Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Budějovický Budvar změnil design u všech obalů

 
čtvrtek, 22. května 2014, 23:52

V těchto dnech začal Budějovický Budvar dodávat na český trh i na export pivo ve zcela nových obalech. Hlavními cíli redesignu bylo sladění vzhledu obalů s hodnotami značky, lepší identifikace výrobků spotřebitelem, snížení počtu variant etiket a zvýšení výkonu stáčíren lahví.

Design obalů výrobků patří mezi nejdůležitější prvky, které tvoří image značky. Podle designu i technického provedení spotřebitelé nejen rozpoznávají značku od konkurence, ale zároveň k ní přiřazují určité hodnoty.

Stávající etikety pro značku Budweiser Budvar se používaly od roku 2005. Zejména po zásadní změně komunikace značky v roce 2010 však starý design obalů postupně přestával plnit svou funkci a nevyhovoval ani požadavkům trhu.

Pivovar proto přistoupil k modernizaci všech obalů. Jedná se další logický krok v procesu celkové změny komunikace značky Budweiser Budvar: v nedávné době byla v rámci toho provedena například i obměna nápojového skla nebo výměna plastových přepravek.

Cíle redesignu

„Hlavním cílem projektu redesignu obalů pro značku Budweiser Budvar bylo sladění vizuální podoby obalů s  hodnotami naší značky, jako jsou originalita, odvaha, vymezení proti masovému vkusu, úspěch v zahraničí a další,“ říká Marek Honetschläger, manažer pro inovace z Budějovického Budvaru.

Dalším cílem bylo grafické sjednocení všech typů obalů do druhových řad a tím dosažení lepší identifikace všech druhů výrobků spotřebitelem. „Nový obalový design značky Budweiser Budvar zachovává klíčové prvky, jako jsou tvar láhve, barevnost skloviny, logo a primární barevné kódování, přitom se ale posouvá k modernějšímu tvarosloví a větší designové čistotě,“ vysvětluje.

V rámci projektu došlo i ke snížení počtu variant etiket pro téměř 70 exportních zemí. To mimo jiné znamená úsporu nákladů a také zvýšení výkonu stáčíren lahví - zkrátí se totiž prostoje linek při změnách etiket pro zákazníky v různých zemích.

„Při tvorbě nového designu jsme se snažili vymanit z poněkud unavených a předvídatelných schémat pivního designu, které bohužel ještě často vidíme okolo nás. Novými obaly tak značka Budweiser Budvar říká další ze svých NE,” uzavírá Marek Honetschläger.

Projekt by zahájen v roce 2010. O jeho důležitosti svědčí i to, že v prvním kole výběrového řízení bylo osloveno devět potenciální dodavatelů, včetně několika zahraničních. Vítězem tendru se stalo slovenské designérské studio 3H Creative.

Nové etikety

Základním obalovým prvkem je etiketa, a její řešení se následně promítá do všech ostatních typů obalů. Tvar dělicí čáry umístěné zhruba v jedné třetině výšky etikety výrazným způsobem podtrhuje dynamiku značky a zároveň svou konkrétní barevností definuje druh piva.

Tradiční prvky používané i v minulosti - ‚Rytíři‘ a městský znak - jemně odkazují na místo původu piva a tradici značky. Novým prvkem na etiketě je pak nový název pro každý druh piva, takzvaný subname (například B:ORIGINAL).

Každý druh piva má navíc i svou vlastní dominantní barvu pro ještě lepší orientaci spotřebitelů v rámci portfolia. Nová etiketa vykazuje podle marketingového výzkumu výrazně lepší vnímání hodnot značky mezi spotřebiteli, než dosavadní varianta.

Nové názvosloví produktů Budweiser Budvar

Každý výrobek značky Budweiser Budvar stále poznáte na první pohled podle barvy a tvaru láhve. Do názvů jednotlivých produktů z portfolia značky bylo ale nutné vnést srozumitelnější řád. Názvosloví produktů proto bylo upraveno tak, aby se spotřebitelé mohli na první pohled jednoduše zorientovat.

Nové názvy produktů začínají vždy písmenem B: - symbolem, který jasně identifikuje příslušnost ke značce Budweiser Budvar a je zárukou hodnot, na kterých značka stojí:

- používání pouze těch nejlepších surovin
- nezkracovaní doby ležení
- výroba jen v Českých Budějovicích
- odmítnutí prodeje svého jména

Za písmenem ‚B‘ pak následuje jméno konkrétního druhu piva (subname), které výstižně odráží jeho charakter. Jména produktů byla vybrána tak, aby byla srozumitelná jak zákazníkům v České republice, tak i zahraničním turistům a spotřebitelům ve více než 60 zemích, do kterých pivovar své pivo exportuje.

Toto nové označení má značný potenciál pro lepší odlišení piv z rodiny Budweiser Budvar od konkurence. Původní názvy produktů však stále zůstávají součástí etiket jako doplňkový element.

  • B:ORIGINAL - označuje originální světlý ležák Budweiser Budvar, dominantní barva zlatá
  • B:DARK - odkazuje na barvu tmavého ležáku Budweiser Budvar, dominantní barva černá
  • B:CLASSIC - bude názvem pro oblíbené světlé výčepní pivo Budweiser Budvar, dominantní barva stříbrná
  • B:FREE - označuje nealkoholické pivo Budweiser Budvar, dominantní barva zelená
  • B:STRONG - vystihuje plnou silnou chuť speciálního piva Bud, dominantní barva bronzová doplněná tmavě červenou
  • B:SPECIAL - používá se pro ‚kroužkovaný ležák‘ s obsahem živých kvasinek

Napsal Petr Samec
Tisková zpráva

 


 

Kam dál?

Světlý ležák Pardál Echt získal bronz ve světové soutěži

čtvrtek, 22. května 2014, 23:49

Pivovar Budějovický Budvar získal bronz v celosvětové soutěži World Beer Cup® 2014, která hodnotí piva z celého světa, oceňuje...

Na trh jde nový cider. Ostružinový Somersby Blackberry

čtvrtek, 22. května 2014, 23:35

Budějovický Budvar uvádí na trh již třetí variantu cideru Somersby, tentokrát s příchutí ostružiny. Objem prodeje prémiové dánské...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

SOUTĚŽ: Tradiční Selské slavnosti v Holašovicích každý rok přilákají tisíce návštěvníků a není se čemu divit

Na návštěvníky čekají ukázky lidových řemesel, ochutnat budou moci staročeské dobroty, a kromě zážitků si budou moci odnést i tradiční české rukodělné výrobky z dílny řezbářů, kovářů, keramiků či dráteníků. Zažít jedinečnou atmosféru a vrátit se chvíli v čase můžete i letos od 26. do 28. července. Starosta Jankova a Holašovic Jan Jílek vyzdvihl, co byste si neměli nechat ujít.

Budějcká Drbna

TIPY NA TÝDEN: Zrní na Špilberku, Ondřej Havelka na Biskupském dvoře, roztančená Šelepka a zábava v Trojce

Že by v Brně nastala okurková sezóna? Přistupujte k tomu raději optimisticky. Nemusíte večer přebíhat z jedné akce na druhou a rozhodovací paralýza, kvůli které nakonec nikam nejdete, je také pasé. Od pondělí do pátku si užijete divadlo, koncerty i lenošení na pikniku.

Brněnská Drbna

Kvůli rozeschlým varhanám musí v Jablonci přesunout koncert

Rozeschlé varhany v secesním kostele Povýšení sv. Kříže v Jablonci donutily organizátory přesunout jeden ze srpnových koncertů cyklu Jablonecké kostely otevřeny. Už na začátku července při ladění nástroje před koncertem se ukázalo, že varhany nejsou v dobré kondici, tehdy ještě koncert odehrály. Po konzultaci s odborníky se ale koncert 6. srpna rozhodli organizátoři přesunout do kostela Dr. Farského, informovala Petra Handlířová.

Liberecká Drbna

Lidé v Rajnochovicích pracují na prodloužení lesní železnice. S nápadem vybudovat ji přišel kdysi olomoucký arcibiskup

Skupinka nadšenců v čele s Tomášem Hegarem zahájila v Rajnochovicích na Kroměřížsku práce na prodloužení trati lesní železnice, která je velkým turistickým lákadlem. Zatímco dosud se mohli lidé projet vláčkem po zhruba 300 metrech kolejí, příští rok by mělo přibýt dalších 280 metrů k nedaleké restauraci. Náklady na prodloužení trati pravděpodobně přesáhnou půl milionu korun, řekl ČTK a Českému rozhlasu Hegar.

Olomoucká Drbna

SOUTĚŽ: Pochlub se, jak trávíš dovolenou! Nejlepší snímky Drbna ocení originálním plecháčkem

Razíš v červenci na vodu, k moři nebo na chatu? Nenechávej si fotky z letních radovánek jen pro sebe a poděl se o ně i s dalšími Drbňáky. Autoři tří nejlepších fotek, které vyberete vy, naši čtenáři, dostanou od redakce pozornost v podobě originálního plecháčku, který nikde jinde, než v naší soutěži neseženete.

Jihlavská Drbna

Varování před nebezpečnými dětskými cyklovozíky

Převážení malého dítěte v přívěsném vozíku za jízdním kolem by měla být jedna z nejbezpečnějších variant, jak ho brát na cyklotúru. Jaká je realita? Spotřebitelská organizace dTest otestovala 11 modelů cyklovozíků, pět z nich v testu propadlo. Nedostatky se týkaly praktických zkoušek v terénu, složitého sestavování, nepohodlí, bezpečnostních rizik a obsahu nežádoucích chemikálií.

Hradecká Drbna