Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Budějovický Budvar změnil design u všech obalů

 
čtvrtek, 22. května 2014, 23:52

V těchto dnech začal Budějovický Budvar dodávat na český trh i na export pivo ve zcela nových obalech. Hlavními cíli redesignu bylo sladění vzhledu obalů s hodnotami značky, lepší identifikace výrobků spotřebitelem, snížení počtu variant etiket a zvýšení výkonu stáčíren lahví.

Design obalů výrobků patří mezi nejdůležitější prvky, které tvoří image značky. Podle designu i technického provedení spotřebitelé nejen rozpoznávají značku od konkurence, ale zároveň k ní přiřazují určité hodnoty.

Stávající etikety pro značku Budweiser Budvar se používaly od roku 2005. Zejména po zásadní změně komunikace značky v roce 2010 však starý design obalů postupně přestával plnit svou funkci a nevyhovoval ani požadavkům trhu.

Pivovar proto přistoupil k modernizaci všech obalů. Jedná se další logický krok v procesu celkové změny komunikace značky Budweiser Budvar: v nedávné době byla v rámci toho provedena například i obměna nápojového skla nebo výměna plastových přepravek.

Cíle redesignu

„Hlavním cílem projektu redesignu obalů pro značku Budweiser Budvar bylo sladění vizuální podoby obalů s  hodnotami naší značky, jako jsou originalita, odvaha, vymezení proti masovému vkusu, úspěch v zahraničí a další,“ říká Marek Honetschläger, manažer pro inovace z Budějovického Budvaru.

Dalším cílem bylo grafické sjednocení všech typů obalů do druhových řad a tím dosažení lepší identifikace všech druhů výrobků spotřebitelem. „Nový obalový design značky Budweiser Budvar zachovává klíčové prvky, jako jsou tvar láhve, barevnost skloviny, logo a primární barevné kódování, přitom se ale posouvá k modernějšímu tvarosloví a větší designové čistotě,“ vysvětluje.

V rámci projektu došlo i ke snížení počtu variant etiket pro téměř 70 exportních zemí. To mimo jiné znamená úsporu nákladů a také zvýšení výkonu stáčíren lahví - zkrátí se totiž prostoje linek při změnách etiket pro zákazníky v různých zemích.

„Při tvorbě nového designu jsme se snažili vymanit z poněkud unavených a předvídatelných schémat pivního designu, které bohužel ještě často vidíme okolo nás. Novými obaly tak značka Budweiser Budvar říká další ze svých NE,” uzavírá Marek Honetschläger.

Projekt by zahájen v roce 2010. O jeho důležitosti svědčí i to, že v prvním kole výběrového řízení bylo osloveno devět potenciální dodavatelů, včetně několika zahraničních. Vítězem tendru se stalo slovenské designérské studio 3H Creative.

Nové etikety

Základním obalovým prvkem je etiketa, a její řešení se následně promítá do všech ostatních typů obalů. Tvar dělicí čáry umístěné zhruba v jedné třetině výšky etikety výrazným způsobem podtrhuje dynamiku značky a zároveň svou konkrétní barevností definuje druh piva.

Tradiční prvky používané i v minulosti - ‚Rytíři‘ a městský znak - jemně odkazují na místo původu piva a tradici značky. Novým prvkem na etiketě je pak nový název pro každý druh piva, takzvaný subname (například B:ORIGINAL).

Každý druh piva má navíc i svou vlastní dominantní barvu pro ještě lepší orientaci spotřebitelů v rámci portfolia. Nová etiketa vykazuje podle marketingového výzkumu výrazně lepší vnímání hodnot značky mezi spotřebiteli, než dosavadní varianta.

Nové názvosloví produktů Budweiser Budvar

Každý výrobek značky Budweiser Budvar stále poznáte na první pohled podle barvy a tvaru láhve. Do názvů jednotlivých produktů z portfolia značky bylo ale nutné vnést srozumitelnější řád. Názvosloví produktů proto bylo upraveno tak, aby se spotřebitelé mohli na první pohled jednoduše zorientovat.

Nové názvy produktů začínají vždy písmenem B: - symbolem, který jasně identifikuje příslušnost ke značce Budweiser Budvar a je zárukou hodnot, na kterých značka stojí:

- používání pouze těch nejlepších surovin
- nezkracovaní doby ležení
- výroba jen v Českých Budějovicích
- odmítnutí prodeje svého jména

Za písmenem ‚B‘ pak následuje jméno konkrétního druhu piva (subname), které výstižně odráží jeho charakter. Jména produktů byla vybrána tak, aby byla srozumitelná jak zákazníkům v České republice, tak i zahraničním turistům a spotřebitelům ve více než 60 zemích, do kterých pivovar své pivo exportuje.

Toto nové označení má značný potenciál pro lepší odlišení piv z rodiny Budweiser Budvar od konkurence. Původní názvy produktů však stále zůstávají součástí etiket jako doplňkový element.

  • B:ORIGINAL - označuje originální světlý ležák Budweiser Budvar, dominantní barva zlatá
  • B:DARK - odkazuje na barvu tmavého ležáku Budweiser Budvar, dominantní barva černá
  • B:CLASSIC - bude názvem pro oblíbené světlé výčepní pivo Budweiser Budvar, dominantní barva stříbrná
  • B:FREE - označuje nealkoholické pivo Budweiser Budvar, dominantní barva zelená
  • B:STRONG - vystihuje plnou silnou chuť speciálního piva Bud, dominantní barva bronzová doplněná tmavě červenou
  • B:SPECIAL - používá se pro ‚kroužkovaný ležák‘ s obsahem živých kvasinek

Napsal Petr Samec
Tisková zpráva

 


 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Více než čtvrt milionu lidí si musí do konce...

  • Petr Jákl dnes začíná natáčet historický...

  • KOMENTÁŘ: Lesk a bída Kazmova velkolepého...

  • Kariéra zesnulého Vládi Šafránka: Metalové...

Reklama
 
 

O čem píšou další Drbny

Mezi teplárnou a lokomotivním depem v Českých Budějovicích bude jezdit parní vlak

Velmi populární při tradičním Dni otevřených dveří v českobudějovické teplárně je svezení parním vlakem. Tato atrakce nebude chybět ani tuto sobotu 22. září a návštěvníky bude po celý den zdarma vozit mezi teplárnou a lokomotivním depem, které bude dějištěm Národního dne železnice.

Budějcká Drbna

Aktivisté Slušní lidé dostali za přerušení divadla pokuty celkem za 126 tisíc. Příště prý budou ještě radikálnější

Členové hnutí Slušní lidé dostali pokuty celkem za 126.000 korun za květnové přerušení kontroverzní divadelní hry Naše násilí a vaše násilí. Radnice Brno-střed uložila příkazem pokutu 25 lidem. Členové hnutí podali odpor.

Brněnská Drbna

Přepadl několik heren, policie po něm pátrá, možná ho poznáte právě vy

Policie pátrá po třiatřicetiletém muži, který přepadl ne jednu, ale hned několik heren na Liberecku. Policisté se nyní obrací i na veřejnost, která by mohla pomoci pachatele dopadnout.

Liberecká Drbna

V několika budovách Fakultní nemocnice je k vidění výstava fotek ze zahraničních misí lékařů

Dva roky strávil fotograf Jiří Pasz s českými lékaři, kteří v rámci zdravotně humanitárního programu MEDEVAC pomáhají lidem utíkajícím před válkou nebo obyvatelům rozvojových zemí. Osudy malých i velkých pacientů z krizových oblastí a profesionální práci našich zdravotníků, mezi nimiž jsou i specialisté z Fakultní nemocnice Olomouc, dokumentoval v Jordánsku, Iráku, Libanonu i na Ukrajině. Soubor více než třiceti fotografií pod názvem Létající lékaři od začátku letošního roku putuje po městech v České republice i zahraničí. Od 26. září do konce října bude k vidění v několika budovách v areálu FN Olomouc a na Lékařské fakultě Univerzity Palackého.

Olomoucká Drbna

ANKETA: Zastupitel Tomanec v sobotu poničil petiční stánek SPD. Máte pro jeho reakci pochopení?

Jihlavský zastupitel Miroslav zase rozvířil poklidné vody krajského města. Během sobotní kulturně-společenské akce Proletí 100letí zaútočil a poškodil petiční stánek politické strany SPD. Tento incident vyvolal silné reakce z obou táborů. Na čí straně stojíte vy? Vyjádřete se v anketě.

Jihlavská Drbna

Dotace na kotle v hradeckém kraji zájemci vyčerpali za 22 vteřin

Dotace na výměnu neekologických kotlů na tuhá paliva v Královéhradeckém kraji dnes zájemci vyčerpali za 21,5 vteřiny. Příjem žádostí do pořadníku s 950 místy byl možný pouze elektronicky, aplikace na webu kraje se otevřela v 10:00. Žádné fronty lidé na hejtmanství stát nemuseli. Objem dotace činí 92 milionů korun. Maximální možná dotace na výměnu starého zdroje vytápění je 127 500 korun.

Hradecká Drbna