Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Budějovický Budvar změnil design u všech obalů

 
čtvrtek, 22. května 2014, 23:52

V těchto dnech začal Budějovický Budvar dodávat na český trh i na export pivo ve zcela nových obalech. Hlavními cíli redesignu bylo sladění vzhledu obalů s hodnotami značky, lepší identifikace výrobků spotřebitelem, snížení počtu variant etiket a zvýšení výkonu stáčíren lahví.

Design obalů výrobků patří mezi nejdůležitější prvky, které tvoří image značky. Podle designu i technického provedení spotřebitelé nejen rozpoznávají značku od konkurence, ale zároveň k ní přiřazují určité hodnoty.

Stávající etikety pro značku Budweiser Budvar se používaly od roku 2005. Zejména po zásadní změně komunikace značky v roce 2010 však starý design obalů postupně přestával plnit svou funkci a nevyhovoval ani požadavkům trhu.

Pivovar proto přistoupil k modernizaci všech obalů. Jedná se další logický krok v procesu celkové změny komunikace značky Budweiser Budvar: v nedávné době byla v rámci toho provedena například i obměna nápojového skla nebo výměna plastových přepravek.

Cíle redesignu

„Hlavním cílem projektu redesignu obalů pro značku Budweiser Budvar bylo sladění vizuální podoby obalů s  hodnotami naší značky, jako jsou originalita, odvaha, vymezení proti masovému vkusu, úspěch v zahraničí a další,“ říká Marek Honetschläger, manažer pro inovace z Budějovického Budvaru.

Dalším cílem bylo grafické sjednocení všech typů obalů do druhových řad a tím dosažení lepší identifikace všech druhů výrobků spotřebitelem. „Nový obalový design značky Budweiser Budvar zachovává klíčové prvky, jako jsou tvar láhve, barevnost skloviny, logo a primární barevné kódování, přitom se ale posouvá k modernějšímu tvarosloví a větší designové čistotě,“ vysvětluje.

V rámci projektu došlo i ke snížení počtu variant etiket pro téměř 70 exportních zemí. To mimo jiné znamená úsporu nákladů a také zvýšení výkonu stáčíren lahví - zkrátí se totiž prostoje linek při změnách etiket pro zákazníky v různých zemích.

„Při tvorbě nového designu jsme se snažili vymanit z poněkud unavených a předvídatelných schémat pivního designu, které bohužel ještě často vidíme okolo nás. Novými obaly tak značka Budweiser Budvar říká další ze svých NE,” uzavírá Marek Honetschläger.

Projekt by zahájen v roce 2010. O jeho důležitosti svědčí i to, že v prvním kole výběrového řízení bylo osloveno devět potenciální dodavatelů, včetně několika zahraničních. Vítězem tendru se stalo slovenské designérské studio 3H Creative.

Nové etikety

Základním obalovým prvkem je etiketa, a její řešení se následně promítá do všech ostatních typů obalů. Tvar dělicí čáry umístěné zhruba v jedné třetině výšky etikety výrazným způsobem podtrhuje dynamiku značky a zároveň svou konkrétní barevností definuje druh piva.

Tradiční prvky používané i v minulosti - ‚Rytíři‘ a městský znak - jemně odkazují na místo původu piva a tradici značky. Novým prvkem na etiketě je pak nový název pro každý druh piva, takzvaný subname (například B:ORIGINAL).

Každý druh piva má navíc i svou vlastní dominantní barvu pro ještě lepší orientaci spotřebitelů v rámci portfolia. Nová etiketa vykazuje podle marketingového výzkumu výrazně lepší vnímání hodnot značky mezi spotřebiteli, než dosavadní varianta.

Nové názvosloví produktů Budweiser Budvar

Každý výrobek značky Budweiser Budvar stále poznáte na první pohled podle barvy a tvaru láhve. Do názvů jednotlivých produktů z portfolia značky bylo ale nutné vnést srozumitelnější řád. Názvosloví produktů proto bylo upraveno tak, aby se spotřebitelé mohli na první pohled jednoduše zorientovat.

Nové názvy produktů začínají vždy písmenem B: - symbolem, který jasně identifikuje příslušnost ke značce Budweiser Budvar a je zárukou hodnot, na kterých značka stojí:

- používání pouze těch nejlepších surovin
- nezkracovaní doby ležení
- výroba jen v Českých Budějovicích
- odmítnutí prodeje svého jména

Za písmenem ‚B‘ pak následuje jméno konkrétního druhu piva (subname), které výstižně odráží jeho charakter. Jména produktů byla vybrána tak, aby byla srozumitelná jak zákazníkům v České republice, tak i zahraničním turistům a spotřebitelům ve více než 60 zemích, do kterých pivovar své pivo exportuje.

Toto nové označení má značný potenciál pro lepší odlišení piv z rodiny Budweiser Budvar od konkurence. Původní názvy produktů však stále zůstávají součástí etiket jako doplňkový element.

  • B:ORIGINAL - označuje originální světlý ležák Budweiser Budvar, dominantní barva zlatá
  • B:DARK - odkazuje na barvu tmavého ležáku Budweiser Budvar, dominantní barva černá
  • B:CLASSIC - bude názvem pro oblíbené světlé výčepní pivo Budweiser Budvar, dominantní barva stříbrná
  • B:FREE - označuje nealkoholické pivo Budweiser Budvar, dominantní barva zelená
  • B:STRONG - vystihuje plnou silnou chuť speciálního piva Bud, dominantní barva bronzová doplněná tmavě červenou
  • B:SPECIAL - používá se pro ‚kroužkovaný ležák‘ s obsahem živých kvasinek

Napsal Petr Samec
Tisková zpráva

 


 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • KOMENTÁŘ: Hromadné žaloby – dostane problém...

  • Český hokej zasáhla smutná zpráva. Při...

  • Otec hledá vodáky, kteří ve Větřní na...

  • Zvláštní zábava na Blue Style Prima Festu....

Reklama
 
 

O čem píšou další Drbny

Umění slovenského sochaře a budějckého hudebníka spojila Výstava proKletě vysoko

Kamenná rozhledna na jihočeském vrcholu Kleť nabídne svým návštěvníkům nejen překrásný výhled po kraji, ale od 21. července do konce září i nevšední zážitek z výstavy slovenského sochaře Ondreje 4., kterou doprovodí originální hudba Ladislava Faktora. Vernisáž Výstavy proKletě vysoko se uskuteční 21. července od 14:00 hodin.

Budějcká Drbna

Žít Brno chce pozvat do města několik desítek migrantů zachráněných ve Středozemním moři

Vedení brněnského hnutí Žít Brno se rozhodlo zareagovat na výzvu italského premiéra a pozvat do Brna několik desítek migrantů z Afriky zachráněných ve Středozemním moři. Žít Brno tak činí v reakci na slova premiéra Andreje Babiše, který jakoukoliv pomoc Itálii rázně odmítl.

Brněnská Drbna

FOTO: Řidička s felicií vjela do lesa a převrátila se. Vyvázla s lehkým zraněním

K dopravní nehodě došlo ve středu krátce před polednem v jablonecké Novoveské ulici. Řidička jela podle policistů na mokru příliš rychle, nezvládla jízdu a vyjela ze silnice do lesa, kde auto převrátila na bok.

Liberecká Drbna

Policie vyhlásila pátrání po čtrnáctileté Michaele Čivrné. Matce zanechala dopis, že odchází z domova

Policie ve čtvrtek 19. července vyhlásila pátrání po čtrnáctileté Michaele Čivrné, která se rozhodla útéct z domova. Rodičům zanechala dopis.

Olomoucká Drbna

Třebíčský festival židovské kultury Šamajim připomene válečné transporty

Třebíčský festival židovské kultury Šamajim připomene osudy místních lidí odvlečených za druhé světové války do koncentračních táborů. Jednomu z mála přeživších Pavlu Friedovi bude při zahájení festivalu předáno čestné občanství města, řekla ředitelka městského kulturního střediska Jaromíra Hanáčková. Přehlídka s koncerty, která je věnována zachránci židovských dětí Antonínu Kalinovi, se bude v židovské čtvrti konat od 30. července do 4. srpna.

Jihlavská Drbna

Muž "uschoval" převzaté peníze, policie ho obvinila ze zpronevěry. Hrozí mu až osmileté vězení

Po více jak dvouletém vyšetřování kriminalisté tento týden obvinili čtyřiašedesátiletého muže z Hradecka ze spáchání zločinu zpronevěra. V případě prokázání viny hrozí staršímu muži až osmileté vězení.

Hradecká Drbna