelé, kteří nám poskytují

  • osoby poskytující Společnosti serverové, webové, cloudové nebo IT služby, či které jsou jeho obchodními partnery.

S ohledem na měnící se osoby poskytovatelů některých služeb není možné uvést všechny tyto zpracovatele Osobních údajů jmenovitě. Aktuální seznam konkrétních příjemců Osobních údajů (nejsou-li uvedeni výše) můžete nalézt na adrese našeho sídla.

Vaše Osobní údaje bychom také rádi předávali našim obchodním partnerům, všichni však sídlí na území Evropské Unie, takže všechna Vaše práva, vyplývající z nařízení GDPR, máte zaručena, neboť se na ně toto nařízení vztáhne taktéž. Svůj souhlas s takovým předáváním můžete vyjádřit zaškrtnutím níže uvedené kategorie příjemců, bez Vašeho souhlasu je předávat nebudeme.

K předávání Osobních údajů do třetích zemí, tj. zemí mimo Evropskou Unii a Evropský hospodářský prostor, nedochází.

III. Kde nás můžete kontaktovat?

Kdykoliv nás můžete kontaktovat na adrese sídla Společnosti uvedené výše nebo na e‑mailové adrese: info@trimanews.cz.

Veškerá svá práva ve smyslu GDPR můžete uplatnit u Společnosti buďto písemnou formou doporučeným dopisem, zaslaným na adresu jejího sídla, či elektronickou formou na e-mailové adrese info@trimanews.cz.

Na výše uvedené kontaktní adresy se můžete obrátit v případě jakýchkoliv Vašich podnětů ke zlepšení našich služeb, v případě stížností na kvalitu našich služeb či v případě uplatnění Vašich práv.

Veškerá Vaše práva, stejně jako další podrobnosti o tom, jakým způsobem zpracováváme Vaše osobní údaje, naleznete v dokumentu Zásady ochrany osobních údajů, umístěném na našich internetových stránkách na adrese http://trimanews.cz/ochrana_osobnich_udaju.html.

IV. Dohlíží na činnosti zpracování Osobních údajů nějaký úřad?

Ano, naše Společnost podléhá dozorové činnosti Úřadu pro ochranu osobních údajů, který svou činnost může koordinovat s jinými národními úřady v dalších členských státech Evropské Unie. Pokud nabydete dojmu, že jakékoliv naše zpracování činíme v rozporu se zákonem, máte právo podat stížnost proti zpracování Vašich Osobních údajů u Úřadu na ochranu osobních údajů na adrese: www.uoou.cz.

V. Jak dlouho budeme Vaše Osobní údaje zpracovávat?

Tento Souhlas udělujete na dobu trvání poskytování služeb mezi Vámi a námi a dále po dobu 5 (slovy: pěti) let od ukončení poskytování služeb.

VI. Můžu souhlas odvolat?

Souhlas můžete kdykoliv odvolat, tudíž tak lze učinit i před skončením výše uvedených skutečností (či výše uvedené doby). Souhlas můžete odvolat prostřednictvím e-mailové zprávy zaslané na kontaktní e-mailovou adresu uvedenou výše.

Odvoláním Souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházející ze Souhlasu, který jste udělil před jeho odvoláním. Po skončení platnosti Souhlasu v souladu s tímto článkem Vaše Osobní údaje smažeme, pokud pro jejich další zpracování nebude existovat jiný zákonný důvod.

Bez Vašeho souhlasu nelze založit účet.
 
 

O čem píšou další Drbny

Nováček na jihu Čech neuspěl, Motor porazil Sokolov

Ve čtrnáctém kole Chance ligy Motor vyhrál na domácím ledě proti Sokolovu a připsal si čtvrtou výhru v řadě. Hrdinou utkání se stal Lukáš Endál, když trefil třetí a čtvrtou branku domácího týmu.

Budějcká Drbna

Šiřitelé nenávistných příspěvků na internetu spoléhají na anonymitu. V tom se mýlí, varuje nejvyšší státní zástupce

Anonymita internetu je často jen zdánlivá a pisatelé nenávistných příspěvků by měli vědět, že jsou dohledatelní a mohou nést zodpovědnost. Na konferenci Nenávist na internetu to dnes řekl nejvyšší státní zástupce Pavel Zeman. Zmínil, že nejčastějším terčem předsudečné nenávisti na českém internetu jsou stále Romové, přibývá verbálních útoků na muslimy a Židy.

Brněnská Drbna

Po zimě by mohla začít rekonstrukce hospodářského dvoru u zámku v Zákupech

Příští rok by mohla začít rekonstrukce hospodářského dvora u zámku v Zákupech. Památkáři zatím stále vybírají firmu, která rekonstrukci za víc než 100 milionů provede, a to kvůli neustálým připomínkám k zadávací dokumentaci.

Liberecká Drbna

Zloděj se vloupal do dvou zahrádek, ukradl elektrocentrálu a nářadí

K zahrádkářskému vybavení se rozhodl dopomoci si dosud neznámý pachatel v noci na pondělí v zahrádkářské kolonii v Libiné na Šumpersku. Vloupal se postupně do dvou zahrádek, ukradl elektrocentrálu, benzínové čerpadlo a nářadí. Celková škoda byla vyčíslena na téměř deset tisíc korun.

Olomoucká Drbna
Aktualizováno před 46 minutami

ANKETA: Jihlava bude mít již brzy novou zastávku. Její název P+R Žižkova lidé kritizují

V těchto dnech finišují práce na nové zastávce MHD v krajském městě, která již brzy začne sloužit veřejnosti. Bude se nacházet na Žižkově ulici, poblíž parkoviště P+R, jež se nyní buduje. Zastávka je pojmenována P+R Žižkova. A tento název se mnoha lidem nelíbí. Objevují se například argumenty, že hodně lidí neví, co P+R (Park and Ride neboli zaparkuj a jeď) vlastně znamená.

Jihlavská Drbna

Pod velkým náměstím v Hradci by mohlo být podzemní parkoviště

Studie prověří možnost vybudování podzemního parkoviště pod Velkým náměstím v centru Hradce Králové. Vytvoření dokumentu schválila rada města. Novinářům to dnes řekli zástupci magistrátu. Náměstí slouží jako parkoviště, a to by chtělo vedení města změnit. Cílem je vrátit náměstí funkci přirozeného společenského centra. V létě už tam byl geologický průzkum.

Hradecká Drbna