Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Souhlasím
 

Budějovický Budvar změnil design u všech obalů

 
čtvrtek, 22. května 2014, 23:52

V těchto dnech začal Budějovický Budvar dodávat na český trh i na export pivo ve zcela nových obalech. Hlavními cíli redesignu bylo sladění vzhledu obalů s hodnotami značky, lepší identifikace výrobků spotřebitelem, snížení počtu variant etiket a zvýšení výkonu stáčíren lahví.

Design obalů výrobků patří mezi nejdůležitější prvky, které tvoří image značky. Podle designu i technického provedení spotřebitelé nejen rozpoznávají značku od konkurence, ale zároveň k ní přiřazují určité hodnoty.

Stávající etikety pro značku Budweiser Budvar se používaly od roku 2005. Zejména po zásadní změně komunikace značky v roce 2010 však starý design obalů postupně přestával plnit svou funkci a nevyhovoval ani požadavkům trhu.

Pivovar proto přistoupil k modernizaci všech obalů. Jedná se další logický krok v procesu celkové změny komunikace značky Budweiser Budvar: v nedávné době byla v rámci toho provedena například i obměna nápojového skla nebo výměna plastových přepravek.

Cíle redesignu

„Hlavním cílem projektu redesignu obalů pro značku Budweiser Budvar bylo sladění vizuální podoby obalů s  hodnotami naší značky, jako jsou originalita, odvaha, vymezení proti masovému vkusu, úspěch v zahraničí a další,“ říká Marek Honetschläger, manažer pro inovace z Budějovického Budvaru.

Dalším cílem bylo grafické sjednocení všech typů obalů do druhových řad a tím dosažení lepší identifikace všech druhů výrobků spotřebitelem. „Nový obalový design značky Budweiser Budvar zachovává klíčové prvky, jako jsou tvar láhve, barevnost skloviny, logo a primární barevné kódování, přitom se ale posouvá k modernějšímu tvarosloví a větší designové čistotě,“ vysvětluje.

V rámci projektu došlo i ke snížení počtu variant etiket pro téměř 70 exportních zemí. To mimo jiné znamená úsporu nákladů a také zvýšení výkonu stáčíren lahví - zkrátí se totiž prostoje linek při změnách etiket pro zákazníky v různých zemích.

„Při tvorbě nového designu jsme se snažili vymanit z poněkud unavených a předvídatelných schémat pivního designu, které bohužel ještě často vidíme okolo nás. Novými obaly tak značka Budweiser Budvar říká další ze svých NE,” uzavírá Marek Honetschläger.

Projekt by zahájen v roce 2010. O jeho důležitosti svědčí i to, že v prvním kole výběrového řízení bylo osloveno devět potenciální dodavatelů, včetně několika zahraničních. Vítězem tendru se stalo slovenské designérské studio 3H Creative.

Nové etikety

Základním obalovým prvkem je etiketa, a její řešení se následně promítá do všech ostatních typů obalů. Tvar dělicí čáry umístěné zhruba v jedné třetině výšky etikety výrazným způsobem podtrhuje dynamiku značky a zároveň svou konkrétní barevností definuje druh piva.

Tradiční prvky používané i v minulosti - ‚Rytíři‘ a městský znak - jemně odkazují na místo původu piva a tradici značky. Novým prvkem na etiketě je pak nový název pro každý druh piva, takzvaný subname (například B:ORIGINAL).

Každý druh piva má navíc i svou vlastní dominantní barvu pro ještě lepší orientaci spotřebitelů v rámci portfolia. Nová etiketa vykazuje podle marketingového výzkumu výrazně lepší vnímání hodnot značky mezi spotřebiteli, než dosavadní varianta.

Nové názvosloví produktů Budweiser Budvar

Každý výrobek značky Budweiser Budvar stále poznáte na první pohled podle barvy a tvaru láhve. Do názvů jednotlivých produktů z portfolia značky bylo ale nutné vnést srozumitelnější řád. Názvosloví produktů proto bylo upraveno tak, aby se spotřebitelé mohli na první pohled jednoduše zorientovat.

Nové názvy produktů začínají vždy písmenem B: - symbolem, který jasně identifikuje příslušnost ke značce Budweiser Budvar a je zárukou hodnot, na kterých značka stojí:

- používání pouze těch nejlepších surovin
- nezkracovaní doby ležení
- výroba jen v Českých Budějovicích
- odmítnutí prodeje svého jména

Za písmenem ‚B‘ pak následuje jméno konkrétního druhu piva (subname), které výstižně odráží jeho charakter. Jména produktů byla vybrána tak, aby byla srozumitelná jak zákazníkům v České republice, tak i zahraničním turistům a spotřebitelům ve více než 60 zemích, do kterých pivovar své pivo exportuje.

Toto nové označení má značný potenciál pro lepší odlišení piv z rodiny Budweiser Budvar od konkurence. Původní názvy produktů však stále zůstávají součástí etiket jako doplňkový element.

  • B:ORIGINAL - označuje originální světlý ležák Budweiser Budvar, dominantní barva zlatá
  • B:DARK - odkazuje na barvu tmavého ležáku Budweiser Budvar, dominantní barva černá
  • B:CLASSIC - bude názvem pro oblíbené světlé výčepní pivo Budweiser Budvar, dominantní barva stříbrná
  • B:FREE - označuje nealkoholické pivo Budweiser Budvar, dominantní barva zelená
  • B:STRONG - vystihuje plnou silnou chuť speciálního piva Bud, dominantní barva bronzová doplněná tmavě červenou
  • B:SPECIAL - používá se pro ‚kroužkovaný ležák‘ s obsahem živých kvasinek

Napsal Petr Samec
Tisková zpráva

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Zeman označil na sjezdu KSČM Vítězný únor za...

  • Česká republika má pětiletou výjimku na...

  • Nejlevnější německý salám je kvalitnější než...

  • Křetínský se svou firmou kupuje rádia včetně...

 
 

O čem píšou další Drbny

Mydlovarští hasiči světili nové vozidlo

Hasiči z Mydlovar na Českobudějovicku uvedli v sobotu 21. dubna slavnostně do „služby“ své nové vozidlo pro přepravu osob. Nový devítimístný minibus Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI za zhruba milión korun posvětil administrátor Římskokatolické farnosti Bílá Hůrka Pater Štefan Ján Nemec.

Budějcká Drbna

Vlak ve Skalici nad Svitavou srazil a zabil člověka

Vlak u železničního přejezdu ve Skalici nad Svitavou na Blanensku v pondělíodpoledne srazil člověka, na místě zemřel. Policie nehodu vyšetřuje.

Brněnská Drbna
Aktualizováno před hodinou

FOTO: Policisté vyšetřují krádeže v centru Liberce. Nedaleko se vždy pohyboval stejný muž

Liberečtí policisté vyšetřují od začátku roku několik krádeží, u kterých chybí pachatel. K objasnění ale může pomoci muž, jehož fotografie policie zveřejnila. Na záběrech bezpečnostních kamer se totiž pohyboval vždy ve chvíli, kdy ke krádežím došlo.

Liberecká Drbna

V Arcibiskupském paláci vznikne nové infocentrum

Nové městské informační centrum bude na konci dubna otevřeno v Arcibiskupském paláci v historickém jádru Olomouce. Turisté v informačním centru najdou propagační materiály města a suvenýry nebo mohou využít nabídky k prohlídce historických sálů rezidence. Informační centrum města bude své služby návštěvníkům nabízet po celou turistickou sezónu,řekl dnes olomoucký arcibiskup Jan Graubner.

Olomoucká Drbna

KULTURNÍ TIPY: Lenka Dusilová, Eliška Balzerová nebo výroční jazz a swing

Poslední dubnový týden zase nabídne hodně zajímavého. Na Vysočinu dorazí třeba zpěvačka Lenka Dusilová nebo hudebník Jaroslav Hutka. Na své si přijdou i vyznavači divadla. Jedním koncertem si také připomeneme letošní stoleté výročí založení naší republiky.

Jihlavská Drbna

Včerejší bouřka napáchala řadu škod, nejvíce práce měli hasiči na Hradecku

Bouřka, která se v pondělí odpoledne prohnala Královéhradeckým krajem připravila hasičům dvacet pět výjezdů, z toho v sedmnácti případech zasahovali hasiči v Hradci Králové a okolí.

Hradecká Drbna