Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Budějovický Budvar změnil design u všech obalů

 
čtvrtek, 22. května 2014, 23:52

V těchto dnech začal Budějovický Budvar dodávat na český trh i na export pivo ve zcela nových obalech. Hlavními cíli redesignu bylo sladění vzhledu obalů s hodnotami značky, lepší identifikace výrobků spotřebitelem, snížení počtu variant etiket a zvýšení výkonu stáčíren lahví.

Design obalů výrobků patří mezi nejdůležitější prvky, které tvoří image značky. Podle designu i technického provedení spotřebitelé nejen rozpoznávají značku od konkurence, ale zároveň k ní přiřazují určité hodnoty.

Stávající etikety pro značku Budweiser Budvar se používaly od roku 2005. Zejména po zásadní změně komunikace značky v roce 2010 však starý design obalů postupně přestával plnit svou funkci a nevyhovoval ani požadavkům trhu.

Pivovar proto přistoupil k modernizaci všech obalů. Jedná se další logický krok v procesu celkové změny komunikace značky Budweiser Budvar: v nedávné době byla v rámci toho provedena například i obměna nápojového skla nebo výměna plastových přepravek.

Cíle redesignu

„Hlavním cílem projektu redesignu obalů pro značku Budweiser Budvar bylo sladění vizuální podoby obalů s  hodnotami naší značky, jako jsou originalita, odvaha, vymezení proti masovému vkusu, úspěch v zahraničí a další,“ říká Marek Honetschläger, manažer pro inovace z Budějovického Budvaru.

Dalším cílem bylo grafické sjednocení všech typů obalů do druhových řad a tím dosažení lepší identifikace všech druhů výrobků spotřebitelem. „Nový obalový design značky Budweiser Budvar zachovává klíčové prvky, jako jsou tvar láhve, barevnost skloviny, logo a primární barevné kódování, přitom se ale posouvá k modernějšímu tvarosloví a větší designové čistotě,“ vysvětluje.

V rámci projektu došlo i ke snížení počtu variant etiket pro téměř 70 exportních zemí. To mimo jiné znamená úsporu nákladů a také zvýšení výkonu stáčíren lahví - zkrátí se totiž prostoje linek při změnách etiket pro zákazníky v různých zemích.

„Při tvorbě nového designu jsme se snažili vymanit z poněkud unavených a předvídatelných schémat pivního designu, které bohužel ještě často vidíme okolo nás. Novými obaly tak značka Budweiser Budvar říká další ze svých NE,” uzavírá Marek Honetschläger.

Projekt by zahájen v roce 2010. O jeho důležitosti svědčí i to, že v prvním kole výběrového řízení bylo osloveno devět potenciální dodavatelů, včetně několika zahraničních. Vítězem tendru se stalo slovenské designérské studio 3H Creative.

Nové etikety

Základním obalovým prvkem je etiketa, a její řešení se následně promítá do všech ostatních typů obalů. Tvar dělicí čáry umístěné zhruba v jedné třetině výšky etikety výrazným způsobem podtrhuje dynamiku značky a zároveň svou konkrétní barevností definuje druh piva.

Tradiční prvky používané i v minulosti - ‚Rytíři‘ a městský znak - jemně odkazují na místo původu piva a tradici značky. Novým prvkem na etiketě je pak nový název pro každý druh piva, takzvaný subname (například B:ORIGINAL).

Každý druh piva má navíc i svou vlastní dominantní barvu pro ještě lepší orientaci spotřebitelů v rámci portfolia. Nová etiketa vykazuje podle marketingového výzkumu výrazně lepší vnímání hodnot značky mezi spotřebiteli, než dosavadní varianta.

Nové názvosloví produktů Budweiser Budvar

Každý výrobek značky Budweiser Budvar stále poznáte na první pohled podle barvy a tvaru láhve. Do názvů jednotlivých produktů z portfolia značky bylo ale nutné vnést srozumitelnější řád. Názvosloví produktů proto bylo upraveno tak, aby se spotřebitelé mohli na první pohled jednoduše zorientovat.

Nové názvy produktů začínají vždy písmenem B: - symbolem, který jasně identifikuje příslušnost ke značce Budweiser Budvar a je zárukou hodnot, na kterých značka stojí:

- používání pouze těch nejlepších surovin
- nezkracovaní doby ležení
- výroba jen v Českých Budějovicích
- odmítnutí prodeje svého jména

Za písmenem ‚B‘ pak následuje jméno konkrétního druhu piva (subname), které výstižně odráží jeho charakter. Jména produktů byla vybrána tak, aby byla srozumitelná jak zákazníkům v České republice, tak i zahraničním turistům a spotřebitelům ve více než 60 zemích, do kterých pivovar své pivo exportuje.

Toto nové označení má značný potenciál pro lepší odlišení piv z rodiny Budweiser Budvar od konkurence. Původní názvy produktů však stále zůstávají součástí etiket jako doplňkový element.

  • B:ORIGINAL - označuje originální světlý ležák Budweiser Budvar, dominantní barva zlatá
  • B:DARK - odkazuje na barvu tmavého ležáku Budweiser Budvar, dominantní barva černá
  • B:CLASSIC - bude názvem pro oblíbené světlé výčepní pivo Budweiser Budvar, dominantní barva stříbrná
  • B:FREE - označuje nealkoholické pivo Budweiser Budvar, dominantní barva zelená
  • B:STRONG - vystihuje plnou silnou chuť speciálního piva Bud, dominantní barva bronzová doplněná tmavě červenou
  • B:SPECIAL - používá se pro ‚kroužkovaný ležák‘ s obsahem živých kvasinek

Napsal Petr Samec
Tisková zpráva

 


 

Kam dál?

Světlý ležák Pardál Echt získal bronz ve světové soutěži

čtvrtek, 22. května 2014, 23:49

Pivovar Budějovický Budvar získal bronz v celosvětové soutěži World Beer Cup® 2014, která hodnotí piva z celého světa, oceňuje...

Na trh jde nový cider. Ostružinový Somersby Blackberry

čtvrtek, 22. května 2014, 23:35

Budějovický Budvar uvádí na trh již třetí variantu cideru Somersby, tentokrát s příchutí ostružiny. Objem prodeje prémiové dánské...

 

Komentáře

 
 

O čem píšou další Drbny

Správa železniční dopravní cesty postaví v Písku novou zastávku, bude blíž centru

Správa železniční dopravní cesty začne ve druhé polovině roku stavět novou vlakovou zastávku Písek jih, která lidem zkrátí cestu do centra města. Náklady budou necelých 21 milionů korun. Zastávka by měla být hotová v říjnu. Kvůli pracím bude na trati nepřetržitá výluka od 10. do 25. září.

Budějcká Drbna

Choval se jako opičák. Na Hodonínsku policisté odchytili recidivistu, který skákal po autech

Kradl, ničil veřejný prostor a skákal po autech. Čtyřicetiletému výtržníkovi, který už je pro místní policisty známá firma, hrozí až tři roky za mřížemi.

Brněnská Drbna

Nicholas Winton byl velmi skromný, říká o něm jedna z jeho „dcer“ Zuzana Marešová

Asi není nutné připomínat neskutečný čin Nicholase Wintona, muže, který zachránil 669 židovských dětí před smrtí v koncentračních táborech. Česká mincovna nyní nechala vytvořit zlatý dukát s vyobrazením právě tohoto hrdiny.

Liberecká Drbna

Prostějov získal třetí místo v celostátní soutěži recyklace elektrospotřebičů

Ve čtvrtek 16. května se v sále Staré radnice v Havlíčkově Brodě konalo vyhlášení soutěže „Hejbni s elektrem pro lepší život“. Prostějov se umístil na bronzové příčce a vyhrál tak odměnu 25 tisíc korun.

Olomoucká Drbna

Jihlavský výběr malé kopané poprvé na jaře zaváhal, po porážce od Plzně je v Superlize čtvrtý

Jihlavský výběr malé kopané utrpěl první jarní porážku v Superlize, pozici mírného favorita nepotvrdil ve čtvrtečním zápase v Plzni, kde nakonec prohráli poměrem 6:4. Prohrou si Jihlava zkomplikovala cestu za třetím místem v Superlize, z nynější čtvrté pozice ztrácí na třetí Prahu čtyři body.

Jihlavská Drbna

Nové sídlo ČSOB v Hradci Králové má být hotové do dvou let

Vedle kongresového centra Aldis v Hradci Králové se připravuje stavební jáma, nad níž vznikne budova nové regionální centrály Československé obchodní banky (ČSOB). Práce začaly v prosinci, hotovo by mělo být na přelomu příštího a přespříštího roku. Zprovoznění centrály je naplánované na první pololetí roku 2021. Projekt na půdorysu stokrát sto metrů slibuje stavbu šetrnou k životnímu prostředí.

Hradecká Drbna